Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jessa: Jo, jag har faktiskt funderat en del på att gå igenom en sån behandling. Det här året har varit helt galet svårt, så det är nog läge att ta upp det med min läkare igen. Vi pratade om det för två år sedan, men då var jag gravid och sen glömdes det bort.
Hade bestämt mig för att inte springa nåt vid gymbesöket igår, körde en stund på crosstrainern men såg löpbandet lite väl lockande ut, sprang dock bara 2 km men oj vad jag tycker det är roligt! Crosstrainer är i mina ögon eg galet tråkigt men bra som komplement. Körde sen div maskiner för benen, lite seg i dom idag, tänkte dock strax bota det med en runda inlines. Inte använt dom på några år, är ingen stjärna så jag är glad att jag har en barnvagn som stöttepelare.
Har nu kommit på ett specifikt mål med min löpning, jag vill innan jag fyller år i mitten av augusti kunna springa en mil och om jag klarar det med lite marginal få ner tiden till 1 h. Så nu jä-lar!
Idag blev det lite inlines, väldigt glad att ha en barnvagn som stöttepelare...Deppar lite här. Var hos läkaren idag på ett kort och lätt uppföljningsbesök. Trodde jag. Istället konstaterades att det behövs en operation. Om två veckor är det dags, och sedan är det sittande ställning i två veckor och en långsam väg tillbaks. Sabla fallgropar! Imorgon bitti ska jag röntga mitt strulande knä och hoppas på bättre nyheter.
Ni andra är ju herrans duktiga. 40 minuter på milen kunde man ju drömma om.
Var på Löplabbet idag för att köpa nya skor. Dock tyckte inte försäljaren, konstigt nog, att mina såg så slitna ut. Jag tänkte ändå köpa ett par till, bra att ha två och varva med. Efter många om och men kom vi fram till att skon jag ville ha inte fanns i min storlek - bara en halvstrolek för liten.
Så - jag beställde dem från UK och sparade 500 spänn!
(Iofs kan jag då inte testa dem på kvällens "otäcka" intervallpass men det får det vara värt!)
Jag har just gjort träningsprogrammets första pass. Jag kalibrerade min foot pod och pillade med inställningarna på pulsklockan, så det blev inte så effektivt. Nåja, det är ju några veckor kvar till 17 september!