• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Vilda Tiger

Jag vill också tillhöra de fem procenten! Men då ska man väl springa, inte fisjogga som jag. Jag satsade på "stora" rundan idag och orkade nästan hela! 2.7 km joggade, och det är ju en ökning med över en km. Stolt! Att jag sedan nästan joggade på stället i uppförsbackarna det är en annan sak. Det kan bara bli bättre, eller hur?

Millans hustru
    Jag har gått ner 19 kg sedan juli och det som har funkat är helt enkelt kaloriräkning. Då förbjuder jag mig inget men jag märker ju att en fika inte är värt det varje gång. Då blir det så himla lite kvar till lunch och middag. Om jag "måste" småäta så äter jag gurka, morotsslantar, någon kalori"billig" frukt eller kanske en isglass. 

• isold2003

Waimea, jag älskar att läsa om dina träningspass! Det låter som att du verkligen njuter av löpningen och det är så inspirerande! Det var riktigt kul att springa med på TEC utom tävlan. Jag ville liksom betala tillbaka lite, jag fick ju sån oerhörd hjälp förra året när en klubbkompis sprang fyra mil med mig och jag kommer ihåg hur mycket det betydde för motivationen och för att hålla undan sömnen. Nu fick jag springa sista varvet med Bosse och han ökade farten markant när han fick sällskap. Dvs han sprang bitvis

• isold2003

Ni är jätteduktiga alla som kommer ut och springer! Strunt i farten, bara spring. Det Tar ju några ggr innan man kommer in i det ordentligt men det är en sån skön känsla när msn är ute och inser att man tänkt på annat en lång stund och att man inte ens tänker på att man springer

• Kattstugan

Hallå hallå, alla gamla och nya löparrävar!

Vilket ljuuuuvligt väder vi har haft Solig. Tyvärr sitter jag med riviga luftrör och vågar inte träna. Och undrar som jag gör varje vår: är jag förkyld? Är jag allergisk? Är jag frisk? Är jag sjuk? Ja, who can tell. Jobbigt när man inte kan avgöra sånt själv Drömmer.

Waimea: bra bra, då ses vi i Sölvesborg hoppas jag

• Kattstugan

Isold: äsch, toppstrid eller inte så kommer du säkert att springa jättebra. Du kan ju det där

• VeronicaNyberg

Åh, att jag inte hittat till denna tråd förut.

Jag sprang några månader innan jul mellan 6-8km i princip varje dag. Sedan plussade jag på julafton och så dog det bara ut i och med illamåendet jag led av i ca 2 månader, Nu är jag igång igen! Började i veckan med en 2kilometerstur, ökade nästa dag till 4km, där ligger jag nu. Tänkte köra den ett tag till det går lite lättare, vill inte ta död på mig själv för mycket nu när jag snart är i vecka 21 heller. Men hoppas att jag kommer upp i iallafall 6 km innan förlossningen (3 september) och att jag slipper foglossningar eller diverse som skulle kunna sabotera för mig. Glad

• m o e

Vad kul med nya ansikten här! Envishet räcker en bra bit och när man väl får lite rutin och märker att man blir bättre (och det ger förväntat resultat på vikten) så är det motivation som heter duga.

Jag sprang en kortrunda i lördags ihop med maken. Tänkte att det skulle få upp mitt tempo lite. Gissa min besvikelse när Löparappen bara visade 2,82 km på 20 min och 46 sek! Idag när jag loggade in på jogg.se såg jag att gps-en förkortat rundan, som egentligen var 3,3 km. Det blev lite bättre tid då i alla fall, ca 6,2 min/km.

Idag började jag cykla till jobbet igen också, så nu blir det lite mer vardagsmotion för min del. Äntligen är pencillinet färdigknaprat också, så ikväll kollade jag om spåret blivit snöfritt. :) Det blev 5,4 km och det mesta var marbark. Det gick bra att springa i alla fall. Vilken kick för inspirationen och motivationen! Jag älskar mina spår. :)

• isold2003

Härligt m o e! Visst kommer du imorgon på föreläsning och gemensam jogg? Hemmaplan för dig ju

• m o e

Isold: när, var, hur, vad? Jag har missat. Har inte kikat på VLKs hemsida på ett tag nu Berätta mer!

• m o e

Ah, läste nu. Det har faktiskt suttit en lapp om Lidingöloppet om tour i fikarummet på jobbet. Hade missat att det var nu. Ska man anmäla sig eller är det bara att komma? Men... springa 10 km efteråt?! Får man hoppas av spåret när man springer förbi sitt hus? ;) eller ska jag klämma årets första mil imorn, menar du?

Svar på tråden Löpartråden 13