• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Mael
    Göteborgstjej skrev 2011-05-05 21:27:48 följande:
    jag menar Anders Szalkais video, inte din instruktionsvideo..

beta.marathon.se/webb-tv/spring

Det är ett inslag i avsnitt 5.
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Mael
    Mael skrev 2011-05-05 22:41:11 följande:

beta.marathon.se/webb-tv/spring

Det är ett inslag i avsnitt 5.
    Såg nu att man kan välja att endast se löpskolningsdelen om man klickar på "träningstips" under videorutan.
    Där ligger även videos för backträning, supertusingar, lätt distans och teknikintervaller. Måste in och kika mer helt klart
  • Mael

Göteborgstjej: Säkert bra för vaden som sagt Hoppas dottern är ok nu i alla fall.

• Vilda Tiger

Göteborgstjejen
    Jag får ibland ryckningar i ögonlocken och fick tips från veterinären på mitt jobb ( jobbar på en travskola) att äta magnesium och de funkade. Så det HAR stor roll med muskler, det har jag förstått iaf. HUR stor roll och HUR det påverkar vet jag dock inte. :-P

Och jag kom iväg på min springtur med min vän. GUD va flåsig jag var periodvis, jag trodde jag skulle tuppa av, fick nästan ingen luft. Men runt kom jag, på 35 min och 26 sek (5 km). Vi bor i västsveriges backigaste område, känns det som... Evighetslånga backar vart man än vänder sig. :-P

• Kaya

Suveränt Vilda Tiger då blir det automatiskt backträning varje gång du springer. Det kommer du att ha nytta av när du kör en flack bana nån gång - du kommer att flyga fram!!!

Själv har jag haft vilodag idag (resdag med jobbet) efter 6 träningsdagar på raken och det BEHÖVDES. Hoppas jag känner mig pigg och stark och återhämtad imorgon för då är det MILEN som gäller. Tyckte jag hade ont på utsidan ena knät imorse efter ett hårt poweryogapass igår med en massa konstiga vridningar och obekväma positioner, men sen gick det över när jag kom igång.

Vad som helst under 1:09 (förra tiden) på milen imorgon är OK. Jag lär skynda långsamt, är ju ingen ungdom längre, hå hå ja ja.

K

• Göteborgstjej
    Mael skrev 2011-05-05 22:44:56 följande:
    Såg nu att man kan välja att endast se löpskolningsdelen om man klickar på "träningstips" under videorutan.
    Där ligger även videos för backträning, supertusingar, lätt distans och teknikintervaller. Måste in och kika mer helt klart
    meeeeen... skulle ju kolla ju... också hackar det bara... tror jag har för dålig mottagning här i sängen!
  • Mael
    Göteborgstjej skrev 2011-05-05 23:25:27 följande:
    meeeeen... skulle ju kolla ju... också hackar det bara... tror jag har för dålig mottagning här i sängen!
    Hackade för mig också, så jag pausade och gjorde annat medan den buffrade, sen tryckte jag på Play igen när den laddat och kunde se hela i ett svep
  • m o e

reb80: Bra sprunget!

Var ute igår, trots att jag inte alls kände för det. Jag var superttött, men gillar inte att banga en träning när jag bestämt mig i förväg.

Det kändes flåsigt, jobbigt och jag fick ont i magen (mjälten?). Det kändes ungefär som håll fast längre ner. Jag fick stanna och gå flera gånger och kortade av rundan till knappt 4 km. När jag stannade och tittade på klockan insåg jag att jag sprungit rätt fort, särskilt m tanke på att jag gick ibland. Det kanske var därför det var så jobbigt? ;)

• Busymommy
    Vilda Tiger skrev 2011-05-05 23:05:46 följande:
    Göteborgstjejen
    Jag får ibland ryckningar i ögonlocken och fick tips från veterinären på mitt jobb ( jobbar på en travskola) att äta magnesium och de funkade. Så det HAR stor roll med muskler, det har jag förstått iaf. HUR stor roll och HUR det påverkar vet jag dock inte. :-P

Och jag kom iväg på min springtur med min vän. GUD va flåsig jag var periodvis, jag trodde jag skulle tuppa av, fick nästan ingen luft. Men runt kom jag, på 35 min och 26 sek (5 km). Vi bor i västsveriges backigaste område, känns det som... Evighetslånga backar vart man än vänder sig. :-P
    Nämen , jag har oxå nervryckningar i ögonlocken, ofta! Kan man äta magnesium om man ammar? Jag ska bara amma i 3 veckor till.... ca... håller på att trappa ut mej själv...
    Köpte du tabletter då?
    Skönt att du fick sprungit med din vän.

Göteborgstjej: Hoppas din dotter är bättre.
    m o e skrev 2011-05-06 06:49:27 följande:
    reb80: Bra sprunget!

Var ute igår, trots att jag inte alls kände för det. Jag var superttött, men gillar inte att banga en träning när jag bestämt mig i förväg.

Det kändes flåsigt, jobbigt och jag fick ont i magen (mjälten?). Det kändes ungefär som håll fast längre ner. Jag fick stanna och gå flera gånger och kortade av rundan till knappt 4 km. När jag stannade och tittade på klockan insåg jag att jag sprungit rätt fort, särskilt m tanke på att jag gick ibland. Det kanske var därför det var så jobbigt? ;)
    Usch jobbigt att du fick ont när du sprang, kanske var för du hade sån bra fart?
  • Busymommy

Idag ska jag springa när min man kommer hem från jobbet 15.30.
    Min vanliga 25 minuters runda. Jag vet inte änns hur långt jag springer.
    Jag vill inte ha nån klocka med mig. Jag kollar innan jag springer iväg och kollar när jag kommer hem. En klocka på armen hade stressat mej nu tror jag. Jag får skaffa en   klocka när jag blivit lite bättre. Och det hoppas jag att jag kommer bli! Nån gång.

Är verkligen impad av er som springer långa sträckor som runt en MIL

Svar på tråden Löpartråden 13