Göteborgstjej skrev 2011-05-04 12:22:18 följande:
Tåhäv, tåhäv tåhäv... Många löpare måste göra det i princip varje dag för att kunna löpa... Tex jag... Googla exentriska tåhäv så får du massa schyssta tips!
Aj tusan, de hatar jag... gör ju ont. Kanske är därför jag får ont i vaderna när jag springer

Kaya skrev 2011-05-04 12:36:55 följande:
Men himmel, födde du barn för 5 månader sedan?! Då vill jag ta tillbaka allt jag har sagt och säga att det är helt fantastiskt om du så bara kommer ut på EN springtur i veckan!!!

Och att du ska ta det JÄTTELUGNT.
Styrketräna ska du INTE göra förrän det har gått MINST 6 mån efter förlossningen har jag för mig, kolla med din bm! Stretcha ska man inte göra för ambitiöst heller förrän fogarna har återgått till det normala.
K
Oj förlåt.

Men jag har alltid börjat träna när jag fått barnen runt 4 månader. Jag spelade innebandy match när sonen var 4 månader denna gången. Jag lyssnar på kroppen och gör itne mer än jag orkar. Känner mej helt återställd i kroppen från graviditeten, förutom mycket skinn på magen...
Vet inte men jag fråga bm på åter kontrollen, hon sa att jag kunde köra när det kändes bra?!
Är lite av den otåliga typen oxå... när jag väl kör på med något har jag väldigt svårt att ta det lugnt igentligen, men löpningen tvingas jag göra det om man jämför när jag jagar en boll.
Rikard Ukraina skrev 2011-05-04 12:47:27 följande:
Hej!
Är ny i den här tråden, men berättar gärna lite om mina erfarenheter. Jag har sprungit varannan dag nu i 6 år, alltid runt 6-7 på morgonen (med fåtal undantag då det inte blivit av). Jag har märkt en betydelsefull förändring i min löpning genom åren.
Jag springer oftast en runda på 3.1 km. Senast imorse sprang jag på cirka 13 minuter, vilket jag är oerhört stolt över. Speciellt med tanke på att jag rökt sedan jag var tretton år gammal (är 41 idag).
Mitt personliga rekord är 3.1 km på 12 minuter 24 sekunder och 6 hundradelar.
Rikard
Smidigt när man kan springa så fort, då tar det inte så mycket tid heller
Jag tycker oxå det är skönare att springa på morgonen, fast runt 9... allt känns lättare, än på em.
Är ny löpare. Så på viket sätt märker du skillnad på ditt löpande?
Tränar du något annat eller endast löpning?
Vilda Tiger skrev 2011-05-04 13:06:00 följande:
Det var ju fräsiga tider du hade att komma med.

Jag kommer runt min 3a på 20 minuter om jag ligger på lite. Har korta ben också iofs.
Jag tar gärna med min man ut för han peppar mig bra, men för honom är det ju bara uppvärmning att dra runt mig fem km. Sedan kör han fem till i sitt supertempo. Nu är han dock ganska otränad efter några lata månader men för några år sedan sprang han gbgvarvet på 1.30.
Alltså, jag hinner inte tänka då jag är ute... jag har fullt upp med att peppa mig själv att komma förbi nästa lyktstolpe eller träd! Då jag känner mig tung i benen och vill ge upp måste jag börja räkna steg. Springer jag fort är det typ 1200 steg på en km, men det varierar ju. Då säger jag "kom igen, 500 steg nu!" och så kommer jag dit och så måste jag peppa mig att ta 500 till. Så där håller jag på. Inte fasen hinner jag låta tankarna rinna iväg, men jag hör många som säger att de har sina bästa tankar under löpturerna och jag är så avis.
Din man låter som min, han har oxå sprungit gbg varvet på 1.30. Han har nog sprungit den 15 ggr...
Jag måste lyssna på musik när jag springer. Bra dunka dunka musik... då går det lättare om jag diggar med i musiken, kan bli deppig när jag känner att det är långt hem.