Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Isold: grattis till ett jättebra lopp! Det låter som en kul upplevelse - ser fram emot en längre redogörelse
Jag börjar veckan med en vilodag eftersom jag sprang två tävlingar i helgen. Kom tvåa på båda loppen så det är jag jättenöjd med, men det blev lite i häftigaste laget för mitt ena knä. Har kännt av knät från och till ända sen i våras men har i stort sett kunnat springa på som vanligt ändå, men nu vet jag inte. Smartast vore väl att vila lite, men nu har jag blivit lite sugen på att tävla nästa helg igen. Får väl se hur det artar sig helt enkelt.
Jag "vann" idag en löparklocka på jobb
Chefen delade upp små "belöningar" för några av de som var med i hans friskvårdsprojekt. Jag fick klockan för att jag var den ende (förutom han) som sprang Yddingeloppet den 31 oktober - trevligt!
Kulta: Vad roligt! En sån chef vill jag också ha..
Jag fortsätter rehab:a, igår var det cykling, idag blir det trekvart på crosstrainern här på jobbet. Maken är i Dalarna med sonen, så jag har lilltjejen för mig själv, så jag får träna på luncherna.
Fy, vad jag saknar att springa.
Men jag har ett litet nätt projekt på gång - har sökt in till polisutbildningen och ska göra fystester i början av december. Fatta vilken morot, jag ska springa som en gasell!!
Ååååååhhhh, jag har så ONT! Mina triceps värker som de gått sönder och jag har stora problem att få på mig jackan. Att köra bil var en plåga och till på köpet fick jag skrapa rutorna i morse. Ont, ont, ont!!!
Att bena fått sitt iom löpning och cykling känns iofs för där har jag inget ont alls
Men sa kul Kulta, har sa har de mest stegraknartavlingar tror jag, och jag har inte en aning om vad man vinner for jag har inte jobbat pa ett "riktigt" jobb pa ar och dar, (sa kul blir livet nar dagis kostar 1000 dollar i manaden per barn).
Vad gor man for fystest infor polishogskolan i Sverige? Min man ar polis har, och han fick mest springa en mile inom en viss tid tror jag, (och det var nog nagot helknappt som 15 minuter for tjejer och 12 for killar, det kan till och med langsamma jag _ga_ runt en mile pa). Brandman har det lite jobbigare dock, de maste behalla sin stamina for jobbet, plus att de inte har sa mycket att gora nar de jobbar om det inte brinner, sa de kan trana en hel del.
Julmusten: Det första är coopertestet, 2 km på max 10 min för tjejer, 9.30 för killar. Sedan är det något som kallas Harres test, det syftar till att kolla koordinationsförmåga och spänst, man gör kullerbyttor, riktningsändringar och hopp, det ska klaras på 16 sekunder, tror jag. Det sista är att förflytta en docka som väger 77 kg ett antal meter (minns inte hur många). Sedan kan det blir ett simtest också, men inget blodigt.
Rövardotter. Vad var det jag sa?!?
Ja just det ja, de skulle kunna stretch pa nagot speciellt satt ocksa, och simma med tror jag. Sen hade de fysisk traning varje dag i akademin, men det var for langesen nu. Min man var typ den nast snabbaste pa milen bland alla i sin klass, han var sa himla sur for det, (han ville ju vara bast), men det var faktiskt over 2000 studenter i hans klass, det ar ju inte fy skam att vara tvaa da!!
Jag kom ut igar for forsta gangen pa lange. Jag var valdigt ensam i sparet. Det blaste nat enormt dock, sa det kanske berodde pa det. Vi far se hur det ar idag.
Forresten, finns stroller strides/stroller moms i Sverige? Det ar gympa for mammor med barnvagn. Det ar faktiskt himla smart. De traffas 9:30 i den lilla park dar jag springer, (det ar asfalterat dar sa det ar latt att ta med vagn). De har barnen i vagnen och anvander sig av stretchband, bankar utmed vagen de gar, vagnen, varandra och sina barn som resistans och vikter och sant. Det ar oftast mammor med sma barn som gar, de storre barnen verkar inte gilla att sitta i vagnen sa lange, men det ar anda ett smart koncept tycker jag.