• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Göteborgstjej
    isold2003 skrev 2011-05-14 13:28:30 följande:
    På väg hem från Björnlunken som för min del var 18 km stig/skogsväg och helt fantastisk! Upp och ner och längs med en rullstensås och ganska teknisk löpning med mycket sten och rötter. Solen sken och benen kändes pigga även om flåset inte alls var med på noterna. Jag var tydligen piggast av de fyra i damklassen iaf och vann min klass. Barnen sprang varsitt knattelopp och speciellt stora killen är supernöjd, han kom tvåa i sin klass vilket gav mersmak. Vilken härlig dag!!
    Låter superhärligt!
  • Kattstugan

Isold: tack, och grattis själv Låter som ett roligt lopp! Kul att barnen var nöjda och glada också.
    Nej, jag ska inte springa i Stockholm. Ska du?

• Themis

Hamstern rapporterar 5 km på 29.38. (30.22 förra veckan).

Gjorde 1 km ärevarv efter ellipspasset också så jag är nöjd och glad!

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Jessa med 3

Här var det "långpass" enligt Szalkais träningsprogram för dagen (eg för gårdagen). Målet var att vara ute i en timme, men jag ville kolla sträckan på en runda och var ute lite längre. 14,3 km blev det, men jag är lite osäker på tiden (en kompis kom när jag avslutade och jag snackade för mycket medan jag loggade passet i pulsklockan).
    Det härliga är att jag har mer att ge! Jag gjorde rusher på slutet, för att det var en så härlig låt just då att jag bara måste springa fortare och fortare! Yeah!

• isold2003
    Jessa, vad kul! Härlig känsla det där när kroppen bara vill mer

Bimsan, vilken kapning av tiden sedan förra veckan!

Reb80, det låter verkligen som att det är dags för nya skor! Tårna ska vara innanför.. iofs kan det ju vara ett knep för att motverka blånaglar att låta tårna sticka ut lite

Kattstugan, tack! Nej jag ska inte springa i Sthlm om inget oförutsett inträffar. det hade varit kul, jag är ju också inkvalad och det lär inte hända igen och det hade varit häftigt att trängas med Isabellah i första startled Jag åker till Rimini på torsdag och startar (får se om jag går i mål..) i min största utmaning hitills, 20.4 mil runt San Marino.

Idag blev det ett entimmespass hem från barnkalas. lite slitna ben från gårdagens tävling så imorgon blir det vila från löpning.
  • Gaby 01
    isold2003 skrev 2011-05-15 19:56:35 följande:
    Jessa, vad kul! Härlig känsla det där när kroppen bara vill mer

Bimsan, vilken kapning av tiden sedan förra veckan!

Reb80, det låter verkligen som att det är dags för nya skor! Tårna ska vara innanför.. iofs kan det ju vara ett knep för att motverka blånaglar att låta tårna sticka ut lite

Kattstugan, tack! Nej jag ska inte springa i Sthlm om inget oförutsett inträffar. det hade varit kul, jag är ju också inkvalad och det lär inte hända igen och det hade varit häftigt att trängas med Isabellah i första startled Jag åker till Rimini på torsdag och startar (får se om jag går i mål..) i min största utmaning hitills, 20.4 mil runt San Marino.

Idag blev det ett entimmespass hem från barnkalas. lite slitna ben från gårdagens tävling så imorgon blir det vila från löpning.
    Åh herre gud... rent ut sagt... är du inte klok kvinna!? En annan ser ett marathon som ett oövervinnerligt projekt och så kommer du och dänger till med värsta långsträckan! Oavsett så lyckat till! Ska bli spännande att höra hur det gått!

Jag har sprungit modiga 7 km idag. Tog i för kung och fosterland (då jag hade en otålig barnvakt) vilket resulterade i fina tider. Bra det där med att känna lite tidspress tror jag. Men jag hade nog kunnat vara ute lika mycket till då vädret var alldeles perfekt att springa i,mulet,  lagom svalt, lagom mycket vind och frisk klar luft. Önskar man kunde få uppleva fler sådana här dagar.
  • m o e

Det blev inget långpass för mig i helgen. Jag sprang istället ett kortpass med fart ikväll. Det känns helt ok, även om jag hade tänkt annorlunda. Jag hade varit seg senaste tiden och behövde få lite fart i kroppen inför Vårruset på tisdag. Men jag blir ändå glad om jag kommer under 30 min, för kroppen känns sååå seg. Men idag höll jag 5,42-fart på 3,5 km och det var längesen!

Bimsan: Grattis till <30 min!

jessa: Härligt med långpass. Så långt har jag ännu aldrig sprungit, men snart kanske...

Wow, isold! Jag blir imponerad. Lycka till!

Bra jobbat, Gaby!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Themis
    isold2003 skrev 2011-05-15 19:56:35 följande:

Heliga makaroner! Eller nåt!   Men lova att du berättar hur det var i San Marino, hur många (damer och herrar) som alls kan delta i ett sånt stålbad liksom- det låter jättespännande!!
    Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Kattstugan

Gaby: sånt väder är det bästa att springa i!

Isold: oj, vilken grej!! Det är tuffa brudar som du som ger sig på sånt Cool. Hoppas det blir ett fantastiskt och härligt lopp med pigga ben hela vägen Vad heter loppet?

Svar på tråden Löpartråden 13