• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • stenfalk
    Waimea skrev 2011-05-02 21:34:48 följande:
    Stenfalk: Hejhej! *storkram* världens finaste triathlet har hittat hit igen. Duktiga du som tagit dig iväg til sjukgymnast.

Du är väl för söt du. Tack! Fast inte känner jag mig som någon triathletnu inte. Känner mig inte som något atlet alls...
  • Mael
    Jessa med 3 skrev 2011-05-02 21:28:42 följande:
    Jag har läst här ett tag och smyger in lite försiktigt... Jag är ingen sprinter direkt, särskilt inte sen barnen kom (har en 04:a, en 06:a och en 08:a), men jag tar mig fram. Numera gör jag väl milen på lite under en timme, men jag utvecklas inte direkt. Vet inte om jag måste det heller, egentligen, eftersom jag egentligen springer för att må bra (och för att jag är en gottegris!), men nu har jag helt plötsligt anmält mig till en halvmara i september. Hur gick det till liksom?? Jag har tänkt följa ett träningsprogram på marathon.se och är glad om jag tar mig runt på ett par timmar. Jag har aldrig sprungit så långt! Träningsprogrammet började idag - med vila. Känns bra så här långt!
    Hejoch välkommen Jessa. Jag vilar också inför halvmaran idag
    Kommer nog inte kunna börja på riktigt i morgon dock pga en förkylning som härjar.

Men kul med sällskap för peppning!! Jag klipper milen på precis över timmen så vi verkar befinna oss på ungefär samma nivå. Även jag springer mest för att jag är en gottegris och mitt senaste (och enda jag fått behålla) barn kom 08
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • m o e

Jessa: Jo, jag har faktiskt funderat en del på att gå igenom en sån behandling. Det här året har varit helt galet svårt, så det är nog läge att ta upp det med min läkare igen. Vi pratade om det för två år sedan, men då var jag gravid och sen glömdes det bort.

• Kaya
    Waimea skrev 2011-05-02 21:34:48 följande:
    Stenfalk: Hejhej! *storkram* världens finaste triathlet har hittat hit igen. Duktiga du som tagit dig iväg til sjukgymnast.

Kaya: så lätt och ledigt du kom igång..

Gunsan: Det reder sig är jag säker på!

Göteborgstjej: Skulle tro att en skoförsäljare säger att skon är slut vare sig den är det eller ej. Ser den sliten ut? Känns dämpningen svampig? Får du ont är det nog bra att testa ut ett par nya i vilket fall.

Kattstugan: Du är ju verkligen den störiga typen, du..

Jag har satt upp mitt uppkäftigaste träningsmål hittills, jag SKA under 40 minuter på milen och 1.30 på halvmaran, men det får ta ett par år, annars kommer jag att springa sönder mig. Innan har jag mest haft det som diffus målbild, men nu är det liksom bestämt.
    Lätt och ledigt! Man tackar och bockar!

1.30 på halvmaran! Uff! Häftigt!

K
  • syster78

Hade bestämt mig för att inte springa nåt vid gymbesöket igår, körde en stund på crosstrainern men såg löpbandet lite väl lockande ut, sprang dock bara 2 km men oj vad jag tycker det är roligt! Crosstrainer är i mina ögon eg galet tråkigt men bra som komplement. Körde sen div maskiner för benen, lite seg i dom idag, tänkte dock strax bota det med en runda inlines. Inte använt dom på några år, är ingen stjärna så jag är glad att jag har en barnvagn som stöttepelare.

Har nu kommit på ett specifikt mål med min löpning, jag vill innan jag fyller år i mitten av augusti kunna springa en mil och om jag klarar det med lite marginal få ner tiden till 1 h. Så nu jä-lar!

• Vilda Tiger
    syster78 skrev 2011-05-03 13:40:02 följande:
    Hade bestämt mig för att inte springa nåt vid gymbesöket igår, körde en stund på crosstrainern men såg löpbandet lite väl lockande ut, sprang dock bara 2 km men oj vad jag tycker det är roligt! Crosstrainer är i mina ögon eg galet tråkigt men bra som komplement. Körde sen div maskiner för benen, lite seg i dom idag, tänkte dock strax bota det med en runda inlines. Inte använt dom på några år, är ingen stjärna så jag är glad att jag har en barnvagn som stöttepelare.

Har nu kommit på ett specifikt mål med min löpning, jag vill innan jag fyller år i mitten av augusti kunna springa en mil och om jag klarar det med lite marginal få ner tiden till 1 h. Så nu jä-lar!
    Åh, det var rejäla mål! Men du är löpare sedan förr, va?

Jag har stigit ett snäpp upp i formen och klarade idag 5 km på 30:55 på bandet. Jag har ju som mål att komma under 35 på Vårruset och under 30 på Blodomloppet och nu börjar jag sniffa på att klara de utsatta målen. Det är så skoj att känna att man KAN och att det faktiskt händer en del med flåset!
  • syster78
    Vilda Tiger skrev 2011-05-03 16:03:19 följande:
    Åh, det var rejäla mål! Men du är löpare sedan förr, va?

Jag har stigit ett snäpp upp i formen och klarade idag 5 km på 30:55 på bandet. Jag har ju som mål att komma under 35 på Vårruset och under 30 på Blodomloppet och nu börjar jag sniffa på att klara de utsatta målen. Det är så skoj att känna att man KAN och att det faktiskt händer en del med flåset!
    Inte löpare sen förr, gammal fotbollstjej utan en löpares smäckra kropp, men har sen ett tag tillbaka sprungit en del. Körde 6 km förra veckan på strax under 38 minuter och vet att jag har ork till lite mer, mycket sitter i huvudet. Tänkte försöka köra lite intervaller också och under sommaren sakta öka distansen. Dessutom hoppas jag lite annan träning kan hjälpa till att förhoppningsvis bli av med några kilon också för att minimera dövikten som släpas runtGlad Idag blev det lite inlines, väldigt glad att ha en barnvagn som stöttepelare...

Du har absolut dina mål inom räckhåll!!
  • StilaM

Deppar lite här. Var  hos läkaren idag på ett kort och lätt uppföljningsbesök. Trodde jag. Istället konstaterades att det behövs en operation. Om två veckor är det dags, och sedan är det sittande ställning i två veckor och en långsam väg tillbaks. Sabla fallgropar! Imorgon bitti ska jag röntga mitt strulande knä och hoppas på bättre nyheter.

Ni andra är ju herrans duktiga. 40 minuter på milen kunde man ju drömma om.

• Göteborgstjej

Var på Löplabbet idag för att köpa nya skor. Dock tyckte inte försäljaren, konstigt nog, att mina såg så slitna ut. Jag tänkte ändå köpa ett par till, bra att ha två och varva med. Efter många om och men kom vi fram till att skon jag ville ha inte fanns i min storlek - bara en halvstrolek för liten.
    Så - jag beställde dem från UK och sparade 500 spänn!
    (Iofs kan jag då inte testa dem på kvällens "otäcka" intervallpass men det får det vara värt!)

• Jessa med 3

Jag har just gjort träningsprogrammets första pass. Jag kalibrerade min foot pod och pillade med inställningarna på pulsklockan, så det blev inte så effektivt. Nåja, det är ju några veckor kvar till 17 september!

Svar på tråden Löpartråden 13