Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Just det - det blev ett par
Saucony ProGrid Omni 9
nån som känner till???
Gunsan: Jag ska också starta i startgrupp 15 och bo i husvagn hela helgen
Jag tycker trots att jag sprungit mycket hela vintern att det går jätte trögt men men..... det går som det går.....Jag får göra mitt bästa mer kan man inte göra men min mardröm är att min förbannade (förlåt uttrycket) löparmage ger sig till känna.
Göteborgstjejen
Men så gott att tjäna den slanten! Det kan bli många löparstrumpor av den femhundringen.
syster78
Ja, jag har en del kg jag vill ner jag med. Det är ju tungt att dra runt på dem. Väger 76 i dagsläget och fast jag har gått ner nästan 20 kg sedan i juli så känner jag att jag har en del kvar. Siktar på att komma under 70 kg i första hand. Så jag är ganska rund, och till min förtret har jag gått UPP två kg sedan jag började springa! Hur kul är det då?! Inte alls... jag trodde jag skulle trilla ner några kg istället. Suck...
StilaM
KRAM! Usch, så tråkigt att det inte bara vara ett ok i rumpan du fick av doktorn, utan behöver en op nu. Men du - OJ va du kommer längta ut sedan då du är beordrad sittande ställning och OJ va du kommer susa runt i spåren sedan till sensommaren! Klart det känns tungt just nu men det finns många, många vårar i framtiden att möta i springspåret.
Waimea, härliga mål du har satt upp för dig själv. Med din träningsglädje och beslutsamhet är jag säker på att du kommer att greja det! Hässelbyloppet är platt och fint och går sent i höst, bara ett litet tips för milmålet
Stenfalk, välkommen tillbaka! Trist att dina skador har hällt dig från träningen så länge
Skönt att du verkar kunna träna igen trots det onda. Jag håller tummarna för att det går fint! Kaya, härliga träningsplaner du har, du kommer säkert att genomföra allt du föresatt dig. Jag gillar din träningsfilosofi
Vilda Tiger, du har absolut dina mål inom räckhåll, du har ju gjort jättebra framsteg på så kort tid! Jag har haft lite känningar i ett knä efter min lite överdrivet optimistiska backträning i fredags. Det blev ett lugnt milpass lördag morgon men sen på söndagen tog det helt stopp efter några meter då det kändes som att något hamnade snett inne i knät. Igår vågade jag inte spring utan körde ett studieårs istället. Idag sprang jag igen och med lugn uppvärmning fungerade det fint att springa ett backpass med klubben. Skönt! (ursäkta mina ihopträngda inlägg, kan inte separera raderna när jag skriver inläggen på telefonen tyvärr.)
Härligt jobbat vilda tigern!!
Ush så trist Stila. Hoppas rötgen idag gick bra!
Grattis till nya skor Göteborgstjej - även om de inte kommit än.
Jessa: Du kunde i alla fall komma ut på ditt första pass. Bra jobb!
Själv fegar jag lite. Vågade inte riskera att bli sämre i förkylningen men tog mig ut på en 6 km rätt lugn promenad för att i alla fall hålla igång lite grann. Har ingen tid hos kiropraktorn förrän tisdag så det blir verkligen mjukstart för mig. Men på torsdag när nästa pass ska gå av stapeln hoppas jag kunna lunka i alla fall.
Jag börjar också bli sugen på nya skor. Är totalt oinsatt, men misstänker att det är bäst att vänta till efter loppet den 18/5. Känns dumt att börja trixa med sånt innan ... Sen blir det löplabbet ![]()
Hej jag är ny i löpar spåret, har mest sysslat med innebandy och fotboll... Men nu har jag sprungit ute 4 ggr. Jag brukar springa ca25 minuter. Jag vet inte riktigt hur långt jag springer. Men jag får så himlans ont i varderna. Andhämtningen är det inget fel på. Klart jag blir trött, men ändå.
Känner att jag inte vill springa jätte långt eller så utan siktar på att springa samma runda länge, tills den känns lätt... om nångång?!
Ser att ni pratar skor, har ett par gamla, man kanske borde köpa nya?
Hur långt är en halmara?
Hej jag är ny i löpar spåret, har mest sysslat med innebandy och fotboll... Men nu har jag sprungit ute 4 ggr. Jag brukar springa ca25 minuter. Jag vet inte riktigt hur långt jag springer. Men jag får så himlans ont i varderna. Andhämtningen är det inget fel på. Klart jag blir trött, men ändå.
Känner att jag inte vill springa jätte långt eller så utan siktar på att springa samma runda länge, tills den känns lätt... om nångång?!
Ser att ni pratar skor, har ett par gamla, man kanske borde köpa nya?
Hur långt är en halmara?
21098 m! Puh!