• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gaby 01

Äääääntligen... ikväll körde jag mitt första löppass på över två veckor. Det blev en 7:a och det kändes helt okej som prova-på-pass. Det har hunnit bli rejält kallt på dessa två veckor men tydligen ska vi få lite varmare nästa vecka så jag får väl passa på att springa lite extra då.
    Håller med er alla om att det är ett pyssel det här med träning och små barn. Eftersom dagis ser dem fler vakna timmar än vi (visst är det hemskt) så vill man ju gärna vara med dem tills det är läggdags och när de sover är det becksvart ute och motivationen tryter. Allt är fasiken lättare när det är ljust ute!!! Fast då gnällde man över att man fick sila mygg när man sprang kvällstid

Tettelisa: Jag kör nog samma stuk som du, tycker det låter mycket vettigt!

• Göteborgstjej

En till löpare här - jag hoppar in lite i tråden om det är ok?

Har inte tränat på 2 veckor nu - en eeeenvis halsont... Kom idag iväg till läkare för att det onda accelererat under dagen. Penicillin såklart...
    Jaja det är ju 7 månader till Göteborgsvarvet - ska springa för andra gången. Första gången var iår i "helveteshettan"! hade siktat på 155 men det var helt omöjligt så sjuuuuuukt varmt och vattendrickandet tog för mkt tid! 202 blev det - kändes ok... Nån mer som ska springa/har sprungit varvet?

• Gunsan75

Jag ska springa mitt första Gbgvarv 2011
    Målet är sub 2h.

• julmusten

Vi har varmt har nu, det ar jobbigt faktiskt. Jag och maken sprang tillsammans i morse, men jag var verkligen inte i form, sa efter en 5 km sa fick han springa ivag med sonen i vagnen sa att han kunde fa springa i sin takt och sa gick jag resten.

Jag har ju inte matt sa bra, sa det ar val lite darfor det gick sa segt, men jag tror aven den plotsliga varmen, och framforallt fuktigheten gor att jag liksom bara stannar upp. Det badar ju absolut inte gott infor varen och sommaren. Det ar sallan under 30 grader har pa sommaren, och det ar urfuktigt hela juli och augusti, har man tur kan juni vara ratt sa torr, men det ar ju varmt anda.

• m o e

Nu hade jag sett fram emot kvällens Afropass, för att komplettera löpningen lite. Och imorse kom jag på att vi ju ska på teater ikväll och inte alls har tid att träna. Jag känner mig som en mycket trött och förvirrad kvinna just nu... Nä, nu vill jag tillbaka till Turkiet, där jag kunde springa i linne och korta byxor i soluppgången. Och sen sleva i mig en hotellfrukostbuffé på det...

isold: Morgonpass?! Är du inte klok? Jag är en sån tröttmössa, så jag har svårt att gå upp i tidn utan att hinna springa också. Men det låter härligt, om man hade disciplinen. Jag tränade mycket på morgnar förr, då jag simmade, men det är längesen.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • julmusten

Innan barn var det ju hur latt som helst att trana pa morgonen, for da kunde man ju vila nar man kom hem fran jobbet. Ett tag var det jag och sopgubbarna som virrade runt pa gatorna i vart omrade. (Sophamtning sker pa natten och tidig morgon har da sopbilarna annars tar upp en massa plats pa vagarna).

Idag ar det inte bara varmt, det regnar ocksa. Blaa, sa det blir storhandling och annat trakigt i stallet for en runda i sparet.

• Göteborgstjej

Visst jag har inget emot att springa i lite regn - men det här är ju löjligt... 5grader och ÖSregn då springer inte jag. Tur att man fortfarande har ont i halsen och kan skylla på det...

• Kattstugan

Idag har jag äntligen sprungit lite igen. Efter nästan två veckors vila borde jag ju ha varit jättesugen - och det var jag också. ÄNDA tills den sekund som det var dags att byta om och ge sig ut i regnet Tyst. Nå, ut kom jag iallafall på en liten tur så nu är jag på G igen.

Isold: hur går det med tillfrisknandet? Hoppas du blir frisk så du hinner springa några rundor innan du far iväg. Nog för att jag tror att du kommer att springa helt galant ändå (du är ju långloppens drottning ) men för självförtroendets skull är det ju bra att inte hoppa direkt ur sjuksängen...

Göteborgstjej: ja årets Göteborgsvarv var verkligen helvetesvarmt, bland det värsta jag gjort i löpväg. Måtte det inte bli lika illa nästa år. Hellre det väder som ni har där nu

• Göteborgstjej

kattstugan: välja årets väder eller vädret som det är nu känns som att välja mellan pest eller kolera... Men jag väljer nog ösregnet ändå - tyckte det var lite läskigt med alla som raglade runt och låg avsvimmade. En tjej jag sprang förbi i Eriksberg låg och SKREK som i smärta kräkandes... Läskigt... Fast jag fattade nog inte hur illa det var förrän jag sprungit sådär 19km då varje meter kändes som en km...

• mamsingen40

Här i norra Dalarna så har det varit väldigt kallt ett tag och faktiskt ganska mycket snö som nu håller på att smälta bort men har resulterat i isgata överallt så för mig har det blivit löpbandet i två veckor. Men frekvensen har ändå funkat. Mitt mål är minst 3ggr löpning i veckan ett intervall, ett 5-6km pass oh ett lite längre typ en mil och detta har jag även hållt fast jag sprungit på löpbandet. Det är nog dessvärre så att snart så är man förpassad till löpbandet om man bor här. Men målet är ju att hålla i det här hela vinter vilket brukar vara en svaka för mig...

Svar på tråden Löpartråden 13