Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Ångrade mig... Blev långa intervaller istället - 3*2km... Urk vad jobbigt! Sprang i strax under 5min/km-tempo, riktigt, riktigt tufft! Sista km lyckades jag dock inte hålla tempot, för då var det värsta uppförsbacken - fast ansträngningen var än värre! Jag känner mig i form!!
Vaderna känns sådär...
Instämmer med Isold, kul att se nya ansikten här!!
Jag körde intervaller med klubben igår, först löpskolning sedan 6*700 m terräng med löpstyrka (dvs utfallssteg, planka, tåhäv, armhäv och stålmannen) som vila emellan. Vi var sju pers som peppade varandra rejält. Skitkul! Själv hade jag en utmärkt hare i klubbens snabbaste tjej, hon vrålade 'kom och ta mig nu då' på sista intervallen, det gick såklart inte, men det var kul att jaga. Det var så vansinnigt vackert, runt slottet och utmed sjön här i stan. Terräng-SM har gått på samma ställe.
Idag hade jag planer på löpning, men tre dagars träning i sträck och kli i halsen fick mig att stanna hemma. I morgon håller jag cykelpass och, om möjligt, klämmer in en löptur innan..
Borde springa idag, men maken är bortrest och mellanbarnet har vattkoppor... Som tur är köpte jag en crosstrainer i vintras, så jag körde ett pass på den i stället. Det är ju inte som att komma ut, men jag har sjöutsikt, så det är ganska ok! (Tänkte först ställa den i källaren och skaffa en tv till, men är så glad att det inte blev så - när jag tränar vill jag träna!)
Så jobbigt när jag hade bestämt mej för att springa idag. Nu känner jag att jag har ont i nacken. Sover ju itne så mycket när jag ammar( min 5 månaders son)., och är därför väldigt trött. Mådde illa igår kväll, och det har inte riktigt gått över. Får så dåligt samvete för att jag inte springer som jag sa att jag skulle. Mår verkligen inte okej. Jag får väl försöka springa imorgon , hoppas jag mår bättre då.
Mae, skönt att förkylningen gett med sig! Jag har ett knä som började trilskas redan veckan innan programmet började och nu är maken bortrest, så det känns inte helt fel att ta crosstrainern i stället, även om jag får slita för att komma upp i puls på den. Vill i alla fall göra rätt antal pass, även om det ibland blir "fel" träning...
Så glad...
varit ute med syrran på en 7,4km vända. Jag slog henne med 29 sek.
Hon har alltid varit den snabba.
Sen när jag sprungit själv har jag legat på ca 5.35-5.45km/h. Men lyckades nu komma ner till 5.12.
Så igentligen kan jag ju alltså mer än jag brukar, men svårt att pressa tiden när man springer själv, bättre att ha nån som jagar bakom sig....
Nu gäller det bara att syrran inte lyckas få mer tid att träna så då kanske jag lyckas slå henne på tjejmilen...även om det är långt kvar....