• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Göteborgstjej

Vilda Tiger, det är samma här - jag har också svårt att gå ner de där 5 kilona som jag vet att jag borde gå ner. Löpningen hjälper inte riktigt...

Sitter här och är så sjuuuuukt NÖJD med mina 36.04 på mina 7km! Fattar inte att jag kunde springa så snabbt på den sträckan som innehåller unefär likamånga uppförsbackar som hela varvet sammanlagt.Göteborgsvarvet here I com e liksom! Känner mig så j-a nöjd med mig själv!

• Vilda Tiger
    Göteborgstjej skrev 2011-05-06 19:39:53 följande:
    Vilda Tiger, det är samma här - jag har också svårt att gå ner de där 5 kilona som jag vet att jag borde gå ner. Löpningen hjälper inte riktigt...

Sitter här och är så sjuuuuukt NÖJD med mina 36.04 på mina 7km! Fattar inte att jag kunde springa så snabbt på den sträckan som innehåller unefär likamånga uppförsbackar som hela varvet sammanlagt.Göteborgsvarvet here I com e liksom! Känner mig så j-a nöjd med mig själv!
    Va härligt! Grattis till den tiden! Du kommer att flyga fram under Gbgvarvet.

Jomen jag tycker att då jag har så mkt övervikt (76 kg till mina 164 cm) så borde det trilla av mer lätt än jag hade vägt 65 nu och ville ner till 60, om du förstår mig. Men vem har sagt att det ska vara lätt?
  • isold2003

Göteborgstjej, härligt! Vilket bra formbesked!

Vilda tiger, strunta i vågen och känn efter hur kläderna sitter istället, du har säkert tajtat till kroppen både här och var nu när du börjat springa. Vill du bränna lite mer energi kan du ju fortsätta med en stunds rask promenad efter löpningen så får du lite längre tids träning, det tror jag skulle göra skillnad på vågen också.

Gunsan, lycka till imorgon! Jag ska hålla tummarna!

Kaya, du ställer orimliga krav på dig själv Du tränar ju superbra!

Moe, jobbigt med allergin! Jag hoppas att det blir bättre snart. Jag har inga såna problem själv så jag har ingen aning om hur lång säsongen är. Blir det bättre om det kommer lite regn?

Kattstugan, rolig intervallträning.. Nä, vi är verkligen helt olika du och jag Mitt knä är iaf helt återställt, det var verkligen bara snedbelastning i nedförsbacke som var boven, man kanske inte behöver ta 8 km nedförsbacke åt gången

Jag har vilodag idag inför långpass imorgon (och förhoppningsvis även söndag) men igår sprang jag ett fint terrängpass på mjuka stigar upp och nerför rullstensåsen utanför stan, 16 km i härlig kvällsluft.

• Themis

Shiiit vad mina benmuskler inte gillar mig just nu- känns som varenda mitokondrie har gått i strejk bara man tittar på en trappa...

Men så är det väl att slå säsongsrekord...

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Mael

Bimsan: Det ksotar att ligga på topp  Jag brukar gilla den där strejkkänslan i benen - då vet man att man gjort nåt bra. Funkar kanske inte om man planerat sig ut på runda ...

Isold: Jag blir så imponerad och så inspirerad. Tänk om jag någon dag kan få vara medveten om den härliga kvällsluften när jag springer 1,6 mil Lycka till på långpassen!

Vilda Tigern: Skriver under på Isolds tips om att fortsätta passet med rask gång för att vara ute lite längre är kanon. Det vänjer också kroppen att jobba under en längre tid och kommer göra att det blir lättare att lägga på kilometer i löpningen framöver också.

