Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Göteborgstjej: Säkert bra för vaden som sagt
Hoppas dottern är ok nu i alla fall.
Göteborgstjejen
Jag får ibland ryckningar i ögonlocken och fick tips från veterinären på mitt jobb ( jobbar på en travskola) att äta magnesium och de funkade. Så det HAR stor roll med muskler, det har jag förstått iaf. HUR stor roll och HUR det påverkar vet jag dock inte. :-P
Och jag kom iväg på min springtur med min vän. GUD va flåsig jag var periodvis, jag trodde jag skulle tuppa av, fick nästan ingen luft. Men runt kom jag, på 35 min och 26 sek (5 km). Vi bor i västsveriges backigaste område, känns det som... Evighetslånga backar vart man än vänder sig. :-P
Suveränt Vilda Tiger då blir det automatiskt backträning varje gång du springer. Det kommer du att ha nytta av när du kör en flack bana nån gång - du kommer att flyga fram!!!
Själv har jag haft vilodag idag (resdag med jobbet) efter 6 träningsdagar på raken och det BEHÖVDES. Hoppas jag känner mig pigg och stark och återhämtad imorgon för då är det MILEN som gäller. Tyckte jag hade ont på utsidan ena knät imorse efter ett hårt poweryogapass igår med en massa konstiga vridningar och obekväma positioner, men sen gick det över när jag kom igång.
Vad som helst under 1:09 (förra tiden) på milen imorgon är OK. Jag lär skynda långsamt, är ju ingen ungdom längre, hå hå ja ja.
K
reb80: Bra sprunget!
Var ute igår, trots att jag inte alls kände för det. Jag var superttött, men gillar inte att banga en träning när jag bestämt mig i förväg.
Det kändes flåsigt, jobbigt och jag fick ont i magen (mjälten?). Det kändes ungefär som håll fast längre ner. Jag fick stanna och gå flera gånger och kortade av rundan till knappt 4 km. När jag stannade och tittade på klockan insåg jag att jag sprungit rätt fort, särskilt m tanke på att jag gick ibland. Det kanske var därför det var så jobbigt? ;)
Idag ska jag springa när min man kommer hem från jobbet 15.30.
Min vanliga 25 minuters runda. Jag vet inte änns hur långt jag springer.
Jag vill inte ha nån klocka med mig. Jag kollar innan jag springer iväg och kollar när jag kommer hem. En klocka på armen hade stressat mej nu tror jag. Jag får skaffa en klocka när jag blivit lite bättre. Och det hoppas jag att jag kommer bli! Nån gång.
Är verkligen impad av er som springer långa sträckor som runt en MIL