Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
HEJA REB!!
reb
Grattis till tiden! Åh, va kul att du och syrran kan sporra varandra.
Uuuuäkkk!! Var riktigt tung i kroppen (musklerna) efter infektionen. Hittade inget avslappnat löpsteg pga ryggen. Var ute för tidigt efter middagen och fick håll - och så mens på det. Fort gick det inte (sprang väl 4,5 på 32 minuter) men jag är sjukt stolt att jag genomförde passet!!!
Andra positiva iakttagelser.
1. Stretchen som rekommenderades efter passet var grymt skön. Fick instruktionsvido med träningsprogrammet och kom åt musklerna bättre än jag brukar, la till några moment och höll alla längre än vanligt. Nyttigt!
2. Roade mig på lunchen med att titta på Anders Szalkais löpskolningsvideo och med tips från den testade jag någon hundring här och där med en annan isättning och jäklar vilket tryck det gick att få i steget utan att ansträgingen för flåset blev större. Däremot är ju musklerna ovana och jag sppände mig en smula så jag ska nog inte trixa för mycket med det innan Milspåret om två veckor.
Mae: bra gjort att du genomförde passet trots att det tog emot
Löpskolning är superbra, man kan verkligen spara mycket energi på att springa med ett mer ekonomiskt steg. Men absolut klokt att ta det i små steg
Jag kör "mängdvecka" den här veckan, med mycket distans men inte så mycket fart (eftersom jag är ganska trött och sliten i benen och har ont i alla gamla skador). Undantaget ikväll då jag har sprungit intervaller med min klubb. De passen är alldeles för roliga för att stå över frivilligt
Eftersom det är många i klubben som ska springa Göteborgsvarvet så sprang vi ett ganska mastigt intervallpass idag som såg ut som: 2* (1200+800+600+400+800) i stegrande tempo. Trodde det skulle gå tungt med mina trötta ben, men ibland kan man bli förvånad över hur pigg man känner sig trots att musklerna är trötta.
Hur går det med knät Isold?
Ingen löpning idag fastän jag hade planerat ett tempopass.. Blev läkarbesök med otroligt allergisk dotter istället - kom hem med ett helt batteri med mediciner... Surt.. Men säkert bra för vaden..
Har förresten köpt magnesiumtabletter, läste nånstans att det kan vara bra för muskelåterhämtning... Någon som har en åsikt...?
Har fixat så att jag kan springa i morgon em istället - gott! Sen blir det sista långpasset på sön!