• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Vilda Tiger

Mäh! Jag sprang ett varv (2.5 km) och stannade sedan för att dricka lite vatten. Och efter två minuter tog det stopp med viljan, jag kunde inte förmå mig att komma ut på andra varvet. Rubbat! Det var i huvudet det var stopp, jag k u n d e inte tänka mig att ta mig runt en gång till. Så jag nöjde mig, eller nöjd var jag ju inte, men jag åkte hem. Är jättebesviken.

• isold2003

Vilda tiger, kom ihåg den känslan till nästa pass så går det säkert lättare att komma ut på andra varvet då. Eller ännu hellre, välj en fem km slinga direkt så att du inte kan låta bli att fortsätta Du kan! Och tänk vad nöjd du kommer att vara när du gjort det! Göteborgstjejen, härligt! Snyggt jobbat! Jag känner av halsen idag så jag lät bli långpass och valde en kortare runda och det kändes helt ok. Har blivit allt hostigare under dagen tyvärr så vi får se hur det blir med löpning imorgon. En lugn runda borde gå att få till tycker jag.

• Waimea

Hej alla!

Efter ett par dagar av internetlöshet är jag åter..

Isold: Du är underbart peppig!

Göteborgstjej: Gôtt mos

Kul att se många nya ansikten i tråden..

Japp, jag fick se illsnabba kattstugan fräsa iväg på Ryssbergsloppet, hon är otrolig!

Fantastiskt löpväder, jag var till och med för varmt klädd, grym första backe, en dryg km. Jag älskar verkligen terränglopp!! Jag drog en rejäl pessimist-litania för Kattstugan innan loppet, om dåligt tränad och seg kropp, inte alls likt mig och inte alls koordinerat med min sinnesstämning, jag var verkligen taggad.. kände mig seg första fem km, tog mig uppför första backen hyfsat, blev omsprungen av en massa folk i flacken men sen kom jag in i rytmen, hittade flytet och började springa om själv. Målet var att komma in under timmen (loppet var 12,6 km) och jag sprang på 57.09, så jag är helt klart nöjd, och supermotiverad att träna mer nu!

• Annkris

Vilda tiger, psykiskt jobbigt att springa två varv, oavsett hur långt/kort det är. Välj en runda som är 5 km istället. Du kommer att fixa det!!

Waimea, otrolig bra jobbat!

Göteborgstjej, du är makalös!

Sprang 7,5 i solskenet idag, med sällskap. Riktigt härligt, i skönt prattempo (6 min/km). Blev så glad över att min tidigare så höga puls låg så "lågt", snittade på 150 b/min och maxade på 163 b/min. Kondisen kanske har blivit lite bättre ändå, kul!!

• Kattstugan

Annkris: härligt med ett positivt pass

Waimea: du sprang jättebra! Och det var ju faktiskt fler än 5 i klassen - de andra hade nog inte kommit i mål när du kollade resultatlistan

För mig gick loppet också bra. Eftersom jag varit krasslig i veckan hade jag bestämt mig för att gå ut hyfsat "lugnt" och inte ta tävlingen så allvarligt utan mer som ett bra träningspass. Var inte ens nervös innan start
    Höll mig till den planen i 8 km, sen blänkte det till i tävlingsnerven och de sista 4.6 kilometrarna sprang jag allt jag hade. Hade bara en tjej före mig i mål, men hon var å andra sidan nästan en minut före mig så jag såg henne aldrig Nöjd var jag hur som helst.
    Igår var jag ute och tuffade runt i drygt två timmar på småstigar här hemma i skogen. Härligt, trots att benen egentligen hade velat vila. Idag har jag ägnat mig åt koncentrerat slöande i solskenet Solig

• Waimea

Kattstugan: Jag såg det idag.. Jag är lite kaxigare nu, känns gott att veta att det finns mer att ge!

Har äntligen sprungit min 'vanliga' skogsrunda, den är sååå vacker, speciellt i solnedgång och med pigga ben.
    Nu vankas bastubad i min egenhändigt byggda (det är min man som stått för snickrandet, jag har bara tjatat..) vedeldade bastu. Premiär efter ett halvårs byggande, är man halvfinne så är man. Mmm.

• Vilda Tiger

Isold
    Ja, jag ska försöka komma ihåg den känslan, för nästa gång jag satsar på fem km SKA jag runt! Hoppas att din hals känns bättre nu.

Wiamea
    GRYMT jobbat att klara dryga 12 under timmen! Jag är så imponerad.

Annkris
    Ja, jag har redan letat från två såna rundor nu, de ligger och väntar på mig. Bra jobbat med pulsen!

Kattstugan
    Så impad av dig med! Och så ger du dig ut dagen efter det också, du är seg, du. Jag bara längtar tills jag kan ens springa era lugna sträckor, och om jag gör det på dubbel tid blir jag jätteglad ändå.

Ha en härlig annandag påsk, hörrni! Jag ska gyma idag för sedan jobbar  maken borta två dagar så då har jag ju barnen själv, vilket gör att jag inte kan komma iväg och träna.

• Göteborgstjej

Stel i benen efter lördagen långpass - vet inte om jag ska vila en dag till eller ta ett löppass idag. I så fall blir det intervaller - men hur ska man tänka nu, knappt 4 veckor kvar till varvet? Vilken typ av intervall ska man springa? Jag vill ju vara snabb som en blixt och uthållig som en...hmmm (vad är uthålligt ) Vilka intervallpass ger mig rätt träning?

• IngvarIsbjorn

Usch, här går det inte bra! Löparknät gav sig till känna 1,2 mil in i gårdagens långpass... Göteborgsvarvet känns fjärran Skrikandes 

Göteborgstjej: Jag brukar köra klassiska 70-20 för att få riktig fart i benen Skrattande

• Göteborgstjej
    IngvarIsbjorn skrev 2011-04-25 11:05:02 följande:
    Usch, här går det inte bra! Löparknät gav sig till känna 1,2 mil in i gårdagens långpass... Göteborgsvarvet känns fjärran Skrikandes 

Göteborgstjej: Jag brukar köra klassiska 70-20 för att få riktig fart i benen Skrattande
    70-20????
Svar på tråden Löpartråden 13