Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Oj, kommer aldrig springa något lopp, tycker ni är duktiga som gör det!
Jag sa iofs att jag aldrig skulle börja springa och se hur det gick med det.
Hej jag är ny i löpar spåret, har mest sysslat med innebandy och fotboll... Men nu har jag sprungit ute 4 ggr. Jag brukar springa ca25 minuter. Jag vet inte riktigt hur långt jag springer. Men jag får så himlans ont i varderna. Andhämtningen är det inget fel på. Klart jag blir trött, men ändå.
Känner att jag inte vill springa jätte långt eller så utan siktar på att springa samma runda länge, tills den känns lätt... om nångång?!
Ser att ni pratar skor, har ett par gamla, man kanske borde köpa nya?
Hur långt är en halmara?
Jag gillar inte heller att springa tillsammans - jag vill vara själv med mina tankar då jag springer!
För ett drygt år sen hade jag aldrig, aldrig nånsin sprungit annat än till bussen ibland. Och när vi sprang typ 50 meter på tid i skolan (för 20 år sen)... Enligt mig var världens människor indelade i såna som kan springa och såna som helt enkelt inte kan det.
Och det är en härlig känsla. Lycka till!
Jag föredrar att springa ensam, men det händer att jag springer ihop med maken eller en kompis. Jag har svårt att hålla bra jämn rytm och andning om jag försöker prata en massa. Ibland är det bra att ha maken med, för han kan peppa på mig men det händer att jag också blir sur när han försöker ge mig käcka tips...
Så nästintill alltid springer jag ensam.
Men många som springer om mig i spåret springer i par, så det är nog väldigt olika vad som passar alla.
För ett drygt år sen hade jag aldrig, aldrig nånsin sprungit annat än till bussen ibland. Och när vi sprang typ 50 meter på tid i skolan (för 20 år sen)... Enligt mig var världens människor indelade i såna som kan springa och såna som helt enkelt inte kan det.
Och det är en härlig känsla. Lycka till!