• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Har inlett en månads vad-rehab, så nu ska här tränas allt möjligt annat - utom just löpning. Rivstartade med 75 min intervallspinning igår, till och med det kändes i hälsenorna, så det är väl dags att ta det lite lugnt På söndag ska jag köra stavgång med min löpcoach och däremellan får jag försöka hitta på lite annat.. Body pump, promenader och kanske en crosstrainer, om jag kommer i närheten av en sådan, dvs.

Bläää. Det känns segt, löpningen tycker jag ger allra mest av det jag vill ha i träningsvärk, men min löpcoach peppade lite och sade att det här blir en bra träning för mitt tålamod. Haha.

Annars har jag mest VAB:at den här veckan, lilla fröken har varit förkyld och kass i magen, men nu börjar det ordna upp sig.

• m o e

Waimea: tänk positivt! Det kan garants för motivationen att tvingas träna annat och jag tror det är sunt för kroppen också. Men helst skulle man ju vilja löpa liiite också. Vad har hänt med din vad?

• Waimea

Moe: Mina hälsenor är jätteömma och trötta om de inte får vila - det kom när jag sprang en del med platta, fina racingskor i somras, sen har det inte släppt.. Skulle väl egentligen klara av att springa något lugnare distanspass, egentligen, men när jag nu ändå ska försöka få ordning på det kan jag passa på att dels träna annat och dels bygga upp ett rejält sug så jag känner mig motiverad inför vinterträningen..

• julmusten

Men gud hur varmt var det i Sverige forra Goteborgsloppet? Jag var ju hemma i Sverige i juli-augusti och det var saaaaa skont att springa i Sverige da i alla fall. Det verkade som att det hade varit lite varmare innan jag kom dock, men jag vet inte riktigt vad som ar varmt i Sverige langre. (Nar jag var dar var det sallan over 25 grader. Mest runt 21 kanske. Lite lagom soligt med. Perfekt).

• julmusten

Usch sa dryg jag later! Jag maste lara mig att inte skriva innan jag har atit frukost alltsa.

Mest ar jag bara forvanad over att det ar varmt i Goteborg i maj. Jag ar ju uppvuxen dar och tycker mest det bara regnar dar nar jag tanker tillbaka. Men det ar ju klart att det ar varmt ibland med.

Ahhh, jag ar sa himla trott har alltsa. Har inte kommit ivag och sprungit mycket alls i veckan, och vi malar och renoverar lite smatt hemma, och packar bort en massa grejer, (vi skall salja lagenheter och stagear just nu), och sa har jag en massa att gora for svenska skolan som jag inte ens har borjat pa, och sa sover inte mina barn for de ar forkylda, och ja, jag har val sovit ungefar 5 timmar per natt de senaste veckorna. Och det ar inte sammanhangande somn i alla fall. Min man jobbar idag med, och ingen skola for dotera. I morgon ar det Halloween sa da lar jag inte ut och springa i alla fall. Vill man undvika agg och toapapper ar det bast att halla sig hemma.

• isold2003

Kattstugan, tråkigt med så långt träningsuppehåll, jag vet tyvärr precis hur det känns! Inne på åttonde dagen utan någon som helst kroppslig aktivitet och flåsar fortfarande som en blåsbälg bara av att gå uppför trappan hemma.. Det halsonda har iaf blivit bättre, kände bara av det en gnutta imorse. Hoppas verkligen kunna springa imorgon så jag hinner några rundor innan marathon.

Julmusten, jag sprang inte Göteborgsvarvet men har förstås läst om värmen. Tydligen var det runt 26 grader vilket ju i sig inte är så varmt men det var stekande sol. Tvåhundra löpare kollapsade och över 60 fick åka till sjukhus så det ger en bild av hur det var iaf..

• julmusten

Ja solen ar jobbig nar det blir over 20 grader. Fy vad labbigt med kollapsade manniskor med.

Har sa ligger de flesta lopp pa morgonen sa att man skall kunna undga en del av hettan mitt pa dagen. Fast naa, jag sprang ju nat coorporate race efter jobbet for nagra arsen. Fast da var ju sjalva grejen att man sprang med foretaget liksom, och det ar ju lattast gjort efter jobbet. Det var ett 5K race och vi hade nan liten gruppnisse som skickade motiverande mail i tva veckor innan racet. Han hade tips for i vilka svangar man skulle springa at hoger, och var man kunde tjana in en halv cm genom att springa pa graset etc. Det gjorde mig lite skeptisk till loparkulturen maste jag saga.

Har gor vi oss redo infor Halloween i morgon, (som ar i morgon och ingen annan dag ), sa det blir annu en springfri dag. Forhoppningsvis pa mandag, fast vi behover mala dorrarna och tre golvlister till...

• Kattstugan

Kulta: hur gick det på Yddingeloppet idag?

För mig blev det vila istället för tävling idag. Förkylningen har segat sig tillbaks och jag känner mig helt ur slag... Lite trist att avstå, men det är inte roligt att tävla när det inte känns bra.

Julmusten: hehe, halvcentimetrarna är viktiga när det är tävling

Isold: har du kommit ut idag?

Waimea: du kommer att komma tillbaks ännu starkare och bättre förberedd inför nästa säsong. Ska bli kul att se vad du kan göra i löparspåret framöver

Mamsingen: åker du längdskidor? Jag börjar bli riktigt skidsugen nu, särskilt när man hör talas om att det ligger snö nu, både här och där. (Inte här i Skåne dock Tyst, vi får nog vänta lite till på skidväder).

• Göteborgstjej

ÄNTLIGEN fick jag till en löprunda igen - första på 3 veckor! 6,5km i ganska långsamt tempo, men jag orkade bättre än vad jag trodde jag skulle göra. Känns skönt att man inte tappar allt för att man inte tränar på ett tag. Bara hoppas att halsontet inte kommer tillbaks!

• Gunsan75

Idag blev det en runda på 5km, första löppasset på 11 dagar. Jag kan inte skylla på någon förkylning eller så, bara sviktande motivation. JAa har stavgått lite dock. HAr bestämt mig för att ha lite lugnare veckor mellan varven så kroppen hinner tillgodose sig träningen.
    Nu är det dock hårdkörning igen som gäller, nästa långa vila blir om c.a 1 månad då vi ska vara på sjukhuset i Göteborg. Planerar efter det

Svar på tråden Löpartråden 13