• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kulta17

Hej alla
    Har haft ett litet FL uppehåll. Försöker komma tillrätta med mina benhinnor och det går... sådär. Kan inte ens läsa ifatt så jag hoppar in som det är om det är OK.

• Kaya
    Waimea skrev 2011-05-20 15:04:31 följande:
    Kaya: Du är hård mot dig själv, du. Kram på dig.
    Tack Waimea, men nej, knappast! Snarare är jag INTE NOG hård mot mig själv i perioder, utan hamnar i soffan (och framför datorn, det ska erkännas, detta gäller ofta perioder med mycket jobbstress) och så blir jag sur och tycker det är "orättvist" när jag kravlar mig ur soffan efter ett halvår och tvingas inse att den kondition och de muskler som jag hade innan av någon outgrundlig anledning inte finns kvar!!!

Var hos doktorn häromdagen för att bl a ta prover på sköldkörtelhormon och fick bekräftat det som jag naturligtvis hela tiden visste (men inte ville veta), nämligen att jag nu när jag springer måste släpa omkring på 6-8 kg extra vikt utöver min vanliga "fitnessvikt" som jag har när jag tränar och sköter mig.

Det ska bli intressant att få provsvar, om det verkligen är något vajsing med mina hormoner o ämnesomsättning eller om jag bara är stressad och har sömnbrist och har blivit för gammal för att missköta mig och ändå bibehålla något av en grundform...??!!

Var på massage + akupunktur idag och den kinesiske terapeuten som varken kan svenska el engelska lyckades i a f förklara att jag helst inte ska träna ALLS nu när jag har så "lite energi i kroppen"...

I vanliga fall FÅR jag massa energi av träningen, men nu var det en riktig j*vla uppförsbacke.

Sorry gnället. Funderar på kvällspromenad åtminstone. Nån liten löprunda under helgen MÅSTE det få bli också.

K
  • Vilda Tiger

Kaya
    Jag lider med dig... stackare! Men du - kanske är det ngt annat än löpningen som din kropp mår bäst av just nu? Yoga kanske? Eller som du skrev-  en lång promenad.

Kulta
    Jag känner inte igen dig för jag är ny här, men välkommen tillbaka ändå.

Jag är nere i en svacka. Känner mig tung och otymplig, har inte mycket energi och vill mest bara vakna imorgon, ha tappat mina 15 kg övervikt (eller ja, 10 är det väl tills jag är inom spannet men 15 vore fint. ), känna mig pigg och fräsch och kunna springa med ett lätt steg. Inte skumpa runt som nu. Jag saknar gnistan, den där känslan att det var rolgit att springa som jag har haft de sista två månaderna. Jag drooog mig runt mitt minivarv på 1.7 km och gick sedan ett halvt varv på det. Inte mycket, men jag kom iaf ut.

• Kaya
    Vilda Tiger skrev 2011-05-20 21:02:09 följande:
    Kaya
    Jag lider med dig... stackare! Men du - kanske är det ngt annat än löpningen som din kropp mår bäst av just nu? Yoga kanske? Eller som du skrev-  en lång promenad.

Kulta
    Jag känner inte igen dig för jag är ny här, men välkommen tillbaka ändå.

Jag är nere i en svacka. Känner mig tung och otymplig, har inte mycket energi och vill mest bara vakna imorgon, ha tappat mina 15 kg övervikt (eller ja, 10 är det väl tills jag är inom spannet men 15 vore fint. ), känna mig pigg och fräsch och kunna springa med ett lätt steg. Inte skumpa runt som nu. Jag saknar gnistan, den där känslan att det var rolgit att springa som jag har haft de sista två månaderna. Jag drooog mig runt mitt minivarv på 1.7 km och gick sedan ett halvt varv på det. Inte mycket, men jag kom iaf ut.
    Vilda Tiger, saken är den att de där dagarna (veckorna ibland) oundvikligen kommer när man inte har gnistan, och då gäller det bara att komma förbi dem och hitta tillbaka till lusten och glädjen i löpningen. Vad bra att du ändå kom iväg på en runda! Nästa känns säkert bättre!

