Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Kattstugan, jag tankte pa det med faktiskt!!
Vi far se, det ar ju ett tag dit. Nu skall jag springa 4 miles pa sondag, och sen skall jag kolla in lite traningsideer infor halvmaran.
De har en serie har som kallas for NYC half marathon series dar man springer en halvmara i varje stadsdel under ett och samma ar, (det ar 5 stadsdelar), det kanske vore nagot att gora nasta ar och avsluta med den vanliga maran?? Manhattan Half ar i slutet pa januari och sen ar de utspridda lite snyggt runt resten av aret. Jag far se hur det kanns i host tror jag.
Jag vill garna ha en plan NU, men det ar ju inte sadar jattelatt, vi snackar om ratt sa lang tid framover och att ha en jatteplan tills dess kan nog vara problematiskt med.
Waimea, jag far sta och heja pa dig i november nar du ar har da!!
For jag antar att det ar maratonet du skall springa??
Jag halkade runt i joggingtempo igår, men det blev bara ca 2,5 km. Det känns helt ok med tanke på att jag varit sjuk och hur halt det var på vissa ställen. Ikväll tog jag en långpromenad på en timme istället. Det känns skönt att jag kommit igång igen.
Och jag halkade bara runt jag!! Holl pa att totalvurpa tva ganger i gar nar jag sprang, sa det blev inte sa langt som jag tankt, men jag kom runt i alla fall.
Idag hade jag storslagna planer pa att ta med lillfisen i vagnen, men han var inte alls med pa de planerna. I morgon sa kommer det snoa och isregna igen, sa det blev helt plotsligt tva vilodagar innan loppet pa sondag. Hoppas att de har fatt bort isen tills sondag morgon, vill inte slira runt igen. Det var inte kul.
Har idag varit på Inspirationsdag på jobb om löpning. Föreläsningar, styrketräning, strtch och löpträning
Det var tre tjejer som häll i det: en PT, en löpcoach och en kostföreläsare. På löpträningen fick vi prova löpskola (springa med framfoten först mm), backträning, intervaller och .... tro det eller ej... barfota joggning vid nerjogg!!
Vi fick träningsupplägg till Milen i maj och Halvmaran i augusti. Nu jävlar ska det springas
skämt och sidor. Nu ska det tränas lugnt och sansat, men förhoppningen utan skador!
Jag sprang en mil idag, andra gången i år. Är så näjd med mina icebuggs, som gör att jag kan springa utan att oroa mig för att halka, trots isgata. Så skönt att slippa löpbandet den här vintern.
Hej alla! Jag anar en kombination av vinterleda och 'nujävlarskajagkommaigång'-stämning härinne. Gott!!
Här nere i södra Sverige regnar vintern bort. Har varit ute på fyra rundor den här veckan, härligt! Farten verkar finnas i benen, trots träningsuppehåll, springer jag på plan, isfri mark så är jag ungefär där jag var innan pausen.
Idag blev det en lite längre tur, 11 km lite mer kuperat utmed närmsta sjön här. Farten bra, men det var rätt isigt på några ställen, så då gick det långsammare. Hälsenorna ok än så länge, ska trappa upp styrketräningen av vaderna nu. Har för övrigt haft en toppendag ihop med mina småtroll, vi har varit på lekland och röjt runt.
Julmust: Jag är fortfarande imponerad över din målmedvetenhet! Du gnetar på, fixar och trixar och det märks att du verkligen gillar löpningen!!
Isold: Jag har 3.20 som någon slags målbild för en mara, vi får väl se om jag når fram i år eller om det får ta lite mer tid. Med farten i benen nu känns det inte omöjligt, men det måste vara roligt! Simningen tänkte jag ha för att kunna köra lite mer crosstraining och inte slita så mkt på vaderna. Men jag måste erkänna att det vore lite kul att testa en triathlon någon gång, bara på kul
Mitt nya jobb är toppen! Jag trivs så vansinnigt bra!! Dessutom funkar det fint att springa någon lunch i veckan, körde ett pass igår.
Så, hörni, nu är snön på väg bort och man börjar ana doften av våt jord och känner barmarken dyka upp under sulorna.. Om bara någon månad är det vår och längre kvällar och massor av härliga rundor i skogen bara väntar på att bli sprungna. Mmm. Jag är sugen och motiverad och peppad..
Min lilla mamma har gått igenom fyra cytostatikabehandlingar och har mindre smärta nu och verkar i övrigt vara i samma skick som tidigare, så jag håller mina tummar och tår för att vi är på rätt väg. I nästa vecka ska hon röntgas och vi får nya besked. Bara hon ville sluta röka också ![]()
Och julmusten: Japp, det är november som gäller.
Äh, men kattstugan, det var ju du som undrade över tidsmål i NY och jag svarade Isold. *snurrig*
Hur går det med dina skador, förresten? Är det bättre?
Jamen sa bra, da star jag med en skylt som det star Waimea pa nanstans i november da!!
Har regnar det ocksa bort sno, men det skall komma mer nasta vecka sa jag kanner inte direkt att varen ar pa ingang. Sa jag har gatt och kopt en mossa med hal for min hastsvans!!
Om jag nu skall envisas med att ha mammatoffs sa far jag val fixa en mossa som klarar av det. Min andra mossa luktar dod katt efter att jag blir lite svettig och sa blir toffsen helt otroligt, ahhhhh vad heter det. noppig?? Na, det ar inte ordet, men ni fattar. Det ser ut som ett fagelbo efter en kvart typ.
Sa, nu ar det 4 miles i morgon som galler, och sen sa blir det ett kortare 5 km nasta gang. Det senare ar ett roligt lopp faktiskt. De har barntavlingar efterat dar barnen far springa 100 meter pa en gata och sa star poliser och brandman med medaljer som de far efterat. Min dotter sprang forra aret och var jattestolt over sin medalj. Far se om de bada kan springa i ar. Det beror lite pa vadret antar jag. Det ar inte forran i mars i alla fall. Forhoppningsvis har snon och framforallt isen slappt da. Jag vagrar att kopa skor med broddar pa for nagra veckors lopning. Speciellt nu nar jag kopt en san dar fjompig mossa.
Nan som har nagra bra tips pa var jag kan hitta bra traningsplaner infor ett halvmaraton forresten?? Jag hittar bara 10-veckors planer on-line, och de rekomenderar att man skall borja att springa kortare an vad jag gor nu i veckan de forsta typ 3 veckorna. Sant dar kan jag ju inte se, da tror jag att jag kan komma i form for ett halvmaraton pa nagon manad. Och that is so not happening!!
Far se vad NYRR har med, glommer hela tiden av att jag kan vanda mig dit!!