Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Busymommy
Jajamensan, visst kan du äta magnesium när du ammar! Det är ju en mineral som ingår i kosten naturligt, men man kan få i sig för lite ändå. Gå till hälsokosten och kör Great Earth SuperMagnesium, 375 gram. 100 tabletter i en burk med grönt lock. Det räckte att ta dem i en vecka för mig, sedan försvann ryckningarna.
Kaya
Ja, så kan man ju se det.
Jag hoppas jag ska få något för alla mina backar då jag springer mer flacka lopp sedan. När jag sprang hos mamma i Uddevalla, ute i skogen, då kändes ju de "långa" backarna som fisar i rymden i jämförelse med dem vi har hemma.
Moe
Jag kan tänka mig att du kutade på rätt bra nu då du väl kom ut. Tur att du var snäll mot dig själv och kortade av banan. Jag kan själv få så där ont i magen ibland, som håll fast längre ner, som du skrev.
Ojoj... I morgon är det dags.
Kungsholmen Runt Halvmara. HAr inte sprungit på 3 veckor, men blivit av med huvudvärken i alla fall. Ser det som ett träningspass inför Göteborgsvarvet. Kommer inte bli någon supertid.
PS. Kör hårt med mental uppladdning inför eftermiddagens springtur, känner mig inte alls laddad utan trött i kroppen trots vilodag igår och dessutom träningsvärk efter poweryogan och vill mest bara ta helg och slappaaaaa...
I allra värsta fall kör jag ett kortare pass än milen idag, min korta 4.2 km eller halvlånga 7.2 km, hellre det än inget liksom,om jag verkligen inte orkar pressa mig runt milspåret. Men jag älskar känslan när jag har kutat en mil så varför skulle jag inte unna mig det nu inför helgen... ännu skönare att slappa sedan...? *funderar*
K
Hoppar in lite i tråden.
Har mest sprungit under 10km. Har funderat lite kring att springa längre sträckor.
Hur är det med knäna? Ni som sprungit halv-och helmaror och tränat så under flera år. Funkar det med knäna?
Några tips för att undvika skador?
Kaya
Ja, känslan efteråt är bra mycket skönare än peppet man måste ha för sig själv innan, de dagar man egentligen inte vill.
Gumsan
Tur du inte har ont i huvudet iaf! Jag håller tummarna för att det går bra imorgon.
Jag ska till gymet och springa på bandet idag, sedan lite styrketräning. Men jag vill helst av allt bara köpa en jättepåse med godis, låsa in mig i sovrummet och läsa min bok. Är inte alls på humör idag.
Lycka till Gunsan!
Yes!!! Krossade min tidigare bästatid på "min" 7km:are! Bättrade min tid med 1min 18s!!