Jag planerade om och har redan varit ute. Träningsschemat sa Långpass med gång (60 min 8 km). Jag hoppade över gånginslagen - för jag orkar ju springa i en timme, men bestämde mig för att ända sikta på att hålla distansen 8 km för att inte stressa kroppen (med tanke på rygg och tidigare sjuka). Det var riktigt trögstartat och första km gick gruvlig långsamt, men allteftersom rundan pågick blev det skönare och skönare. Flåset hade nog orkat ett varv till på 3,5 km slingan, men benen är forfarande otroligt tunga.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Jessa med 3

Följer samma träningsprogram som Mae och skulle m.a.o. satsa på att vara ute i 60 minuter idag. Var ganska säker på att jag mätt upp en 5 km-sträcka tdigigare och tänkte att jag kunde göra den tur-och-retur, men den var lite för lång. Jag var ute i ca 65 minuter och gjorde 11,5 km enligt gps:en. Foot poden krånglade och nu har jag ställt ny diagnos: dags för batteribyte. Mer pill med klocka och inställningar och ganska irriterad Jessa...

Har problem med höger knä, men min ortoped-man tycker att jag kan jogga mjukt ändå och att det inte ska göra det värre. Vi får väl se. Det har blivit bättre, men så simmade jag 1000 m bröstsim igår medan sonen var på simskola och det var tydligen fel-fel-fel för knät. Jag är lite skrämd av det och väldans irriterad. Inte van att det gör ont - och nu när jag har ett mål att träna för också...

Själva löpningen kändes bra. Jag kämpade för att ta det lugnt och njöt av att känna att jag hade mer att ge. Bara knä-eländet håller sig i schack så kan det nog bli bra det här!

• stenfalk
    Jessa med 3 skrev 2011-05-07 14:35:31 följande:
    Har problem med höger knä, men min ortoped-man tycker att jag kan jogga mjukt ändå och att det inte ska göra det värre. Vi får väl se. Det har blivit bättre, men så simmade jag 1000 m bröstsim igår medan sonen var på simskola och det var tydligen fel-fel-fel för knät. Jag är lite skrämd av det och väldans irriterad. Inte van att det gör ont - och nu när jag har ett mål att träna för också...

Själva löpningen kändes bra. Jag kämpade för att ta det lugnt och njöt av att känna att jag hade mer att ge. Bara knä-eländet håller sig i schack så kan det nog bli bra det här!
    Bröstsim bör man ta det försiktigt med om man har ont i knäna. Det frestar på ganska bra, som du ju märkt Simma går bra, men man får hålla sig till crawl då. Hoppas knäna ger med sig. Skönt att löpningen kändes bra i alla fall :)
  • Kattstugan

Vad duktiga alla är
    Isold: skönt att det inte var någon fara med ditt knä!
    Jessa: hoppas det inte blir några långvariga problem med ditt knä, praktiskt att du har experthjälp hemma!

Har rusat runt som en galning på Lunds gator och torg för att heja på alla klubbkompisar som sprang Lundaloppet. Avstod själv från att tävla för att spara mina slitna ben lite, men jag vet inte om galopperande i tunna sommarskor över gatsten var så mycket bättre Tungan ute. Riktigt kul iallafall att vara vid sidan om och supporta som omväxling!
    Nu sitter jag hemma med en kopp kaffe och är egentligen ganska sömnig, men vi ska snart lasta kajakerna på bilen och ge oss ut på en kvällsutflykt. Det är så sällan som vi har tid att paddla så när det är bestämt så är det

• Göteborgstjej

Hmm... mysko... efter tre dagars magnesiumätande har jag inte ont i vaderna - inte alls... Mysko... Inte ens en liten känning! Men så enkelt kan det väl inte vara att bli av med en sån smärta? Slump kanske? Får se hur det känns efter morgondagaens långpass..

• Vilda Tiger
    Göteborgstjej skrev 2011-05-07 17:55:11 följande:
    Hmm... mysko... efter tre dagars magnesiumätande har jag inte ont i vaderna - inte alls... Mysko... Inte ens en liten känning! Men så enkelt kan det väl inte vara att bli av med en sån smärta? Slump kanske? Får se hur det känns efter morgondagaens långpass..
    Jag tycker inte det låter helt otiippat att det skulle hjälpa! I så fall är ju det ju fantastiskt.

Kattstugan
    Kajak har jag paddlar en enda gång men jag tyckte det var skitskoj! Så härligt det låter att komma iväg på det. Du kanske kommer hem piggare än du åkte.
Svar på tråden Löpartråden 13