Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Göteborgstjej, jag har provat på vattenlöpning en gång på badhuset här i stan och det var riktigt roligt, kändes lite fånigt bara
Med dyna kommer man alldeles lagom högt i vattnet och får en kroppsställning så att man kan ha nästan samma rörelsemönster som när man springer på land.
Gaby, vad härligt! Kul att det lossnar lite. Det är alltid skönt att få ett kvitto på att träningen ger effekt
Jag fick hoppa in och jobba extra inatt så jag fick dagen ledig, hann med ett långpass på skogsstigar längs med åsen utanför stan, härligt! Det var riktigt svettigt ett tag i solskenet 
Joggingskor nerpackade - check!
Sportbh - check!
Pass - check!
Ha det, nu (eller astidigt i morgon bitti rättare sagt) drar vi till Mallis! SKA ta det jättelugnt, men springa ett par - tre km i låååångsamt tempo bara för att testa! Håll tummar för min höft! Idag har jag träningsvärk både här och där efter rehab i mängd! Gött med träningsvärk, det var på tiden!
Skickar höfttummar till Gbgtjej. Lycka till!!
Ha det så härligt, Gbgtjej!
Jag har aldrig haft problem med löparmage tidigare, men sen jag blev gravid har jag haft massor av sånt. Kramp, gaser och ibland har jag fått stanna för att knipa så jag inte gör på mig mitt i rundan. Det är så störande. Normalt har jag en jättesnäll och fungerande mage, men nu är den helt ur lag. Ikväll fick jag tväront i hela magen vid tre tillfällen på min korta runda och fick stanna eller gå tills det släppte. Det är så surt!
Gbgtjej - trevlig resa! Är bara liiite avis!
Hihi - nu har jag fått svar på "gruppfrågan" inför halvmaran av självaste Anders Szalkai och han säger byt - så jag byter
Kommer nog få utmana mig själv rätt ordentligt på intervallerna i morgon ![]()
Jaha, där kraschade ryggen igen. Precis när jag börjat komma igång med löpningen igen efter lång tid av förkylningar. Den här gången tänker jag springa i alla fall och skita i det onda. Jag utgår nämligen ifrån att det ändå slutar som förra gången, med två sprutor i ryggen och sen total smärtfrihet i tio månader.
Hur många gånger kan man egentligen få kortison på samma ställe? Min käkkirurg vill bara ge två gånger i käken så den leden är förbrukad nu. I senan i handflatan har jag fått hur många gånger som helst utan restriktioner, så vad är det egentligen som gäller?