• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Göteborgstjej, jag har provat på vattenlöpning en gång på badhuset här i stan och det var riktigt roligt, kändes lite fånigt bara Med dyna kommer man alldeles lagom högt i vattnet och får en kroppsställning så att man kan ha nästan samma rörelsemönster som när man springer på land.

Gaby, vad härligt! Kul att det lossnar lite. Det är alltid skönt att få ett kvitto på att träningen ger effekt

Jag fick hoppa in och jobba extra inatt så jag fick dagen ledig, hann med ett långpass på skogsstigar längs med åsen utanför stan, härligt! Det var riktigt svettigt ett tag i solskenet Solig

• Göteborgstjej

Joggingskor nerpackade - check!
    Sportbh - check!
    Pass - check!

Ha det, nu (eller astidigt i morgon bitti rättare sagt) drar vi till Mallis! SKA ta det jättelugnt, men springa ett par - tre km i låååångsamt tempo bara för att testa! Håll tummar för min höft! Idag har jag träningsvärk både här och där efter rehab i mängd! Gött med träningsvärk, det var på tiden!

• Mael

Skickar höfttummar till Gbgtjej. Lycka till!!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • m o e

Ha det så härligt, Gbgtjej!

Jag har aldrig haft problem med löparmage tidigare, men sen jag blev gravid har jag haft massor av sånt. Kramp, gaser och ibland har jag fått stanna för att knipa så jag inte gör på mig mitt i rundan. Det är så störande. Normalt har jag en jättesnäll och fungerande mage, men nu är den helt ur lag. Ikväll fick jag tväront i hela magen vid tre tillfällen på min korta runda och fick stanna eller gå tills det släppte. Det är så surt!

• Jessa med 3

Gbgtjej - trevlig resa! Är bara liiite avis!

• Mael

Hihi - nu har jag fått svar på "gruppfrågan" inför halvmaran av självaste Anders Szalkai och han säger byt - så jag byter Kommer nog få utmana mig själv rätt ordentligt på intervallerna i morgon

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Waimea
    isold2003 skrev 2011-06-20 22:25:23 följande:
    Moe, jo vi har inte ens bott ett år i det här huset men vi har aldrig kommit till rätta här och nu har vi hittat vårt drömhus Lite knasigt men ibland får man chansa lite. Hoppas bara att vi får vårt hus sålt nu!
    Vad härligt att ha hittat sitt drömhus! Jag har bott i mitt hus i fem år. Det har varit och är en slags hatkärlek, nu börjar jag få svårt att tänka mig att jag skulle bo någon annan stans, men det har sina sidor att bo utanför stan, att ha en man som ska renovera ALLT själv och som är hopplöst oförmögen på att avsluta projekt (han kör dem till 85 %, sedan börjar han på nästa..   ) och att vara sån att man helst är ute och springer på fritiden, och inte renoverar. Jag är verkligen vansinnigt ohändig och otålig. Men det är vansinnigt vackert på landet och härligt att springa i skogen och att ha lite stillhet och luft ikring sig. Skönt med 'på landet'-mentaliteten också, där man hälsar på alla som kör förbi och där man tar hand om varandra på ett fint sätt..
  • Waimea
    Göteborgstjej skrev 2011-06-22 21:15:55 följande:
    Joggingskor nerpackade - check!
    Sportbh - check!
    Pass - check!

Ha det, nu (eller astidigt i morgon bitti rättare sagt) drar vi till Mallis! SKA ta det jättelugnt, men springa ett par - tre km i låååångsamt tempo bara för att testa! Håll tummar för min höft! Idag har jag träningsvärk både här och där efter rehab i mängd! Gött med träningsvärk, det var på tiden!
    Ha det fint på Mallis! Jag hoppas det ger med sig i höften.
  • Waimea
    Mael skrev 2011-06-22 23:20:39 följande:
    Hihi - nu har jag fått svar på "gruppfrågan" inför halvmaran av självaste Anders Szalkai och han säger byt - så jag byter Kommer nog få utmana mig själv rätt ordentligt på intervallerna i morgon
    Mae: Jag tycker du gör rätt. Jag tror du kommer att bli rejält inspirerad, du behöver ju inte ändra din målsättning när det gäller tid om du inte vill, men jag tror att om du känner dig snabbare än de du springer med idag kommer du att få en större utmaning i att springa tillsammans med de som är lika bra och kanske lite bättre än du. Så funkar i alla fall jag - har en kille som jag sprungit mkt intervaller med, han var den enda i min intervallgrupp som var snabbare än jag och jäklar, vilket driv och pepp det var mellan oss. Har aldrig tagit ut mig så mycket som när han och jag sprang backar tillsammans och då låg han ändå 15-20 meter före mig på slutet, och det var bara positivt och pepp och lite, lite tävling..

I övrigt är det roligt att läsa om allas träning - Moe, skönt att höra att löpningen funkar, kul att kunna springa med sin pappa!
  • LaFontaine

Jaha, där kraschade ryggen igen. Precis när jag börjat komma igång med löpningen igen efter lång tid av förkylningar. Den här gången tänker jag springa i alla fall och skita i det onda. Jag utgår nämligen ifrån att det ändå slutar som förra gången, med två sprutor i ryggen och sen total smärtfrihet i tio månader.

Hur många gånger kan man egentligen få kortison på samma ställe? Min käkkirurg vill bara ge två gånger i käken så den leden är förbrukad nu. I senan i handflatan har jag fått hur många gånger som helst utan restriktioner, så vad är det egentligen som gäller?

Svar på tråden Löpartråden 13