• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Göteborgstjej

Trist Moe Björken som ställer till det elelr?

Snart dags för näst sista lååååångpasset innan varvet - 18km är planen. Ska till Skatås och springa i mjuka spår för vadens skull.

• m o e

Göteborgstjej: Japp, är jätteallergisk. Det har varit värsta året på länge faktiskt. Värst är när det sätter sig på ögonen och andningen. Man har lust att säga upp sig... Hoppas eländet är slut snart, eller att värsta perioden är över i alla fall. Trots allt är jag grymt nöjd med min mil igår :)

• Göteborgstjej

*Studsar in i tråden på lätta ben*

Ja, hyfsat faktiskt! Sprungit 17,8km på lätta ben, höll igen för att orka - kunde öka ORDENTLIGT sista 1,5 km! Sprang i 5.40 tempo, kändes kanon!!

Vad tror ni, när det väl kommer till lopp, klarar man ett tempo som är 11 s snabbare per km då??

• Waimea

Göteborgstjej: Vad härligt! Kändes det så lätt så tror jag säkert att du kan öka..

Kaya: *skrattar* Annars har jag hört att det är utrustningen som gör en snabb *retas*

Moe: Näe, trist slut på skön runda. Fy vad tråkigt, du får plocka fram känslan nästa gång du är ute och springer.

Själv har jag sprungit tävling idag. En mil, det var 4 år sedan jag tävlade på distansen. Mosade mitt personbästa med 14 minuter, sprang i mål på 43.34 och är ändå inte riktigt nöjd även om det var gôtt som fasen att komma under 45 på milen. Jag  var så jäkla pigg efteråt, kunde ha tryckt på lite mer. Men, men, jag ska komma ihåg det och hitta mig ett nytt millopp som är flackt och fint. Det kanske inte är en omöjlighet att nå milen under 40?

Lite surt är det också att vi anmält ett lag med jobbet, men arrangörerna hade strulat till det så två av personerna i laget har inte ens ett resultat i resultatlistan, som den ser ut nu, och vi har inget lagresultat och min klubb- och lagtillhörighet kom inte med. *oimponerad*. Tyvärr tror jag att det är vi själva som ställt till det (läs jag) eftersom jag efteranmälde en löpare till laget i fredags och ändrade namnet på en annan samtidigt. Ja, ja, det reder nog ut sig vad det lider.

Min klubb hade en hel drös med fina tider, vinst på herrarnas 10 km, 3:eplats på damernas 10, en dam bland de fem bästa på halvmaran.. Skitroligt, verkligen!

Kram på er!

• Kattstugan

Bra jobb allihop! Usch för pollenallergi. Tror att jag har en liten släng av det jag också, men inte alls i närheten av vad många andra lider av.

göteborgstjejen: ja det kan man absolut! Speciellt om man har tävlingsinstinkt, vilket du verkligen verkar ha

Waimea: grattis och härligt jobbat! (Men det är inte meningen att man ska vara pigg i mål ). Svårslaget pers hur som helst

Har också tävlat idag, DM 3000 meter på bana. Var inte speciellt sugen på det egentligen, men eftersom min klubb var arrangör så fick jag ställa upp och både vara tidtagare och springa själv. Blev inget pers men gick helt okej. Nu har jag sprungit fyra tävlingar på två veckor, så nästa vecka får bli lite softare tror jag.

Trevlig kväll på er! Själv ska jag nog gå ut och plocka lite rabarber...

• Kaya
    Sagalin skrev 2011-05-01 07:00:34 följande:
    Jag tror de fanns i svart också(?)
    Nej tyvärr inte på den lilla sketna Team Sportia där jag köpte mina... men men... färgen får väl duga bara de är OK att springa MYCKET i... som jag ska göra nu!!!

K
  • Kaya
    Waimea skrev 2011-05-01 17:17:12 följande:
    Göteborgstjej: Vad härligt! Kändes det så lätt så tror jag säkert att du kan öka..

Kaya: *skrattar* Annars har jag hört att det är utrustningen som gör en snabb *retas*

Moe: Näe, trist slut på skön runda. Fy vad tråkigt, du får plocka fram känslan nästa gång du är ute och springer.

Själv har jag sprungit tävling idag. En mil, det var 4 år sedan jag tävlade på distansen. Mosade mitt personbästa med 14 minuter, sprang i mål på 43.34 och är ändå inte riktigt nöjd även om det var gôtt som fasen att komma under 45 på milen. Jag  var så jäkla pigg efteråt, kunde ha tryckt på lite mer. Men, men, jag ska komma ihåg det och hitta mig ett nytt millopp som är flackt och fint. Det kanske inte är en omöjlighet att nå milen under 40?

Lite surt är det också att vi anmält ett lag med jobbet, men arrangörerna hade strulat till det så två av personerna i laget har inte ens ett resultat i resultatlistan, som den ser ut nu, och vi har inget lagresultat och min klubb- och lagtillhörighet kom inte med. *oimponerad*. Tyvärr tror jag att det är vi själva som ställt till det (läs jag) eftersom jag efteranmälde en löpare till laget i fredags och ändrade namnet på en annan samtidigt. Ja, ja, det reder nog ut sig vad det lider.

Min klubb hade en hel drös med fina tider, vinst på herrarnas 10 km, 3:eplats på damernas 10, en dam bland de fem bästa på halvmaran.. Skitroligt, verkligen!

Kram på er!
    *morrar*

Den hare som är på väg ner under 40 min på milen har inte rätt att retas med en stackars sköldpadda som i ren desperation tar till vad f*n som helst, inklusive sportbutikens dyraste skor, för att pressa sig ner under EN TIMME på milen!!!

ha ha

K
  • Kaya

PS.

Blev LITE (bara lite) tröstad häromdagen när jag läste ett reportage om Gry Forssell och hur hon hade kommit i så fantastisk form med hjälp av en PT så hon klarade Tjejmilen utan att gå en meter och kom in på den finfina tiden 1:09.

Jag har kutat EN milrunda hittills denna flåsiga, fläskiga vår och kom till min stora besvikelse och mitt enorma ursinne in på precis 1:09 (vilket då är ynka 6-7 min mer än min bästa tid!!!)... men om det är OK för en TV-kändis att skryta i en hälsotidning om precis den tiden så kanske det är en OK off-season-efter-träningsuppehåll-tid för en medelålders motionär också...?

Men... *bläng* sluta fnissa... TRÖSTA MIG DÅ!!!!!!

K

• Annkris

Åh, ni är så duktiga alla!!

Jag joggade 5 km idag, på 27,29. Men herregud så slut jag var sen. Fattar dock inte varför...Min maxpuls ligger på 202 b/min. Denna runda snittade jag på 165b/min, det är ju inte så mycket i förhållande till maxpulsen. Varför blir jag så slut då?

• Vilda Tiger

Kaya
    Du är jätteduktig! Skryt på, jag är impad! Heja heja !

Jag har läst allt som skrivits de sista dagana men är inne i läggningen av barnen så jag hinner inte skriva svar nu. Vi har varit iväg till landet och jag har sprungt tre vändor. Tog min första nästanfemkm-runda igår (4.9 var det, till mn förtret, då jag mätte i efterhand) och det tog 37 min. Jag har som mål att klara under 35 på Vårruset, som är om en vecka... ojoj, hur ska det gå, tro? Ska nog inte ha för höga förhoppningar men ändå kämpa.

Va duktiga ni är, alla! Och Moe, va jobbigt det låter med pollenet. Usch, jag är glad att jag slipper det. Tycker diabetesen är jobbig nog att tänka på.

Svar på tråden Löpartråden 13