Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Och jag fick till 7 km igår och guud, så tungt det var. Eller det kändes ok, men gick så långsamt. Men det var ändå skönt att komma ut. Det känns som att vintermånaderna kommer att handla mer om att behålla kondition/styrka än att göra några förbättringar. Bara jag håller i och tränar tre gånger i veckan så är jag nöjd. Sen får jag ta tag i fart och teknik så fort det blir varmare igen.
Min träning går på sparlåga just nu. Har ätit lite kolhydrater på sista tiden så det är lågintensiv träning som gäller. Joggade en runda på 5,5 i förrgår och 5 idag och det känns lagom. Det går superlångsamt och minsta motlut är jobbigt men det är ju bara någon vecka. Ska snart smyga på lite kolhydrater igen. Tror inte på att utesluta något ur kosten egentligen men har provat ALLT för att gå ner några kilo så det här känns som sista chansen och jag mår så fantastiskt bra nu och har tappat massor så det är bara att hoppas att det inte kommer tillbaks på en gång.
Tycker att mörkret är skitdrygt och det blev ju inte precis bättre efter den här helgen
Ska försöka ta mig iväg och simma lite mer regelbundet så jag får någon form av motion i alla fall.
Härligt att du mår bra igen Rövardotter! Låter klokt att träna lugnt och anpassa det efter energiintaget. Kattstugan, vad retsamt med ännu en förkylning! Hoppas den inte blir långvarig. Jag sprang mitt första pass på nio dagar idag, det blev knappt sex lugna km hem från mattens jobb. Det gick tungten jag mår iaf inte sämre nu än igår. Skönt att höra att så många av er andra också kommit igång igen i helgen. Hoppas det blir lite mindre ofrivillig vila framöver. Julmusten, vad är det för väder i NY nu? Mindre än en vecka kvar tills jag är där också
Min träning går på sparlåga just nu. Har ätit lite kolhydrater på sista tiden så det är lågintensiv träning som gäller. Joggade en runda på 5,5 i förrgår och 5 idag och det känns lagom. Det går superlångsamt och minsta motlut är jobbigt men det är ju bara någon vecka. Ska snart smyga på lite kolhydrater igen. Tror inte på att utesluta något ur kosten egentligen men har provat ALLT för att gå ner några kilo så det här känns som sista chansen och jag mår så fantastiskt bra nu och har tappat massor så det är bara att hoppas att det inte kommer tillbaks på en gång.
Tycker att mörkret är skitdrygt och det blev ju inte precis bättre efter den här helgen
Ska försöka ta mig iväg och simma lite mer regelbundet så jag får någon form av motion i alla fall.
Jag summerade precis min löpning för oktober månad och konstaterade att jagendast sprungit 15 km kortare denna månad och än i juli när jag tyckte att jag sprang jätte mycket. Så jag får nog lov att vara jätte nöjd över oktober!
Igår sprnag jag 11km och det var en jobbig motvind åt ena hållet men jag kämpade på, det gick inte snabbt men jag kämpade på. Idag har jag varit iväg och sprungit intervaller på morgonen. Mitt mål för november är att försöka träna på så mycket jag hinner, vilket jag tror är ganska mycket så jag hoppas på att minst springa lika mycket som juli och oktober för i dec vet jag att jag inte har såmycket tid och träningen får vila lite.
Jag åker inte så mycket längd det är väl interiktigt min grej men vem vet nu är vi några på jobbet som snackar halvvasan så vi får väl se vad som händer i vinter. Vi hade ganska mycket snö här i en vecka och det var verkligen svinkallt mn nu är snön borta och det är vanligt mörk höst igen
isold, just nu ar det stralande hostvader. Runt 2-3 plusgrader pa morgonen, och sen runt 12-snaret sa ar det val uppe i en 10 grader kanske??
Fast jag tror att det kan ligga nan tropical storm och harja ute i Atlanten och da blir det regnigt och fuktigt till helgen
Men sa mysko, jag forsokte lagga in lankar till vadersajts, och de bara forsvann. Far se om det funkar anda kanske. Annars sa lagger jag in lankarna i ett nytt inlagg.
Det ar i vilket fall ratt sa vanligt med 10-dagars prognoser har sa man borde kunna se redan nu hur vadret kan tankas vara pa sondag.
Det verkar halla i sig sager de an sa lange, vi far se, vi far se. Vadret ar i alla fall fantastiskt just i dag. Synd att jag inte kanner mig hundra och att maken ligger med halsont och att vi har utvecklingssamtal pa Ellas skola idag. Oh well, i morgon skall det vara likadant, sa jag kommer forhoppningsvis ut da. Maste nog grava fram nan liten akpase till sonen bara.
Dagen efter första löpturen på länge har jag ont i vaderna
Surt!!!
jag hade jätteproblem med vaderna när jag trappade upp löpningen för snabbt inför GBGvarvet i våras, denna vinter SKA jag hålla i löpningen hela tiden för att undvika smärtan! Nu vet jag inte om det är "gamla" vadonten som är tebax eller om jag bara har träningsvärk - jag tror på det senare.
Nu är jag duktig och gör diverse vadövningar i princip varje dag, man det är lätt att glömma. Det är så surt att det har varit mina vader som hindrat mig från att springa så fort, långt och så mycket som jag velat förut - hur ska man göra för att klara sig undan från vadont???
Hoppar in lite.
Har löpt i 8 månader nu, näst intill varje dag :)
Idag sprang jag väl 11-12 km, hur underbart som helst.
Hoppas man får komma in och bluddra lite mer är löptränare hehe =)