Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Har ni läst denna artikeln?
http://www.jogg.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=295
Moe: Vad skönt att det funkar med tån! Förstår precis din frustration. Annars kanske spinning kan vara nåt? Gick Zumban bra?
Kulta: Yeih! Go girl! Duktiga du! Skönt att komma ut innan det mörknade, va?
Kattstugan: Har du fått en rolig klocka i julklapp? Brukar kika lite i din träningsdagbok på jogg.se för att inspireras och imponeras och nu har du helt plötsligt börjat logga distanser..
Mitt nya jobb verkar vara hur trevligt som helst. Det var lätt att komma in i gruppen och väldigt skön stämning. Vi var dessutom iväg igår kväll och spelade boule och åt gott, jag var lite skeptisk till boulen först, men det var faktiskt kul! Blev väl kanske inte sämre av att mitt lag vann.. ![]()
Waimea: hehe
Nix, jag har inte fått någon rolig klocka i julklapp. Oftast vet jag inte hur långt jag springer eftersom merparten av mina rundor går helt eller delvis på små skogsstigar och skogsvägar, men just nu går det bara att springa på de lite större plogade vägarna och då kan jag ju mäta upp rundorna på kartan (jogg.se:s kartfunktion). Egentligen är jag ganska ointresserad av distansen utom när jag ska springa fort - intervaller eller snabbdistans - då vill jag ha stenkoll på vad jag gör
Roligt att det verkar så bra med jobbet!
Kaya: aha. Hoppas det funkar bra att springa då!
Jo, och dagens träning blev lite längdskidor. Gnällde ju om att jag längtar ut i "min skog" och så råkade jag läsa i lokaltidningen igår att de dragit upp spår på en liten slinga av Skåneleden här i närheten - perfekt
Visserligen har vi jättebra skidspår i grannbyn, men ändå
Min enda chans att springa på vardagar, är att göra det när sambon kommer hem så han kan ta hand om sonen. Det är först i år som jag vågar ut och springa trots att det är mörkt. Jag är grymt mörkrädd och vi bor verkligen på landet. Inga gatlampor och långt mellan de få grannar som finns. Igår efter löparrundan duschade jag lite snabbt för att ta bilen och åka i väg på kör. Blev ganska chockad när jag 200 m hemifrån fick stanna för att släppa förbi ett vildsvin... Nu vete sjutton om jag vågar ge mig ut i mörkret ensam igen ![]()
Hej på er löpare!
Jag har varit skadad i en dryg månad men skulle äntligen komma ut och springa en kort runda i helgen. Tyvärr är det isbana häromkring varför jag tänkte skaffa mig ett par broddar (om det finns kvar...)
Har ni tips på bra broddar att springa med? Jag ska inte springa några långrundor utan 3-5 km bara för att komma igång efter en elak baklårsbristning.
Kul att se lite nya ansikten i tråden! Välkomna! Jag har haft ett par dåliga veckor med bara korta morgonpass men förhoppningsvis blir det ett rejält långpass imorgon. Idag ordnade vi en kortdistans tävling med klubben, roligt men mycket jobb!
Waimea: Zumban gick bra, men det var en ledare jag aldrigt haft förut och jag gillade inte passet. Hur som helst fick jag en knapp timmes träning i alla fall.
Igår åkte jag 5,5 km längdåkning och det gick över förväntan. Visst känns det lite i ljumskarna, men inte alls så farligt. Idag töar det tyvärr, annars hade jag nog gett mig på en längre runda. Hoppas det blir bättre skidföre i veckan, för det är min sista vecka hemma innan jag börjar jobba igen. Jag har varit hemmadisponibel (vi får vara hemma med löneavdrag när företaget inte hittar konsultuppdrag åt oss) sen 2/11 -10. Då har jag ju möjlighet att träna dagtid, men jag har varit så dålig på att utnyttja det.
Moe, tån verkar inte hindra dig alls! Roligt med lite skidåkning också