Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Här är det lite si och så - jag borde ha sprungit igår enligt träningsprogrammet, men hade sovit dåligt och kände att kroppen strejkade - och när jag skulle ta det idag istället blev det övertidsjobb och nu är jag ensam med barnen i några timmar - skit också! Det får bli ett pass på crosstrainern!
Trist att ha ont!
Mitt knä är, peppar-peppar, bra igen. Vete sjutton vad det var, men hoppas att det inte kommer tillbaka!
Mitt träningssamvete känns nu lite bättre efter 45 min på crosstrainern. Det får duga för idag! Imorgon är det "långpass", hoppas få sova gott inatt och att vädret är med mig då!
Kompletterade gårdagens styrkepass med ett "trapp-pass"
Var tvungen att plocka hem massa saker från mammas vind (5 trappor utan hiss) och kände att ett sånt tillfälle kan man ju inte låta gå en förbi. Så jag sprang upp och bar lådor och påsar gåendes ner. Vart väl 8-10 vändor eller så. Rejält med mjölksyra hade jag i alla fall och fin fin träningsvärk i hela kroppen idag. Jag vilar - behöver jag säga det
Men i morgon ska jag ut och jogga igenom kroppen och sen börja varva ner inför onsdagens lopp.
Nu blir det bara så där igen. Svårt att sätta rekord när naturen kallar efter 3 km, hur i hela fridens dar gör långdistansarna? ![]()
Bimsan, man springer där naturen tillåter enskildhet
Härliga träningsrapporter från de flesta, kul! Och några mindre roliga skaderapporter också. Tänk att det är så lätt att dra på för hårt och göra illa sig
Göteborgstjejen, känns det som att något knäpper till utanpå höften när du går/springer? Det låter lite som det jag har haft känning av när jag ökat på träningsdosen för mycket. Det gör ont men går över rätt snabbt som tur är. Håller tummarna för att du känner dig bra till nästa helg!
Kattstugan, snabb som vinden är du! Grattis till segern (i efterskott). Vad siktar du på för tid nästa helg? Springer du i Sthlm också? Du är väl inkvalad till SM i marathon?
Mae, lät som en riktig effektiv träningskombination
Förstår att det känns i kroppen idag..
Moe, hoppas att du känner dig piggare i helgen och får till ett fint pass. Lycka till på Vårruset!
Själv är jag förkyld och har inte tränat sen vattenlöpningen i måndags. Känns jättetrist förstås! Idag har jag iaf inte ont i halsen även om jag är supersnorig. Ska prova att springa ett lokalt terränglopp imorgon, tanken är att springa riktigt lugnt men vi får se om flåset sätter stopp.
sprang en kort vända i dag på bara 3,4 km, skulle testa om jag var frisk i från förkylningen, och det kändes helt ok, så räknar mig nu som fri ifrån förkylningen...
lade även in ett styrkepass med lite vedplockning, och lite gräsklipparkörning..
avslutade kvällen med att äta godis ;)
märkte idag att mina skor behövs bytas ut, jag har en förmåga att slita sönder dem ovanför stortån, och nu har hålet blivit så stort att tån börjar vilja komma ut.
men eftersom jag är så nöjd med skon så hoppas jag att de säljer den i år igen...
På väg hem från Björnlunken som för min del var 18 km stig/skogsväg och helt fantastisk! Upp och ner och längs med en rullstensås och ganska teknisk löpning med mycket sten och rötter. Solen sken och benen kändes pigga även om flåset inte alls var med på noterna. Jag var tydligen piggast av de fyra i damklassen iaf och vann min klass. Barnen sprang varsitt knattelopp och speciellt stora killen är supernöjd, han kom tvåa i sin klass vilket gav mersmak. Vilken härlig dag!!