• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Mael

Hej, Jag var har och skrev förra säsongen, men kom av mig och tappade sugen. Nu är jag igång igen och edert en effektiv vintersäsong i gymmet och på crosstrainern har jag precis börjat ta mig ut i löpspåren igen. Premiärsprang 30 minuter förra helgen och tog mig 4,6 km vilket är bästa utepremiären nånsin. I går tvingade min pt mig till 4x400 meters maxintervaller med kettlebellsvingar som "vila" och nu på morgonen sprang jag första timmen för året och förflyttade mig 8,4 km. Första målet är milspåret 18 maj då jag hoppas fått ner milen under timmen. Har nån tanke på att springa halvmaran i september, men tillsvidare är huvudmålet för säsongen att ta milen under 55 minuter på Hässelbyloppet i oktober.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Mael

Reb: Som svar på din fråga så brukar jag sällan veta hur jag ska springa. Jag har en första riktning och har bestämt hur länge jag ska springa, sen bestämmer jag mig allteftersom jag känner hur kroppen beter sig just den dagen.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Göteborgstjej

Pust... Hemma igen efter 15,4 km i Skatås! Gick helt ok, lyckades öka tempot sista km.
    Men.... någon Mustafa Muhamed blir jag aldrig - blev omsprungen av honom efter ca 4 km - han studsade verkligen fram, och det som slog mig var hur högt han lyfte hälarna när han sprang - i princip sparkade han sig själv i rumpan när han sprang!

• Waimea

Hej alla!

Moe: Vad glad jag blir när jag läser om din motivation och träning. Trots tunga besked om sonens allergier så är du så härligt taggad.

Reb: Tänkte på dig lite - ska inte du springa Sätermaran? Eller någon av distanserna? Bra jobbat, förresten!

Jag har inte sprungit alls mkt denna vecka. Körde intervaller i tisdags, minnss inte om jag skrivit om dem - vi var tre tappra som gav oss iväg och körde 8 + 2 backintervaller, 8 st ca 250 m långa, rätt snäll lutning förutom de 50 sista metrarna då det brantade på. Sedan var jag sugen på mer, så vi körde två sprintintervaller uppför den branta delen. Skitroligt! Verkligen, verkligen apkul att ge järmet!! Sen var det jättehärligt löpväder så vi tog en omväg hem, det blev totalt 15 km och tre lyckliga VLK:are. Nästa tisdag tänkte jag köra 8 längre intervaller på samma slinga (4-500 m) där målet är att springa i bra fart men framför allt att vara så jämn som möjligt, tidsmässigt.

Hoppas på premiär på min 'hemmarunda' ikväll, sedan är det distanspass med klubben i morgon. Blir nog sista distanspasset med klubben på ett tag, i påsk är jag i Blekinge, helgen efter är det Växjöloppet, sen får vi se. Svårt att binda upp sig på både intervall- och distanspass varje vecka, särskilt när jag dessutom har mitt spinningpass, bokföringen för löparklubben och en familj som vill ha en närvarande mamma.. Jag erkänner, jag är tidsoptimist en masse, ändå har jag blivit bättre än för ett par år sedan.

Ha en fin löparhelg, alla. När var det du skulle springa 100 km, Isold?

• Kattstugan

Har sprungit terräng-SM i Uppsala idag. Så j-vla jobbig bana så det liknar inget. Men jag VANN!!!! min klass och dessutom fick vi silver i lagtävlingen Solig! Gissa om det ska firas ikväll Solig

Isold är ute och springer just nu och det ser ut att gå vääääldigt bra enligt senaste uppdateringen!

• isold2003

Grattis Kattstugan! Gud vad du är duktig! Helt suveränt! Jag bar nästan lila duktig Tog SM silver på 100km, bara 2 min 16 sek efter segraren Så himla nöjd och stolt!

• Vilda Tiger

Isold och Kattstugan
    Men...Haha! GUD va bra ni är! Nuuu går det upp för mig att det här verkligen är en tråd där många LÖPARE hänger, och så kommer lilla jag med mitt mål på 5 km. Men det är en charm i det!

• Göteborgstjej
    Vilda Tiger skrev 2011-04-16 21:11:00 följande:
    Isold och Kattstugan
    Men...Haha! GUD va bra ni är! Nuuu går det upp för mig att det här verkligen är en tråd där många LÖPARE hänger, och så kommer lilla jag med mitt mål på 5 km. Men det är en charm i det!
    Haha... Håller med dig! Här kommer man själv och är nöjd och så finns det folk som är helt grymma! Fast jag blir ju peppad också - jag vill ju också vara duktig!
  • Vilda Tiger
    Göteborgstjej skrev 2011-04-16 21:14:31 följande:
    Haha... Håller med dig! Här kommer man själv och är nöjd och så finns det folk som är helt grymma! Fast jag blir ju peppad också - jag vill ju också vara duktig!
    Säger hon som sprang över 15 km idag. Det är också skitbra tycker jag!
  • Waimea
    Kattstugan skrev 2011-04-16 16:49:38 följande:

Har sprungit terräng-SM i Uppsala idag. Så j-vla jobbig bana så det liknar inget. Men jag VANN!!!! min klass och dessutom fick vi silver i lagtävlingen Solig! Gissa om det ska firas ikväll Solig

Isold är ute och springer just nu och det ser ut att gå vääääldigt bra enligt senaste uppdateringen!

Wow! Du äger, kattstugan!
Svar på tråden Löpartråden 13