• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • StilaM
    Göteborgstjej skrev 2011-05-06 19:39:53 följande:
    Vilda Tiger, det är samma här - jag har också svårt att gå ner de där 5 kilona som jag vet att jag borde gå ner. Löpningen hjälper inte riktigt...

Sitter här och är så sjuuuuukt NÖJD med mina 36.04 på mina 7km! Fattar inte att jag kunde springa så snabbt på den sträckan som innehåller unefär likamånga uppförsbackar som hela varvet sammanlagt.Göteborgsvarvet here I com e liksom! Känner mig så j-a nöjd med mig själv!
    Jättebra gjort! Du kommer att flyga genom Götet.
  • m o e

Jag hade lite tidspress igår när jag skulle springa, men ville ändå få till ett lite längre pass. Så jag kompromissade och sprang 8,8 km. Återigen fick jag dock håll (på "rätt" ställe den här gången) och fick stanna upp vid ett par tillfällen för att gå.

Återigen hade jag sprungit lite snabbare än den senaste tiden och kan tänka mig att det är därför hållet kommer. Det är så tråkigt, för jag har verkligen inte sprungit ansträngade eller pressat, utan skönt. Jag känner att jag har börjat skjuta ifrån mer med fötterna i varje steg, så jag antar att jag utvecklats en del. Men det är så frustrerande med håll, när det inte är konditionen det är fel på. Jag avskyr när man orkar, men kroppen säger stopp på olika sätt. Kan det vara så att all träning har gjort att jag omedvetet höjt nivån och gjort att jag anstränger mig mer och därmed får håll? Jag borde verkligen ha en pulsklocka för att hålla lite koll.

Isold: Den värsta allergiperioden verkar vara över för mig nu, men lite känner jag hela sommaren. Det är värst när det sätter sig på ögonen och astman.

• Mael

Jessa: grymt bra pass. Du ligger onekligen lite före mig i formkurvan trist med knät dock - hoppas det dämpar sig fort efter simningen hade inte en susning om att bröstsim skulle vara dåligt, men jag antar att vattenmotståndet ställer till det. Jag fick emellanåt ont i armbågarna när jag vattengympade på semestern.

• Mael

Moe: vad härligt ändå att du känner att du utvecklats och har mer fart i kroppen. Hoppas någon av storlöparna här kan ge tips om hållet.

Jag vilar från löpning idag. Ska på showKids med dottern och sen trädgårdsarbeta. Vill kroppen så kör jag ett styrkepass i kväll. Sen ska jag kolla in lite kartor och se om jag kan hitta en bra runda som inte börjar uppåt.. Kollade RunKeeper igår och gårdagens runda började med 2 km uppför (34 m stigning) tacka 17 för att man är trögstartad

• Annkris

Moe, känner igen det där med håll. Inge kul alls.

Lyckades igår sänka mitt personbästa på 5 km från 27,24 till 26,14. Känns inte helt omöjligt att någon gång komma under 25 min.

• Themis

Fy, nu har ajg knäckt mig totalt med trädgårdsarbete på föreningsdagen, gör ont överallt. Ska jag springa dubbelvikt ikväll eller?

Och jag har två egna rabatter kvar... Foten i munnen

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Vilda Tiger
    Themis skrev 2011-05-08 08:47:23 följande:
    Fy, nu har ajg knäckt mig totalt med trädgårdsarbete på föreningsdagen, gör ont överallt. Ska jag springa dubbelvikt ikväll eller?

Och jag har två egna rabatter kvar... Foten i munnen
    Vi hade också städdag i föreningen igår, och jag tackar för att jag är med i styrlsen och därmed slipper ställa mig och gräva i en rabatt, utan istället för delegera arbetet.

DÄREMOT har jag vaknat idag med ont i halsen, och barnen är snoriga. Skit! Jag ska ju springa Vårruset imorgon!
  • Göteborgstjej
    Annkris skrev 2011-05-08 08:19:06 följande:
    Moe, känner igen det där med håll. Inge kul alls.

Lyckades igår sänka mitt personbästa på 5 km från 27,24 till 26,14. Känns inte helt omöjligt att någon gång komma under 25 min.
    underbart! 25 min är ju klart inom räckhåll!
  • Gunsan75

02:21:01 blev resultatet på gårdagens halvmara. Ingen kanontid, men var inte sist i alla fall. Trodde ett tag att jag skulle få lov att bryta, men bet ihop.
    Viljan och psyket samt flåset hade inga problem, var mina ben som inte ville samarbeta.
    Hur som helst så vart det ju ett pers... Förra gången jag sprang halvmara som också var  första gjorde jag den på 02:22:25 med stukad fot..

Blir väl inget sug 2h på Varvet men jag ska banne mig under 2:20.

• Gunsan75

Sub 2h skulle det ju självklart stå

Svar på tråden Löpartråden 13