• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Themis

Lycklig.

Sprungit 5 km torsdag, lördag, måndag och idag (på mitt kära löpband på gymet)!

Kroppen är igång igen och det känns supergreatfantastiskt!

Om man nu inte hade haft pollenallergi och rangligt bäcken och känsliga benhinnor så hade jag försökt springa ute, men det känns tyvärr bara skadebenäget så jag får nöja mig med promenader i verkligheten...

Den som är beroende av en karl är icke fri.
  • Vilda Tiger

Bimsan
    Men bandet är ju det näst bästa iaf! Jag tycker själv jag blir mkt mer trött ute men det handlar ju om att det ÄR jobbigare ute med! Backigt och "jävligt" Jag ska pressa mig till 4 km på bandet på fredag, i 10km/h-tempo. Ute blir det sällan över 7,5 km/h. Duktig du är!

Wasimea
    Trevlig påsk i Blekinge! Bra du tycker jag gjorde rätt med rundan, jag tyckte själv det var juste att ge mig själv en mjukstart på såna "långa" rundor. Kul att du hittade en NY-buddy!

Annkris och Kattstugan
    Tack!

Göteborgstjejen
    Stackare! Hoppas verkligen att det släpper så du kan komma ut på dina rundor igen.

Det enda jag egentligen vill klaga på att är att min vikt inte gått ner på de tre veckor jag har börjat jogga. Jag äter bra, som vanligt, och det enda jag kan komma på är ju att det har blivit ngt kg muskler istället för fett. Men jag vill se vikten gå ner! Jag föreställer mig att det kommer bli så mkt enklare att springa då med, om jag kommer ner till en normalvikt. Som det är nu är det 10 kg för mkt, jag räknas som överviktig och jag är det också. Det vore en så fin sporre!

• Göteborgstjej

Jag struntade i dagens inplanerade löppass! Och det känns bra! (Planen är iofs att springa tempopasset i morgon bitti istället...)
    Sen hoppas jag att inte min bror o fru "tvingar" i mig massa vin i morgon kväll så att lördagens inplanerade långpass blir lidande..

• VeronicaNyberg

Uppdatering:
    Jag springer inte alls lika långt som jag gjorde innan jag blev gravid ännu, springer bara hälften rättare sagt, men känner mig ganska nöjd med att jag iaf springer 4 km lika fort som innan grav. Det är inte helt fy skam för att vara i vecka 22 snart :)

• isold2003

Jag hinner inte med riktigt i tråden nuförtiden men vill bara peppa och heja på alla duktiga löpare som bara bränner av pass efter pass! Härligt jobbat tjejer!!

• IngvarIsbjorn

Idag kom startbevis och grejer till Göteborgsvarvet! Ska bli himla roligt, men vårt gäng som ska springa ihop har en riktigt sen start, de snabbaste kommer att ha hunnit springa klart och åkt hem för länge sedan Flört 

Kort löppass idag, i behagligt 6 min/km-tempo, laddar inför långköraren på söndag :) 

• stjärna2007

hej alla...
    Har funderat lite o känner inga andra som springer så jag har inget att jämföra med.
    hur långt springer ni? och vilka tider har ni km tid bästa resultat osv

• Vilda Tiger

IngvarIsbjörn
    Bra jobbat! Gott att kunna ladda.

Isold
    Man har ju olika mycket olika perioder. Kul att du tittar in ändå.

VeronicaNyberg
    Görbra jobbat! Starkt att springa så fort och vara "så gravid"

Göteborgstjejen
    Haha! Vin är gott, men kanske inte bästa grunden för snabbpass.

Jag sprang en kort runda idag; 2.5 km. Jag hade min systerdotter med mig, hon är 15 och jag måste säga att jag tyckte det var så SKÖNT att inte vara den med sämst flås! Jag fick peppa, hon gick ibland och då sprang jag lite fram och tillbaka, och jag kände att jag hade kraft kvar efter varvet. Hade jag bara haft lite bättre blodsocker så hade jag testat ett varv till. Jag är nämligen diabetiker och då jag har lågt socker kan jag ju inte ge mig ut och springa. Jag har inte så  bra vana på det här med att springa att jag kan avgöra hur mkt jag måste äta och hur  mkt jag måste sänka mina insulindoser med i förväg för att orka springa det jag planerar att springa. Men som sagt - det kommer fler rundor och imorgon ska jag pressa mig själv till 4 km på bandet på gymet, i 10km/h-takt. Eller, som jag har lärt mig att man säger nu; 6 min/km-takt.

• Annkris

Du är så duktig Vilda tiger!! Blir så glad av att läsa om dina framgångar i löparspåret.

Välkommen strjärna2007! I tråden hittar du både elitsatsande och nybörjare, så du kommer garanterat att få väldigt olika svar på din fråga. Jag springer för att må bra och för att det är så makalöst skönt efteråt Längden på mina pass varierar, men oftast blir det 5 eller 10 km. Brukar hålla 5,30min/km på 5 km och 5,45min/km på milen.

Hade trevligt sällskap av dottern på cykel idag. Alltid kul att ha någon att prata med när man springer. Har kört ett boxpass ikväll också, så nu är jag redo att fira påsk!

• Vilda Tiger
    stjärna2007 skrev 2011-04-21 21:52:22 följande:
    hej alla...
    Har funderat lite o känner inga andra som springer så jag har inget att jämföra med.
    hur långt springer ni? och vilka tider har ni km tid bästa resultat osv
    Hej! Jag är nybörjare så då jag springar fort springer jag i en takt då det krävs 6 min per km. Eller 10km/h, kan man ju också säga. Det orkar jag (sist jag testade) i 3 km. Annars, då jag springer ute, så hamnar jag ofta i en takt då jag behöver 7 min per km. Jag orkar 3-4 km i dagsläget  utan att bryta av och gå lite, men målet är 5 km om två veckor.
Svar på tråden Löpartråden 13