Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Kattstugan: Spännande med älgspaning.. De rör väl sig inte så mycket nu, med all snö. Det är en sån där sak som kittlar lite i magen när man är ute i mörkret, att det helt plötsligt ska rassla fram en älg, men det kittlar rätt bra när man ser dem i dagsljus också!
Var ute och sprang min 'vanliga' lunchrunda igår och det gick fint och faktiskt i helt ok tempo. Jag är stel i vaderna idag, men har inte ont. De behöver väl tillvänjning.
Idag ska jag till mitt nya jobb för första gången, spännande. De har uppstart och kick off efter julen, så jag är inbjuden men har knappa två veckor kvar innan jag byter. Ska vara där vid 14, men jag går härifrån vid 12 och gissa vad jag tänker göra på lunchen?! Just det, ut och sladda i snöslasket på ytterligare en lunchrunda. Det är SÅ SKÖNT att vara igång igen.
Mamma känner sig piggare, men hon börjar få låga värden på sina vita blodkroppar, så hon är infektionskänslig och får inte få så mycket lägre värden, då kan hon inte få mer cytostatika på ett tag. Cancer är verkligen en nyckfull sjukdom. Tror ni att hon slutat röka då? Näe, inte en chans. Jag är så j-la arg på henne för det, men jag tänker inte bråka, hon får välja själv. Gissar att det kanske inte gör någon större skillnad.
Just nu snöar det här och under den vita, fina snön ligger glansisen och lurar. Det är ren galenskap att ta sig ut med min stackars tå nu. Jag börjar bli lätt frustrerad... Tån känns mycket bättre, men den är öm och hav kan inte trycka ifrån med den. Inomhus går jag rätt normalt nu, men så har jag väldigt små tår (och således ännu mindre lilltår!) så den är liksom mest ett bihang av de andra. Tyvärr är ju Afro inte att tänka på, då det är barfotaträning men något annat pass ska jag försöka ta mig iväg på. Intalar mig att det är lättast att provträna på ett pass där jag i värsta fall kan kliva av om det inte funkar.
Waimea: Härligt med ny energi, löparrundor och nya jobbet!
blä... Massa ny snö igen...
Var på gymet en sväng på morgonen - sprang på bandet och trampade på trappmaskinen. Lite styrketräning också.
Men nu drar jag till London - ska bli sååååå kul!
Tack och lov snöade det inte så mycket här, men det är isigt och trist på cykelbanorna (kommunen är ju inte så snabba med att salta...) Sprang 5,1 km igår och hade super tempo först, men kom sedan till en isbana och sedan var det kört
göteborgstjejen: ha det så bra i London!
Waimea: kul med nya jobbet! Hoppas du blir väl mottagen
Idag var det inget kul att springa. Trist underlag (även om jag har jättebra dubbade skor så är det ÄNDÅ så trist med isen!) och trist att bara kunna kuta runt på vägarna när jag helst av allt vill ut i min fina skog... Men det är väl bara att inse att det lär dröja ett bra tag tills det är dags för härliga skogsrundor igen.
Imorgon ska jag ha vilodag och det ska bli så härligt så
Oj vad länge sedan jag var härinne.
Löpningen ligger i stort sett på is just nu. Däremot blir det mkt skidåkning, simning och annan träning. Åker ju Öppet spår 28:e februari. Efter det kan man börja ta upp löpningen igen så man fixar Gbg-varvet ![]()
Tackar som frågar, hälen är fortfarande lurig, för det mesta känns det inte ett dugg men om jag råkar sträcka på ett visst sätt (dvs var femte minut på ett yoga eller body-balance-pass...) så bränner det till som eld i hälen, lika intensivt som när jag först sträckte mig för mer än en vecka sedan! Har fortfarande inte testat att springa utan kört en massa danspass, yoga, body balance etc. Jag hoppas att det går lika bra att springa som att dansa men säker kan jag inte vara förrän jag har testat. Återkommer med rapport inom några dagar! (Vilodag idag...)
K
Fick till 5 km idag också
Stack hem tidigare från jobb och kunde springa när det var ljust.
28.57 = 5.47 / km inte konstigt det var jobbigt! Har inte springit så fort på ett tag, mest tagit det lugnt.
Imorgon får det bli lite hemma styrka och på söndag blir det mitt sk långpass = 8 km
Härligt Kulta! Det var ju riktigt bra fart det där! :)
Jag gick en rask promenad på 3,5 km igår och det gick riktigt bra med tån, så ikväll ska jag träna ett Zumbapass. Jag är så glad att det redan känns så bra. Tån och det hörnet av foten är lite öm och tån är lite blå än, men det är ju bara en vecka sen jag gjorde illa mig.