• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • LaFontaine
    nyfiken flax skrev 2011-04-27 13:13:49 följande:
    Jag är total nybörjare, har inte sprungit på 20 år men har plötsligt fått lust att börja. Har ett trevligt elljusspår nära huset som är ganska mycket upp o ner men inga stora backar, ca 1,5 km. Jag brukar ta mig runt 2 varv. 

I varje fall, jag har nu sprungit ett par gånger i veckan i några veckor och mitt problem är att jag mår illa så fort. Då måste jag gå ett tag, annars kräks jag (har testat att fortsätta trots illamående). Illamåendet kommer väldigt snabbt, så fort jag börjar bli ansträngd (efter kanske 400 meter!) och är ganska intensivt med en gång, inte sådär milt molande som man kan ha utan att man kommer kräkas.

Jag har alltid gått mycket, simmat, gått på Friskis-o-Svettis och sånt så jag är inte _helt_ otränad men när jag springer händer nåt helt annat med kroppen.

Tror ni att illamåendet kommer att ge med sig när jag tränat mer eller finns det nåt annat jag kan göra för att undvika det?

Jag kan tillägga att det är likadant oavsett om jag springer på morgon innan frukost, efter frukost, på kvällen eller när som helst...

Jag tycker det känns så roligt, så jag skulle verkligen vilja fortsätta och bli bättre men illamåendet (o kräkningar) är en hög tröskel känns det som!
    Har du magkatarr? Det har nämligen jag och när den blsosar upp mår jag grymt illa när jag springer.
  • nyfiken flax

Iseika, nej inte vad jag vet...har inga symtom i varje fall Glad

• Göteborgstjej
    nyfiken flax skrev 2011-04-27 13:13:49 följande:
    Jag är total nybörjare, har inte sprungit på 20 år men har plötsligt fått lust att börja. Har ett trevligt elljusspår nära huset som är ganska mycket upp o ner men inga stora backar, ca 1,5 km. Jag brukar ta mig runt 2 varv.