Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Första långturen för året. 18 km i 6 min/km tempo. Duktigt som sjutton för att vara jag.
Första långturen för året. 18 km i 6 min/km tempo. Duktigt som sjutton för att vara jag.
Hej!
Tror minsann jag hoppar in här. Är en fd fotbollstjej som för en massa år sedan hade en riktigt allvarlig knäskada (6 operationer på 18 månader, hot om amputation och åratal av sjukgymnastik) men som en dag efter mycket slit plötsligt kunde ta några löpsteg igen. Efter en graviditet kom jag i höstas igång med lite löpning igen och slog idag distansrekord, 6 km på 37.58 på löpband vilket för mig är bra. Är definitivt inte långdistansbyggd i kroppen och siktar på att bli av med några kilon förhoppningsvis med lättare steg som bonus
Tror minsann jag är på väg att bli lite beroende....
Ni som kan det här, är det för tidigt att börja med lite intervalller för att få in lite fart? Ungefärlig distans och fart då utifrån den tiden jag har på 6 km? Har joggat 25 km i april.
Glömde ju säga att jag såklart läst lite i tråden och är klart imponerad av er löpning!
Grattis Vilda Tiger!! Bra jobbat!
Imorn ska jag försöka jogga lite igen. Utan krav, lugnt och inte så långt. Foten är mycket bättre, men jag känner ju av den fortfarande. Är så frustrerad över den här skadan.
göteborgstjejen: jag är så tråkig så jag svarar att farten kommer med tiden. Det tog åratal av löpträning innan jag kunde springa som du
Bortsett från det så är korta och riktigt snabba intervaller bra som formtoppningspass.
Välkomna hit Syster och Stila!
Oj vad duktiga ni är här inne!
Imorgon börjar jag! Hittade ett program på iform.se som jag tänkte köra efter så imorgon är det 30 minuter löpning i lugn takt som gäller
. Om jag kör enligt det programmet så är det tre löppass per vecka och minst en vilodag mellan varje. Men på vilodagarna tänkte jag gå en snabb promenad på en timme, det kan väl inte göra nåt? Skulle vilja få in ett styrkepass också... Om jag springer måndag, onsdag, lördag och kör ett pass med styrka på fredagar, det borde kanske gå?