Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej!
Får jag vara med? Jag är total nybörjare, har aldrig sprungit i hela mitt liv. Men nu ska jag börja. Jag har anmält mig till ett femkilometerslopp i maj och mitt mål är att jogga / springa hela vägen, utan att gå. Jag väger ännu för mkt, 75 kg till mina 164 cm, men jag har gått ner 19 kg sedan i juli genom att äta bra och träna på gym sedan i december. Där tränar jag mest på crosstrainern men jag springer ibland på bandet och där orkar jag springa i 20 minuter, i 8.6 km/ timmen. Jag har varit ute och sprungit fem ggr men då är jag DÖD efter min lilla runda som är 1.5 km. Dock orkade jag 1.7 tidigare i veckan, men det tog 13 minuter. :-P Är jag hur kass som helst då eller? *fiskar lite pepp*
Hej!
Får jag vara med? Jag är total nybörjare, har aldrig sprungit i hela mitt liv. Men nu ska jag börja. Jag har anmält mig till ett femkilometerslopp i maj och mitt mål är att jogga / springa hela vägen, utan att gå. Jag väger ännu för mkt, 75 kg till mina 164 cm, men jag har gått ner 19 kg sedan i juli genom att äta bra och träna på gym sedan i december. Där tränar jag mest på crosstrainern men jag springer ibland på bandet och där orkar jag springa i 20 minuter, i 8.6 km/ timmen. Jag har varit ute och sprungit fem ggr men då är jag DÖD efter min lilla runda som är 1.5 km. Dock orkade jag 1.7 tidigare i veckan, men det tog 13 minuter. :-P Är jag hur kass som helst då eller? *fiskar lite pepp*
Min egen viktigaste lärdom är att löparsockar är gudomliga!
Välkommen i tråden Vilda tiger och välkommen tillbaka Bimsan! Vilda tiger, strunta i tider i början, alla rundor som är genomförda är bra rundor! Bra jobbat att du kommit igång! Flera härliga träningsrapporter idag, verkar ha varit en bra helg
Och Göreborgstjejen smärtfri åtminstonde innan monsterträningshelgen
såklart du grejar halvmaran på din önskade tid, bara du får till några långpass utan att ha ont så tror inte jag det blir några problem alls. Annkris, grattis till ditt pers!! Själv har jag sprungit riktigt långsamt idag, garanterat långsammast av alla i tråden
Jag har nämligen varit pacer åt kompisar på ultraloppet i Täby idag. Tog bussen tio i fyra på morgonen, sprang några km från busshållsplatsen och försökte sen hålla löparna kvar på banan för att avsluta sina lopp på 12 resp 16 mil. Otroliga distanser och självklart gick det inte fort men båda kom i mål
(de startade igår förmiddags, därav min nattlöpning..)
Göteborgstjej: Bra jobbat! Två serier är alldeles utomordentligt, när vi körde så hade jag en plan på två extra intervaller, men ingen, inte ens de pilsnabba i Kattstugans kaliber, ville springa mer, så körde du båda har du definitivt fått det du behöver.. Och härligt att du kom ut idag också!
Isold: nejnej, du har säkert INGENTING med toppstriden att göra. Inte nåt. Vilken löparkamrat du är! Kändes det ok att inte delta själv i TEC?
Själv har jag varit ute på ett distanspass med klubben, knappa 18 kilometer i det enormt vackra vårvädret, en skönt kuperad runda på små grusvägar, det var såå fint. Som vanligt med min gångar-farthållare, det är verkligen roligt att springa med honom. Han blir aldrig trött. Körde en privat träning med coach Jessica i fredags. Typ 10 stegringslopp i varierande fokus och sen ett par härliga kilometrar ute på betesmarker i bokskogen här i stan. Mmm.
Kattstugan: Nu är det bestämt, Ryssbergsloppet blir det. Sugen på att springa lite kortare nu.
Bimsan, där är du ju igen! Kul att du är med, och välkommen vilda tiger.
Moe: Jag tycker du är klok, du vet vad du snackar om, med din elitidrottsbakgrund. Jag fortsätter envist att tjata om att oavsett hur och varför man springer tycker i alla fall jag att det ska finnas en grund i att man tycker det är roligt att springa och att man njuter av det. Annars kan det vara.