Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
bellaaan
Det är bra tips! Det ger nog lite mer energi än jag är van vid, men du föreslog ju också att jag skulle öka något om dagen. Den pasta du föreslår ger nog iofs lika mkt kolhydrater som de skivor bröd jag äter om dagen, tror du inte? Men kansek är det jästen du tror jag skulle må bra av att skippa förutom kolhydraterna? Jag vet att det finns såna teorier.
Keso är det enda jag undviker då jag inte vill äta animaliskt löpe, vilket finns i keso. Annars är jag tacksam!
Vilda Tiger: Du har fått många bra tips redan - hoppas det hjälper dig. Jag är verkligen ingen kostexpert men jag är också inne på Bellaans linje att du nog behöver ÖKA energiintaget. Om du tränar bort så mycket som 600 kcal per träning och tränar 4-5 ggr i veckan och bara får in 1200 kcal om dagen betyder det att du går runt på 600 kcal de dagar du tränar, vilket är på tok för lite när det gäller så många dagar. Jag misstänker att din kropp har gått ner i sparläge och att du behöver justera upp nivåerna för att få igång förbränningen igen.
Har nu sprungit idag och känner mig nöjd. Fick ju tipset förra veckan att springa ute för att orka lite längre, dock har jag kommit på att jag gillar löpbandets fördelar, jag ser hur långt jag har kvar, exakt hur länge jag sprungit, tid kvar till nästaavverkade km osv... Nån som känner igen sig?
Blev iaf ett varv runt parken i lördags (2.7 km) och var inte alls i nån högform. Väldigt mycket motvind och trots att planen var att springa lite till var jag inte svårövertalad att sluta när det började ösregna. Iaf bättre än inget...
Idag var iaf planen 6 km på löpbandet, insåg att när sluttiden skulle bli runt 38.30 kunde jag ju fortsätta till 40 min jämnt och då slå distansrekord på kuppen. Mitt nya distansrekord är nu 6.24 km
Bellaaan
Jag åt fullkornsmakaroner nu till middag, plus quorn, havregrädde och sallad, så jag ska ge ett försök.
Tack för alla tips! Jag har inget Lidl i närheten men jag ska kika efter alternativ. Tack!
Mae
De dagar jag tränar på gymet går det åt 600, men annars är det ju snarare mellan 250 och 350 som går åt då jag springer.
Syster
Jag måste veta hur långt jag springer och hur fort, för att vara motiverad. Jag mäter upp mina rundor på Iform för att veta, och så tar jag tiden. Jag har svårt att motivera mig till att bara "springa en tur" och därför sa jag köpa en sån där klocka som går på gps och mäter exakta metrar och sekunder.
Garmin forrunner 305 har jag kikat på.
Vilda tigern: Jag har Garmin 110 och är supernöjd! Kör inte med pulsband och köpte unisex-klockan vilket gjorde att det inte blev så dyrt. Det enda negativa är att det ibland kan ta lite tid för den att hitta satelliten. Visst kanske inte 40 sekunder är mycket, men när man trampar och vill iväg så känns det som en evighet.
Jag som skulle ha en supertränardag imorgon! Men det blir ett vårrus istället
En avhoppning gjorde att jag fick plats i en grupp och det ska verkligen bli JÄTTEROLIGT! Halva nöjet är ju den sociala biten med träning.
Fler som ska springa i Västerås imorgon?
Hej hopp
Nu är latmasken ifarten. Hade en helvetes vecka förra veckan med nackont som 17, så det blev mest promenader o mitt program för nacke/rygg. o Mina promenader då..
Idag tog jag igen fiaskot med simningen från förra måndagen.
Har sovit 5 timmar idag mitt på dagen, var helt slut efter veckan med trollen. Var o badade med sonen. Han gjorde sista dagen på simskolan.
Medans han var där inne så pratade jag med badvakten innan jag hoppade. Han skulle hålla koll o hoppades att han skulle slippa hoppa i efter mig denna gång.
Men han tyckte jag såg pigg ut. O det var jag.
Jag gick ut lugnt, tänkte bara simma 20 längder el nått, men det kändes så bra så det blev det DUBBLA! 40 längder på 32 minuter. Gissa om vaktis var imponerad hahahaha
Jag körde var 5e längd rygg med bara benspark, hade händerna vilandes på magen så nacken fick vila. Men körde bara halva längden så, mycket folk i bassängen. Men shit vad bra det kändes!
Är super glad nu.
Har gjort mitt program för nacken/rygg o nu blir det soffan en stund.
Vad roligt att läsa om era framgångar såväl i spåret, gymmet o vikten. Kämpa på!
I morgon blir det bara promenad med trevligt sällskap.
Har räknat lite o jag går mellan 7-10km varje dag. Jag gillar att promenera. Önskar bara att jag kunde orka lägga på ett kol när jag går. Men det kommer väl det med.