Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej!
Får jag vara med? Jag är total nybörjare, har aldrig sprungit i hela mitt liv. Men nu ska jag börja. Jag har anmält mig till ett femkilometerslopp i maj och mitt mål är att jogga / springa hela vägen, utan att gå. Jag väger ännu för mkt, 75 kg till mina 164 cm, men jag har gått ner 19 kg sedan i juli genom att äta bra och träna på gym sedan i december. Där tränar jag mest på crosstrainern men jag springer ibland på bandet och där orkar jag springa i 20 minuter, i 8.6 km/ timmen. Jag har varit ute och sprungit fem ggr men då är jag DÖD efter min lilla runda som är 1.5 km. Dock orkade jag 1.7 tidigare i veckan, men det tog 13 minuter. :-P Är jag hur kass som helst då eller? *fiskar lite pepp*
Hej!
Får jag vara med? Jag är total nybörjare, har aldrig sprungit i hela mitt liv. Men nu ska jag börja. Jag har anmält mig till ett femkilometerslopp i maj och mitt mål är att jogga / springa hela vägen, utan att gå. Jag väger ännu för mkt, 75 kg till mina 164 cm, men jag har gått ner 19 kg sedan i juli genom att äta bra och träna på gym sedan i december. Där tränar jag mest på crosstrainern men jag springer ibland på bandet och där orkar jag springa i 20 minuter, i 8.6 km/ timmen. Jag har varit ute och sprungit fem ggr men då är jag DÖD efter min lilla runda som är 1.5 km. Dock orkade jag 1.7 tidigare i veckan, men det tog 13 minuter. :-P Är jag hur kass som helst då eller? *fiskar lite pepp*
Min egen viktigaste lärdom är att löparsockar är gudomliga!