Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Frostizz
Oj! Det var rejäla promenadstäckor, du! Jag som tycker 5 km är en långpromenad.
Gaby
Ja, jag behöver inte heller pulsband och sånt. Bara en bra klocka liksom, som mäter tid och km tillförligtligt.
Idag blev det 4.35 km, på hrm... tja, 31:55. Men då gick vi vissa sträckor, för efter att ha sprungit snabbt 700 meter var jag död och fick gå upp för nästkommande backe. Snabbt sprang vi tre ggr och däremellan var det lite jogg, lite gång. Jag var trött i benen och kände att halsen inte var helt okej än. Trist. Och då vi sprang snabbt var det ändå inte inte snabbare än drygt 6 min/km. Jag springer ju 6min/km i 4 km på bandet på gymet! Jag tillhör dem som tycker det är MYCKET jobbigare att springa ute. Jag blir slut på ett annat sätt. Sedan att det är roligare, det håller jag med om. Att va ute alltså. Men jag orkar mer på bandet.
Lycka till imorgon, Moe och Gaby!
Sista passet innan varvet avklarat. Sista uppladdningen har definitivt INTE blivit som jag ville - av det halvlånga passet jag skulle ha sprungit i helgen blev inget pga onda höften och dagens runda blev bara 5,5 istället för planerade 7-8. Höften ör för ont. Så nu blir det viiiiila till lördag och hoppas på det bästa.
Har en Garmin forruner 305, och gillar den verkligen. Pulsbandet är för mig lika viktigt som att se hur fort och långt jag springer. Det är inspirerande att se att pulsen blir lägre på mina rundor, trots samma eller t o m högre tempo.
Vilda Tiger:
Eftersom min nacke är som den är så går jag inte allt på en gång. Jo sista sträckan på kvällen kan bli lång. Men som jag gör nu så går jag in till birsta o tar bussen därifrån, blir 2 km, sen gör jag likadan hem det är 2km till oftast tar jag en omväg på hemvägen så det blir ca 4km direkt. Sen tar jag en prommenad till på kvällen.
Jag är en sån som hatar att stå o vänta på att bussen ska komma. Sista biten från birsta o hem går den bara 2 gånger i timmen. Men bussarna dit går var 10 minut. Så jag tar första bästa buss som går mot birsta, sen går jag därifrån. Oftast hinner jag nästan hela vägen hem innan bussen susar förbi. Gratis motion räknar jag det som istället för o stå o frysa i väntan på bussen.
Jag räknar många bäckar små när jag tar mina promenader. Promenader är bra för ryggen, men min nacke hänger inte riktigt med alla gånger. Speciellt om jag är trött o inte tänker på hållningen när jag går. Jag försöker, men ibland är det jädrigt svårt.
Fick se en rävunge leka med en råtta el nått idag påvägen hem. Vi stod o glodde på varandra några minuter. Inte ett dugg rädd verkade den som.
M o e och Gaby, lycka till imorgon på Vårruset. Kom gärna förbi Rocklunda och säg hej efteråt, vi har ju andra föreläsningen med Lidingöloppet on Tour imorgon med temat Träningslära. Synd att det krockar med Vårruset!
Usch, när man läser på på nätet om höftprobelm som liknar mina förstår jag ju att jag inte borde springa...
www.funbeat.net/discussion/show.aspx
Hur ska jag göra?!!!!
SUCK OCH STÖN.
Sprang min korta runda "baklänges" i nya underbara skorna nu på kvällen efter att ha vilat lör + sön och tyckte att jag pressade på bra, sprang lite fortare än jag brukar vissa sträckor, njöt av att luften var sval, klar och rentvättad från pollen, och hade ingen sån där svacka när det kändes som om jag bara hasade mig fram i powerwalk-tempo.
Och ändå.
4.2 km på.... 27.5 minuter!?!?
*svär och lever om*
Jag ska ju ner under 25 på HALVMILEN!!!!!!
K