• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • julmusten

Ha, har har det snoat med, sa mitt lopp har blivit uppflyttat till i morgon. pga att det har flyttats sa kan man tillrakna sig loppet till de nio som man maste springa for att kvala in 2012 aven om man inte springer, men jag tror fasiken i mig att jag skall springa anda. Jag far se hur det ser ut i morgon.

Jag har ju inte tranat alls pa over en manad, (de 2,5 km jag sprang pa nyarsdagen raknas knappt tycker jag), sa jag tar loppet som en lugn start pa min traning for 2011, men det ar ju skont att komma ut i alla fall, och det ar ju alltid kul att springa med en massa andra.

Fast nu tittar jag ut genom fonstret och det ser ut som att all snon som har fallit pa traden har smalt och sen frusit vilket innebar att vagarna ar riktigt javla hala. Vi far hoppas att de har fixat banan i morgon bitti, jag far kanske ga och kolla pa hemsidan och se att det verkligen kommer handa...

• julmusten

Sa, nu ar jag fardigsprungen!! Det var superkallt och blasigt. Vattnet som delades ut fros, och de stackarna som delade ut det stod i plastpasar med gummihandskar over sina vanliga vantar och jobbade pa!!

Loppet gick nog sadar, jag har inte sprungit i ett pa 6,5 ar, men jag var inte sist i alla fall. Och jag tror att det blev ganska exakt en timma, men jag vet inte. Jag glomde kolla klockan nar jag gick over startlinjen!! Jag sprang hela vagen, det var mitt mal sa jag tog det valdigt lugnt i borjan da jag inte visste nagot mer om banan an att den ar typ en konstant uppforsbacke den sista milen, (las det pa svengelska ), och dar var det dessutom motvind, sa det var tur att jag tog det lugnt i borjan, men jag kunde ha pinnat pa lite mer. Men nu vet jag det infor nasta race!! Det kanns skont att ha kommit igang.

Glomde kommentera om Moes ta, och det later ju verkligen hiskeligt jobbigt. Jag far rysningar bara jag tanker pa det. Finns det nan form av traning som funkar med en bruten ta egentligen? Simning kanske?? Min man fick trana en termin i en pool nar han gjorde illa nat i laret, (han sprang ju i college), han sprang med tyngdvast hela dagarna och var i battre shape efter den terminen an innan.

• isold2003

Moe, stackare! Brutna tår är ingen höjdare förstås! Låter inte som att det blir nÅgon löpning på ett tag då. Det blev inte så mkt löpning för mig i helgen heller, var lat igår och idag har vi varit i Romme och åkt utför hela dagen. Smet ut en halvtimme imorse innan vi åkte iväg så jag fick något sprunget iaf. Härligt att du sprang idag Julmusten!

• Göteborgstjej

Men AJ för bruten tå! Jag trodde jag bröt tån för ngt halvår sen - och bara det gjorde ont... Tejpa måste man nog för att stödja upp - sen om man fixar att träna..? Nja... Inte löpning va, då böjer man ju tån så ofta. Kanske lite BodyPump eller liknande...

Ska gå på bodypump i morgon, och försöka få till ett löppass på onsdag. Sen åker jag till London med jobbet i 5 dagar - ska bli superkul! En löptur i Hyde Park kanske??

• m o e

Tån sitter fortfarande kvar och är blåfläckig idag. Det gör inte lika ont idag, men så går jag väldigt försiktigt med tyngden på innerfoten. Det är lilltån, så det är ju ändå tur i oturen då man inte behöver den för balansens skull. Tänker tejpa den hårt senare i veckan och försöka få ner den i träningsskorna för helt förslappad vägrar jag bli. Promenad kan funkar, lite cykling och styrketräning kanske. Jag har rätt hög smärttröskel så jag hoppas jag kan vara igång snart igen.

julmusten: härligt jobbat i det kalla vädret!

• Gunsan75

Oj vad länge sedan jag var härinne.

Löpningen ligger i stort sett på is just nu. Däremot blir det mkt skidåkning, simning och annan träning. Åker ju Öppet spår 28:e februari. Efter det kan man börja ta upp löpningen igen så man fixar Gbg-varvet

• Kattstugan

Kaya: har hälen blivit bättre? Om det är en sträckning så "borde" den ju gå över på några dagar.

Bra gjort i kylan Julmusten!

I söndags körde jag vinterns första skidlopp i plusgrader och regn Tyst. Igår och idag har jag sprungit en 11 km-runda här hemifrån och båda gångerna har det stått en älg (samma älg?) på exakt samma ställe inne på en undangömd skogsväg när jag har kommit lubbande

• julmusten

Men shit, det snoar har igen!! Jag maste nog kopa broddar, eller maste man kopa skor med broddar?? Nan som har nagra bra att rekomendera i sana fall??

Na, nu maste jag lagga mig, jag ar helt slut, det har varit en intensiv helg och det ar inte riktigt forran nu jag kan slappna av lite.

• Sagalin
    julmusten skrev 2011-01-12 04:35:10 följande:
    Men shit, det snoar har igen!! Jag maste nog kopa broddar, eller maste man kopa skor med broddar?? Nan som har nagra bra att rekomendera i sana fall??

Na, nu maste jag lagga mig, jag ar helt slut, det har varit en intensiv helg och det ar inte riktigt forran nu jag kan slappna av lite.
    Jag köpte broddar på Löplappet, 150kr tror jag de kostade.
Svar på tråden Löpartråden 13