Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Idag har jag sprungit 7,5km, och tränat styrka =).
Har ser det ut för er idag?
Jag ska nog ha en vilodag idag. Sprang ju 5 igår men jag känner lite av halsen idag; rosslig hosta, så jag stannar hemma från det inplanerade gymbesöket. Ska försöka hinna springa lite på söndag, men det handlar om ifall jag får barnvakt. Annars är måndag nästa pass för mig.
Hej hopp =)
Kastar mig in här om det är okej? Kul med en löpartråd där man kan peppa varandra!! Har äntligen efter några års (småbrnsperiod) uppehåll kommit ut i spåret igen och tycker att det är fantastiskt härligt. Började så sakta att springa en 3 km runda men har ökat ganska snabbt då konditionen av någon anledning funnits. Gav mig i måndags på 9 km och det gick fint. Däremot har jag sedan det passet fått ont i knäna och fotlederna. Sprang 6 km i onsdags och fick bita ihop de 3 första kilometrarna pga smärta. Känns så himla trist när lusten finns men kroppen gör ont... Hade planerat att springa idag men borde kanske vila för att inte förvärra smärtan.
För övrigt håller jag med de flesta om att det känns mycket lättare att springa ute än på löparband. Tycker att det blir mentalt jobbigt att se displayen och siffrorna hela tiden...
Hej igen alla ni duktiga löpare!
Jag har äntligen kommit igång igen med träningen och njuter i fulla drag och trotts att det var 7 månader sedan jag sprang så har jag på 5 löpningar gjort riktigt bra framsteg. Känns underbart!!!
Original: Det jag märkt när man gör långa uppehåll att man inte ska ha för bråttom. Hellre att nästa löpning känns helt smärtfri än att man ger sig på att springa några dagar för tidigt för då kommer gärna skadorna. Och är du smärtfri så kan du löpa på desto fortare vilket är lika med effektivare träning.
Hej Gaby! Härligt att ha dig i tråden igen!
bellaaan: Jag får se om det blir en kortis idag, eller om jag väntar till söndag. Känner mig allmänt slut just nu och är lite irriterad över det. Men jag vet inte om det är bra att tvinga sig ut eller vänta till söndag och köra mitt helgpass då. Imorn är jag bortrest hela dagen, så då blir det ingen träning av. Jag brukar försöka göra ett lite längre pass under helgen och den här helgen var målet 8-11 km, men med tanke på hur min kropp känns så kankse jag får sänka ambitionen till runt 7-8 km istället. Jag ska springa Vårruset på tisdag och vill ha lite krafter kvar då. :)
moe: går det bra med din fotled nu? Lycka till på tisdag, så här lite i förskott!
original: som Gaby skriver - var försiktig nu i början, fortsätt inte pressa på om det gör ont. Det kommer du att tjäna så mycket på i längden!
Välkommen tillbaks Gaby! Och Stenfalk också, har jag nog glömt att skriva. Vad kul att ni är tillbaks
Waimea: snabbt och fint intervallpass du fick till där!
Idag blev det ca 15 km i lugn och ro genom värsta fina försommarlantidyllen. Så där fint att det nästan är overkligt
BEKÄNNELSE!
Jag trivdes inte HELLER i Asics Gel Kayano visade det sig efter några löpturer. Tyckte först det kändes så bra med allt fluff och studs... och prislappen gjorde säkert att jag blundade för MÖJLIGHETEN att det kanske inte var löparskornas motsvarighet till Mr Right för just MIG...
... men efter några springturer började jag undra om inte den där lite konstiga halvt obekväma "nya" känslan skulle ge med sig, och varför det kändes som att främre delen av skon liksom var högre än hälpartiet, och varför mina tår domnade bort titt som tätt fast jag testade olika strumpor, knöt på olika sätt osv...
... så till sist trillade poletten ner. Det var inte rätt sko för min fot. De var lite för smala och lite för uppbyggda fram för min breda platta framfot.
Skyndade ner på stan och tvingade sportbutiken ta tillbaka dem. (De blev INTE glada men damen som sålde dem till mig hade sagt att om jag mot förmodan inte var nöjd skulle jag inte tveka att komma tillbaka med dem - när jag beklagade mig över det höga priset - så jag stod på mig och gav inte upp!!! *tantvarning*
)
Gick sedan raka vägen tvärs över gatan till deras värsta konkurrent - som har börjat med nöjd-kund-garanti som gäller oavsett hur mycket man har använt skorna - och köpte ett par UNDERBARA NIKE ZOOM STRUCTURE 14...
... det var som att komma hem!!!
Tajt stadigt grepp runt hälen, massa plats runt framfoten, en känsla av att hälen är LITE högre än frampartiet = PERFEKT!!!
Inte nog med detta. Dessa är inte vita/rosa utan vita/röda!!!! *älskar*
Ska provspringa ikväll...
K
Kaya
Haha, du är för go. :D
Original
Välkommen!
Gaby
Välkommen tillbaka! Säger jag som inte här då du var här sist. Jag är nybörjare vad gäller spring.