Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej på er!
Nu var det länge sedan jag var in här
Men det var även länge sedan jag sprang!
Men när nu ljuset börjar komma tillbaka så känner jag en längtan till att börja igen.
Ska börja lite försiktigt med några simtag i badhuset så att kroppen får rulla igång lugnt.
Vad duktiga ni är som hållt i hela vintern!
Hej!
Nu var det länge sedan jag skrev något här. Jag springer på som vanligt, på band nu innan gatorna är isfria.
En fråga tiller som är erfarna. Jag hittade ett intervallpass i "iform" för 5 km. Då springer man 5 min normal, 4 min snabbt, 3 min normal, 4 min snabbt, 5 min normal.
Jag tycker det fungerade bra, jag sprang både fortare och längre än vanligt på lördagen efter att ha kört de passen måndag och onsdag.
Men vet ni om det finns någon intervallträning för att springa en mil? Eller funkar den jag kör på milen också?
När jag springer nu så blir det oftast 7 km, men jag skulle vilja springa 10 km en gång i veckan och springa fortare än jag gör nu. Målet är 10 km på under 50 min.
Har så sakta börjat med lite löpträning igen, mest löpband dock. Har så mycket annan träning nu inför Öppet spår så tiden räcker inte riktigt till.
Konditionen verkar inte tagit stryk i alla fall, Gäller att få benhinnor, senor och ligament att hänga med bara.
Hallaaa!! Jag har varit datorlos i over en vecka, det har varit nastan traumatiskt, men, nu ar jag tillbaka i alla fall.
Skall springa ett lopp nu pa sondag igen, men min son ar skitsnorig och han har typ sovit pa mig, sa vi far se hur bra det gar!!
Huvudsaken ar att jag kommer ivag i alla fall.
Jag har aven suttit och kollat in alla lopp som ar planerade och har lyckats med konsten att ploppa in 9 lopp pa dagar da min man ar ledig!! Det var inte det lattaste kan jag ju saga, men det gick.
Jag kan till och med valja mellan att springa en halv-mara antingen i slutet pa augusti, eller i borjan pa oktober. Just nu sa flasar jag mig runt 10 km pa over en timma, vad tror ni ar bast att jag siktar in mig pa? Malet for i ar ar att springa en halv-mara, sa egentligen kanns det som att den i oktober ar battre, men den ar i Staten Island, och det tar ju typ tva timmar for mig att ta mig dit, jag kommer springa lika lange som jag kommer kora fram och tillbaka. Det kanns ju lite lagom kul. Den i augusti ar i Bronx, det ar mycket narmare, men lite tidigare.
Jag ar val egentligen mest orolig for att om jag springer sapas lange i augusti sa kommer jag kanna att jag har klarat av det jag skulle for 2011 redan da och sen liksom trappa ner pa traningen.
Vi har forresten den snoigaste vintern ever. Amerikanarna ar inte bra pa sno. Jag har efter manga om och med hittat en bana som plogas, och den ar ratt sa praktisk. Tre loops runt blir 10K, och tva loops ar helt overkomligt med vagn, (min son borjar bli tung nu
), sa nu kan jag borja springa lite mer normalt igen. Jag har verkligen saknat det. Det ar fantastiskt harligt att springa pa morgonen och se snon ligga orord overallt.
I morgon skall vi fa isregn dock, sa jag far forsoka att komma ut idag. Vet inte om jag har sa mycket rena klader bara, men maken ar ledig sa jag kan nog ackla till det lite och springa i lite halvsvettiga saker och sen hoppa in i duschensnabbt som attans. Annars sa brukar jag ga runt och lukta ett tag. Det ar lite komiskt att amerikanarna ar sa himla renlighetsfreakiga, men de tycker inte alls det ar konstigt att ga runt i tranginsklader hela dagen efter en traning. Det ar liksom battre an att duscha pa gymet med andra folk!!
Jaa, jag har inte fatt skriva pa ett tag...
julmusten: Bra att du får ihop det med loppen!
Här börjar förkylningen släppa taget om mig och imorn har jag bestämt mig för att träna igen. Ikväll kan jag inte för jag har annat inbokat. Det ska bli spännande att se hur kroppen svarar. En lugnare jogg tror jag det får bli, för att få upp pulsen lite och få vara ute.
Började ju förra veckan på nytt konsultuppdrag och är inne hela dagarna nu. Saknar att gå och hämta barnen tidigare och att få se solen lite. Men jag springer en del mellan kontoret och vår verkstad som ligger en bit bort, så jag får ta vara på de utestunderna. Senaste dagarna har man nästan haft lite vårkänning och det gör ju vem som helst lite piggare! :)
Ojojoj... Har varit på gymet... 75 minuters pass - Kettlebell blandat med Box - och en HYSTERISK instruktör som får en att ta ut sig så man nästan svimmar.. Sitter här och SKAKAR (ja, på riktigt!) i hela kroppen och är NÖJD med mig själv!
Waimea: vad roligt att du ska till New York! Då får du träna som en galning tills dess och sätta en riktigt snygg tid
Har du någon särskild plan med simningen?
Det töar. Bra för väglaget, men trist att det sista åkbara skidspåret sjunger på absolut sista versen. Hastade dit i eftermiddags för att hinna köra en sista sväng (ja, det kan ju för all del komma mer snö igen!). 15 roliga km blev det i sällskap med likasinnade som tydligen hade tänkt samma tanke. Frid och fröjd i lingonskogen
Nu har jag kastat i mig middagen -dödshungrig!- och sitter och jäser i soffan. Gottesugen är jag
Krya på er ni som behöver och ni andra - heja heja med träningen! Och Julmusten, du får helt enkelt springa BÅDA halvmarorna, det måste ju vara den bästa lösningen