Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Oj vad ni babblar på dagtid!
Och angående att springa lopp - hade nån sagt till mig för 2,5år sen att jag skulle springa en mil eller halvmara hade inte jag trott att de var kloka i huvudet! Och se nu - helbiten och springer min andra halvmara snart och har tom tidsambitioner! Såååå kul att springa lopp ju!
För mig är distanslöpningen egentid för att låta tankarna vandra. Vill absolut inte ha sällskap då.
Däremot ser jag mycket fram emot att köra kvalitetsträningen (intervall backar löpteknik etc) i grupp i sommar, för den tycker jag är svår att få till på egen hand.
En rask promenad med sällskap gillar jag också
men det är ju n ågot helt annat.
Hej jag är ny i löpar spåret, har mest sysslat med innebandy och fotboll... Men nu har jag sprungit ute 4 ggr. Jag brukar springa ca25 minuter. Jag vet inte riktigt hur långt jag springer. Men jag får så himlans ont i varderna. Andhämtningen är det inget fel på. Klart jag blir trött, men ändå.
Känner att jag inte vill springa jätte långt eller så utan siktar på att springa samma runda länge, tills den känns lätt... om nångång?!
Ser att ni pratar skor, har ett par gamla, man kanske borde köpa nya?
Hur långt är en halmara?
Hej!
Är ny i den här tråden, men berättar gärna lite om mina erfarenheter. Jag har sprungit varannan dag nu i 6 år, alltid runt 6-7 på morgonen (med fåtal undantag då det inte blivit av). Jag har märkt en betydelsefull förändring i min löpning genom åren.
Jag springer oftast en runda på 3.1 km. Senast imorse sprang jag på cirka 13 minuter, vilket jag är oerhört stolt över. Speciellt med tanke på att jag rökt sedan jag var tretton år gammal (är 41 idag).
Mitt personliga rekord är 3.1 km på 12 minuter 24 sekunder och 6 hundradelar.
Rikard