Själv insåg jag förut när jag tyckte som mest synd om mig själv att det enda som förmodligen skulle hjälpa var att röra på mig. Så jag joggade iväg och hämtade sonen som var på disco, istället för att cykla raka vägen och möta honom sprang jag och tog en extrasväng innan så det blev väl 4 lugna km utan ens en blick på klockan. Så skönt! Mjukade upp min stackars kropp som var stel och öm av träningsvärk från styrketräningen i förrgår, hemsk jobbresa med försenad hemkomst osv igår, och så en rejäl duvning på akupnkturen idag. Stretch och varm dusch efter - inte som en ny människa men en något mindre eländig människa i alla fall!

(Förutom nackspärr så in i bomben, hoppas det blir bättre till imorgon...)

GOD NATT

K
  • Themis

Vilda coh Kaya: Kämpa på tjejerm,iblandär det bara motigt.

I morgon ska jag löpa igen med en flaska vin i bakhuvet, tänkandes på min oförskämt nöjde man som fick raketfart och bättrade sina 5 km med en minut nu när jag hade spöat honom!

Så detta har ju sina poänger, onekligen...

Får väl se hur länge hans tid håller nu...

Om en religiös tok förutspår jordens undergång i skogen där ingen hör så har han fortfarande fel.
  • Göteborgstjej

Jag som skulle ta sovmorgon vaknade för en timme sen - omöjligt att somna om... Kände igår av halsont, som tur är bättre idag. Har 1000 fjärilar i magen, ska bli så kul det här!
    Håller höften?
    Och hur är det egentligen med halsen?
    KOmmer jag kunna/orka hålla mitt tempo hela vägen?
    Kommer jag tappa för mycket i den trånga starten?
    Har jag tappat något av min form nu när jag inte kunde träna som jag vill här på slutet?
    Kommer jag lyckas undvika att gå på toa...?

Massa frågor och jag ser fram emot att få svar på dem alla! Lycka till alla andra som också ska springa varvet idag!

• Jessa med 3

Håller tummarna för er som springer i Göteborg idag!

Här har det regnat under morgontimmarna, men nu skiner solen. Laddar för dagens löpning. Känner kanske inte för att springa 1,5 mil vilket vore i linje med förra helgen... Nöjer mig ev med Szalkais instruktion, tror det är 65 min idag. Men då kan jag kanske lika gärna fortsätta lite till?? Jag tar det som det kommer idag!

• StilaM
    Göteborgstjej skrev 2011-05-21 08:17:31 följande:
    Jag som skulle ta sovmorgon vaknade för en timme sen - omöjligt att somna om... Kände igår av halsont, som tur är bättre idag. Har 1000 fjärilar i magen, ska bli så kul det här!
    Håller höften?
    Och hur är det egentligen med halsen?
    KOmmer jag kunna/orka hålla mitt tempo hela vägen?
    Kommer jag tappa för mycket i den trånga starten?
    Har jag tappat något av min form nu när jag inte kunde träna som jag vill här på slutet?
    Kommer jag lyckas undvika att gå på toa...?

Massa frågor och jag ser fram emot att få svar på dem alla! Lycka till alla andra som också ska springa varvet idag!
    Lycka till idag Göteborgstjej och alla andra som springer! Jag ser fram emot att läsa om era framgångar.

Idag kör jag styrkepass och imorgon sista löprundan på ett par veckor. Nästa vecka är det fotoperation och sedan vila. Min läkare har remitterat mig till sjukgymnast för mitt knä, så det blir väl nästa utmaning. Hoppas på en sommar med långa, smärtfria löprundor.
  • Themis

Hoppas det går smärt- och skadefritt, alla Göteborgsvarvare!

Jag var på gymet efter sex drinkar igår...örgel...

2 km 11.40, sen försökte jag intervalla på hastighet 11.5 så det blev totalt sämre tid på mina 5 eftersom jag drar ner mycket när jag ska pulsa ner. Sen 20 ellips, och sen en sista km på 5.40 (?!) - så det fanns ju lite ork kvar...hur ska man tajma ihop det bara?

Men på plussidan så kan jag nu gå upp lite i hastighet utan att få ilsmärtor i bäckenet. Antingen har jag vant mig/stärkt musklerna runtom lite eller så är det att jag håller mig borta från mildistansen?

Om en religiös tok förutspår jordens undergång i skogen där ingen hör så har han fortfarande fel.
Svar på tråden Löpartråden 13