Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej alla
Har haft ett litet FL uppehåll. Försöker komma tillrätta med mina benhinnor och det går... sådär. Kan inte ens läsa ifatt så jag hoppar in som det är om det är OK.
Kaya
Jag lider med dig... stackare! Men du - kanske är det ngt annat än löpningen som din kropp mår bäst av just nu? Yoga kanske? Eller som du skrev- en lång promenad.
Kulta
Jag känner inte igen dig för jag är ny här, men välkommen tillbaka ändå.
Jag är nere i en svacka. Känner mig tung och otymplig, har inte mycket energi och vill mest bara vakna imorgon, ha tappat mina 15 kg övervikt (eller ja, 10 är det väl tills jag är inom spannet men 15 vore fint.
), känna mig pigg och fräsch och kunna springa med ett lätt steg. Inte skumpa runt som nu. Jag saknar gnistan, den där känslan att det var rolgit att springa som jag har haft de sista två månaderna. Jag drooog mig runt mitt minivarv på 1.7 km och gick sedan ett halvt varv på det. Inte mycket, men jag kom iaf ut.
Vilda coh Kaya: Kämpa på tjejerm,iblandär det bara motigt.
I morgon ska jag löpa igen med en flaska vin i bakhuvet, tänkandes på min oförskämt nöjde man som fick raketfart och bättrade sina 5 km med en minut nu när jag hade spöat honom!
Så detta har ju sina poänger, onekligen...
Får väl se hur länge hans tid håller nu...
Lycka till idag alla Varvet-löpare!!
Jag som skulle ta sovmorgon vaknade för en timme sen - omöjligt att somna om... Kände igår av halsont, som tur är bättre idag. Har 1000 fjärilar i magen, ska bli så kul det här!
Håller höften?
Och hur är det egentligen med halsen?
KOmmer jag kunna/orka hålla mitt tempo hela vägen?
Kommer jag tappa för mycket i den trånga starten?
Har jag tappat något av min form nu när jag inte kunde träna som jag vill här på slutet?
Kommer jag lyckas undvika att gå på toa...?
Massa frågor och jag ser fram emot att få svar på dem alla! Lycka till alla andra som också ska springa varvet idag!
Håller tummarna för er som springer i Göteborg idag!
Här har det regnat under morgontimmarna, men nu skiner solen. Laddar för dagens löpning. Känner kanske inte för att springa 1,5 mil vilket vore i linje med förra helgen... Nöjer mig ev med Szalkais instruktion, tror det är 65 min idag. Men då kan jag kanske lika gärna fortsätta lite till?? Jag tar det som det kommer idag!
Hoppas det går smärt- och skadefritt, alla Göteborgsvarvare!
Jag var på gymet efter sex drinkar igår...örgel...
2 km 11.40, sen försökte jag intervalla på hastighet 11.5 så det blev totalt sämre tid på mina 5 eftersom jag drar ner mycket när jag ska pulsa ner. Sen 20 ellips, och sen en sista km på 5.40 (?!) - så det fanns ju lite ork kvar...hur ska man tajma ihop det bara?
Men på plussidan så kan jag nu gå upp lite i hastighet utan att få ilsmärtor i bäckenet. Antingen har jag vant mig/stärkt musklerna runtom lite eller så är det att jag håller mig borta från mildistansen?