• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gunsan75

Så nu packas det för fullt.. I kväll går vårt ekipage iväg ner mot Gbg. Tänkte stanna ungefär halvvägs och övernatta så är man framme lagom i morgon fm. Då ska man försöka hitta till Frölundaborg för nummerlappsutdelning. JAg som avskyr att köra i Gbg. Värsta staden i Sverige att köra bil i och då har man kört i många städer
    Blir spännande att se hur lång tid det tar att springa varvet. Vore toppen om jag kunde slå min usla tid på Kungsholmen runt i alla fall.
    Startar i grupp 15 så det lär vara många framför som kanske stannar upp en...

• Frostizz

Hej hopp alla.
    Hade planerat att ge mig ut i spåret idag. Men får vackert lägga det på hyllan tills jag ser något.
    Har fått en allergisk reaktion på all gräsklippning som pågår runt om mig. Jag var rätt ok när jag vaknade i morse kl 04 för o ta mig till jobbet. La mig o sov några timmar innan det var dags att bege sig till vårdcentralen för ett avstämningsmöte med alla parter om hur jobbträningen går..
    Det är väl cirkus 4 km dit el nått sånt, så jag tar en promenad i vanlig ordning. Jag hann gå knappt 200m så var det som om någon slog en slägga i huvudet på mig. Ögonen började rinna o svälla igen. Trevligt.
    Vart jag än gick så klipptes det gräs. Så jag bestämde mig för att ta vägen genom skogen för att underlätta lite.
    Jag klarade mig att gå dit, mötet gick bra. Läkaren skrev ut lite droppar till ögonen. Jag tog en promenad hem igen. Sen dess så ser jag ingenting på höger öga, vänster håller sig uppe än så länge. Om inte ögat öppnar sig tills i morgon så blir jag hemma från jobbet. Läkaren tyckte jag skulle vara hemma iallafall.
    Men jag vill ju till jobbet. Jag brukar bara få svårt o andas när det klipps gräs överallt o det har jag ju medicin till. Men så har har det aldrig blivit förut.
    Bläää var ju taggad för att jogga en stund idag. Men men kroppen vill annorlunda så det är väl bara att lyssna då..

Lycka till alla ni andra. Spring lite åt mig oxå :)

• Themis

Åh, underbara dag! Kan det vara för att jag är ledig i morrn och ska glassa i Köpenhamn hela dan med en kompis som stegen kändes lätta?

5 km på 29.17

Så när kommer jag in på 29 blankt nu då?

Skål

Om en religiös tok förutspår jordens undergång i skogen där ingen hör så har han fortfarande fel.
  • Göteborgstjej

har hämtat nummerlapp och "glidit runt" på mässan lite! Härlig stämning, mycket folk! Jogg.se hade en tävling där man kunde gissa sin sluttid - jag gissade på tiden jag drömde att jag sprang på - 1.53.11!

• Jessa med 3

Här kändes det inte som att det skulle bli någon träning, men jag ryckte upp mig och gjorde dagens träning och det blev 40 min lugn löpning och ordentlig stretching efteråt. Hoppade dock styrketräningen som hörde till dagens pass. Det får bli en annan gång! Idag är jag nöjd med att jag kom ut fast det kändes så motigt!

• Göteborgstjej
    Jessa med 3 skrev 2011-05-19 20:42:50 följande:
    Här kändes det inte som att det skulle bli någon träning, men jag ryckte upp mig och gjorde dagens träning och det blev 40 min lugn löpning och ordentlig stretching efteråt. Hoppade dock styrketräningen som hörde till dagens pass. Det får bli en annan gång! Idag är jag nöjd med att jag kom ut fast det kändes så motigt!
    Bra gjort!
  • Kaya
    Gaby 01 skrev 2011-05-19 09:56:43 följande:
    Mae: Riktigt bra första 5 km, de resterande kan du lägga i soptunnan och glömma bort, de har du ingen nytta av att komma ihåg. Gällande magen... mitt löpande fick en helt ny dimension när jag började köra med Tupler-metoden (en speciell sorts magträning för de som fött barn men fungerar nog för alla) och även började göra plankan. Jag orkar fasiken så mycket mer nu även när jag inte tränat löpning på väldans länge. För mig är styrkan i mittenpartiet tydligen väldigt viktigt.

Kattstugan: Ska bli intressant att höra om du lyckas med dina förutsättningar att ta det lugnt ikväll
    Berätta mer! Jag upplever att jag har tappat all styrka i mage/rygg och all core-stabilitet under en period när jag inte har styrketränat, kanske bl a därför som löpningen känns så seg?!

K
  • Vilda Tiger

Här var en som bestämde sig då jag läste ovanstående inlägg att starta med plankan right now. Jag lade mig på golvet och gjorde 3 X 30 sekunder med en gång. Ska göra det morgon och kväll. Tror det är väl värt de få minuterna det tar. Så gott att inspireras av er, tjejer!

• Kaya
    Vilda Tiger skrev 2011-05-19 21:48:11 följande:
    Här var en som bestämde sig då jag läste ovanstående inlägg att starta med plankan right now. Jag lade mig på golvet och gjorde 3 X 30 sekunder med en gång. Ska göra det morgon och kväll. Tror det är väl värt de få minuterna det tar. Så gott att inspireras av er, tjejer!
    Suveränt!

själv körde jag plankan EN minut på gymmet i förrgår efter ett långt uppehåll i styrketräningen och FY! Så uppenbart att jag har tappat ALL den bålstyrka jag hade tills för några månader sen!

Jag brukar köra 5 x 1 minut med 30 sek vila mellan utan större problem när jag är igång och tränar...

... hur kan man tillåta sig själv att glömma att styrka och fitness är en färskvara???!!!

K
Svar på tråden Löpartråden 13