• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Hanna 77

Jag följer ju denna tråd utan att skriva så ofta. Nu undrar jag dock om ni följer några bra bloggar om löpning som ni kan tipsa om?!

• Vilda Tiger
    Göteborgstjej skrev 2011-04-22 16:44:21 följande:
    vilda Tiger: Beror väl på hur det känns i kroppen, men kanske är det bra att försöka variera sin löpning något - ibland längre och långsamt och ibland kortare och snabbare. Jag tror att alla kan tänka mer så, fast på sin egen nivå! Vila är viktigt också, det kände ju jag idag...
    Ja, som jag tänker med. Att man känner i kroppen om det blir för mkt. Minst en vilodag i veckan, iaf, men handlar det om tre, fyra km man ska ut och ta så tycker jag nog att kroppen borde palla det även om det skulle bli 6 ggr i veckan. Tack för ditt svar!
  • LaFontaine

Idag hittade jag en riktigt kul runda! Första halvan gick i skogen, verkligen över stock och sten. Andra halvan gick på landsväg, dessutom lätt, lätt sluttande.

7,5 kilometer slutade det på. Det var trögt i början, men jag hade gott om krafter kvar på slutet. Dessutom höll höfterna som började krångla efter ett plyometricspass tidigare i veckan.

På söndag testar vi skogsintervaller. Först ca 2,5 km uppjogg och sen 400 underbara meter rakt in i skogen. Det ser jag verkligen fram emot! 

• isold2003

Iseika, vad härligt det lät! Såna skogsintervaller måste ju vara superbra träning! Kanske skulle prova det själv i helgen

• LaFontaine
    isold2003 skrev 2011-04-22 21:15:47 följande:
    Iseika, vad härligt det lät! Såna skogsintervaller måste ju vara superbra träning! Kanske skulle prova det själv i helgen
    Det är säkert kanonträning. Dessutom är det så skönt för huvudet. Bara jag, fåglar och en porlande bäck. Och vildsvin, men jag låtsas som att de inte finns
  • Göteborgstjej

Långpass nästa - har löparkompis idag, ska bli kul! Planen är 16-17km. Pust...  Ska bli intressant att se om det går mindre trögt än igår..

Glad påsk på er!

• Vilda Tiger
    Göteborgstjej skrev 2011-04-23 09:28:05 följande:
    Långpass nästa - har löparkompis idag, ska bli kul! Planen är 16-17km. Pust...  Ska bli intressant att se om det går mindre trögt än igår..

Glad påsk på er!
    Åh! Lycka till! Mitt "långpass" idag ligger på 5 km.
  • Göteborgstjej

17,1 km senare... Jag känner mig DÖÖÖÖD!

• Vilda Tiger
    Göteborgstjej skrev 2011-04-23 13:21:05 följande:
    17,1 km senare... Jag känner mig DÖÖÖÖD!
    HÄRLIGT! Grattis till ett bra pass. Jag ska iväg just nu.
Svar på tråden Löpartråden 13