Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Waimea: Det är så lätt att dra på sig förslitningar och överansträngning när man har små barn. Så länge man ammar gör ju dessutom hormonhalterna att det är lätt att stuka sig. Det dumma är ju att när detbörjar kännas så har det ofta gått rätt långt redan och inflammationer är svåra att bli av med
När storebror var ett år fick jag en seg inflammation i handleden, troligen av överansträngning av allt bärande trodde både läkaren och arbetsterapeuten jag träffade. Då är dessutom våra barn små, men nöter man länge så säger kroppen ifrån till slut.
Jag tycker inte att jag bär så mycket, men det blir nog en del. Till/från bilen (annars går han _inte_ till bilen), ner för trappan (han klarar den inte själv än) och så alla trötta, gnälliga stunder...
Spännande med inlägget. Hoppas att det kan hjälpa dig!
fullkomligt snökaos här i Göteborg idag - fast på löpsedlarna varnades det för tökaos! Vilket är värst tro..? Jag föredrar tökaos, tror jag för nu har vi så mycket snö att det är rentav löjligt... Och plogar vet de kanppt vad det är - i allafall inte småvägarna..
Löpbandet blir min kompis, vägarna känns väääldigt avlägsna. Jaja, det är ju nästan 5 månader till Gbgvarvet, fast jag vill ju väldigt gärna vara i god form. Min man har ju sagt att han tror att jag klarar 2 timmar, men 1.55 det tror han inte jag klarar... Så gissa vem som SKA springa på 1.54.59!?
Är det fler här i tråden som ska springa varvet?
Jag satsar på Malmö halvmarathon i augusti.
Första gången så det känns bra att man har hela sommaren på sig
Här snöar det igen! Suck!
Härligt att höra om så många lyckade träningspass! Själv har jag en lugnare vecka löpmässigt men vi har både haft en heldag i skidbacken och en heldag på äventyrsbad med pojkarna den här veckan. Bara två löpturer har jag fått till men hoppas komma ut en sväng ikväll igen.
M o e, det är inte jag som ordnar Västerås halvmara och jag känner henne inte heller men jag vet vem det är som sköter arrangemanget ![]()
Nån som behöver nya löparkläder? De hade MASSVIS på halva reapriset på Stadium från och med idag - jag köpte allt möjligt, nästan gratis kändes det som!
Super!
Göteborgstjej: ah, halva reapriset - då är det lätt att drabbas av habegär ![]()
Sprang 15 km i tisdags, men sen fick jag ont i halsen och fick vila tills idag då det blev en tvåmilarunda. Det är allt lite stretigt att springa på snöiga och isiga vägar, MEN vad lätt det kommer att gå till våren ![]()
Fick påfyllning med två decimeter snö igår men imorgon ska det visst regna. Känns ju lite mindre roligt - speciellt som det är skidtävling på söndag. Inte för att det är någon risk att de här snömassorna försvinner i första taget, men man blir allt liiiite mindre skidsugen i regnväder. Får väl se hur det blir.
Idag var det tänkt att jag skulle ha ett långpass - jag tänkte köra Sverige Springers rekommendation och ha ett Distanspass (nu i början 4 - 5km), ett Intervallpass (eller ev ett fartleks/distanspass då jag inte gillar intervaller) och ett Långpass (nu i början 8 - 9 km). Kom inte iväg förräns det var mörkt och tidvis kändes det tungt. Men det blev 8 km på 52:22 (6.33/km). Nöjd
Inte illa tid heller eftersom jag kände att jag tog det lungt.
Ska kolla imorgon och det är halva rea här i Malmö också!
Hur gör ni när det är super tungt. Kortar ni sträckan eller ger ni er inte?
isold: Bra, då behöver jag inte skämmas. ;)
Och så dagens "jävla skit": Jag bröt tån idag. Det var en riktig smäll och jag hörde ett "krschhh"-ljud... Jag föder hellre tio barn till än ha samma smärta. Ikväll känns det ok, men vi får se hur det går imorn. Troligen får jag tejpa den imorn och förhoppningsvis Går en svullnad ner så jag törs trycka ner foten i träningsskorna.
moe! Men herregud! Bröt tån!!! AAAAJJJJ
Hoppas det läker riktigt snabbt!
Och här kommer jag och ska fråga om en minigrej, känner mig löjlig nu...
Har sträckt mig i hälen, när jag stretchade. Kände mig bara lagom stel och "kort" i alla senor o muskler efter jullovets träningsuppehåll (har mest bara promenerat, åkt spark o pulka med barnen osv under lovet), men när jag stretchade efter första styrkepasset 2011 så brände det till i hälen, långt ner, nästan där hälen övergår i trampdyna så att säga
Det gjorde rejält ont en stund och jag kunde inte fortsätta stretcha den delen av kroppen, t ex genom att stå i nedåtlutande hunden. Men att promenera hem från gymmet kändes inte alls och nästa dag kunde jag köra ett danspass utan minsta problem. Att åka skidor igår gick an även om det är lite obekvämt i ytterläget. Men IDAG känner jag mig mer stel där,och liksom lite obekväm (inflammerad?). Vad är det? Ska man försöka stretcha ut det försiktigt eller låta det vara?
Det börjar dra ihop sig till årets första löptur (med dubbade skor)... måste bara vänta på att sista resterna av en miniförkylning (inkl hes och torr i halsen) försvinner. Hoppas att inte hälen säger ifrån då!
OK det var en bagatell. Stackars moe, ta hand om dig och tån! Och alla andra, vad inspirerande det är att skumma igenom alla era träningsberättelser! Jag ska läsa bakåt i tråden lite mera noga för att få riktigt mycket pepp inför vårterminens träning!
K
PS. Göteborgstjej - tack för tipset! Nu vet jag vad jag ska göra imorgon om det fortfarande regnar! Stadium nästa! (jag har redan glömt mitt halvhjärtade nyårslöfte att göra 2011 till ett anti-shopping-år
)