Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Bättre i vaden idag, men stelt.
Fått reda på att det blir startgrupp 7 på varvet också, i år hinner jag starta innan de bästa går i mål!
Mae
Tack! Bra jobbat där med intervallerna. Jag har förstått nu att intervallträning är jättebra så jag ska börja med sån jag med.
Göteborgstjejen
Gott att få starta, som säger, innan de bästa går i mål.
Veteranklassen som startar först är ju för söt, de där underbara tanterna och farbröderna som lufsar fram.
Igår fick jag reda på att mina kollegor anmält sig själva OCH MIG till Vårruset, så nu har jag tre veckor mindre på mig att klara 5 km och hitta träna på det några ggr. Så idag drar jag till Sisjön och ger mig på just 5 km, Håll tummarna! Orkar jag hela alltet komer jag att vara stoltast i hela världen.
Jag ska vara lite juste mot mig själv och klämma in några gå-meter här och där om jag känner att jag nästan döööör.
Lycka till Vilda Tiger! Du kommer att fixa det galant.
Heja Vilda Tigern! Det kommer gå jättebra. När jag sprang mitt första lopp i modern tid - Blodomloppet 10 km i fjol - hade jag inte lyckats ta mig längre än 7,5 km på träning, men när loppet väl gick sprang jag hela milen (drygt, loppet är 10,1) på under timmen - det gick på ren löpglädje i början och vilja på slutet
Se till att inte gå ut i alltför hårt tempo bara. Bättre att mjukstarta och öka än att gå ut hårt och inte orka runt - tycker jag i alla fall.
Härligt med en utmaning, Vilda Tiger! Klart du klarar det! (på bästa Byggare Bob-maner)
Vilket härligt pepp man får här inne! Skönt att höra att själva loppet gav dig lite extra energi, Mae.
Jag tog mig runt 5 km men inte sprang jag hela vägen. 3X40 steg tilllät jag mig att gå under andra varvet och jag vilade knappt 2 minuter mellan varven. Men jag kom runt! Och jag hade nog i ärlighetens namn nog kunnat strunta i iaf en av de där gåstegs-omgångarna, men jag var lite snäll mot själv idag, för att tycka det är värt att försöka en gång till snart.
Min tur att gnälla nu....
Har så ont i vaden. På en liten, liten sketen fläck på insidan - vad sjutton ska man göra!? Vila är ju liksom inte aktuellt 4 veckor kvar nu! SKIT också!! Kanske får bli en extra vilodag - jag hade ju tänkt att springa ett 7km tempopass i morgon. Vi får se hur det känns.
Göteborgstjejen: vad surt att det fortsätter krångla med vaden! Men kanske bättre att vila lite extra nu än senare iallafall?
Bra gjort Vilda tigern!
Börjar bli lite rastlös. Har haft ont i halsen och öronen igen i några dagar, så jag har inte sprungit sen i söndags och nu börjar det faktiskt klia lite i benen. Hoppas jag kan ta en liten testjogg imorgon!
Bravo Vilda tigern!!
Sprang 2,5 km med dottern och 2,5 km med migsjälv ikväll. Härligt springväder på vår ö i kväll.
Vilda tigern: Det kommer att gå finfint - det var så roligt att läsa om din runda, för du gör helt rätt. Var snäll mot dig själv och låt det kännas roligt..
En massa härlig träning här nu! Gott jobbat!!
Isold: Ja, just det, ja, jag minns nu att du inte gillar din 405:a. När jag funderar lite så vet jag att den trasslar om det är för fuktigt, och jag vet att det inte funkar så bra med pulsbandet om den inte är maxladdad när jag börjar springa, sen har inte jag kunnat kolla av den mot andra klockor, men jag vet att någon gång när vi var ute visade min klocka att jag sprang i 4.50-tempo när min löparkollegas klocka sade snabbare (en forerunner 305). Men jag har inga besvär av min klocka så jag tycker den är ok, men jag gissar att det finns billigare modeller nu, så kolla runt!
Igår körde jag intervaller med löpklubben - uppvärm, löpskolning, 6 x 750 m i rejält kuperad terräng med löpstyrkeövningar som vila. Jättekul - och det visade sig att en annan tjej i klubben också åker till New York i höst!
Nu loggar jag ut för påsken, drar till Blekinge. Hörs på måndag igen. Jag hoppas du blir bättre Kattstugan, så att vi ses på Ryssberget..
Stora påskkramar till er alla och jag hoppas att ni får fina löprundor i skönvädret!