• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kattstugan

Gaby: grattis till perset! Härlig känsla att vara i form

Kulta mfl: lycka till på era lopp! Helt naturligt att känna sig osäker på formen innan - det går över så fort startskottet har gått

Har du återhämtat dig Isold?

Idag blev det en dryg timmes transportlöpning för min del. Först ett par km asfalt och sen resten på Skåneleden och andra småstigar genom skogen. Härligt "höstväder" (innan det började ösregna igen).  Har fortfarande ont i mina skador men det blir långsamt bättre hela tiden, och jag har visst lite svårt att hålla mig i skinnet. Konstigt nog var det nästan lättare att inte springa alls än vad det är att springa bara lite...     

• Göteborgstjej

ojojoj... Förra veckans mesprogram bleknar i förhållande till det "något" tuffare programmet jag fick idag... 3 ggr/vecka ska det köras och ingen löpning under tiden. Både höft och knä ska bli starka, starka!!! 7 september ska jag tillbaks, då hoppas jag att höften känns mkt, mkt bättre och att jag får springa lite igen!

• PerG
    Göteborgstjej skrev 2011-08-10 12:27:26 följande:
    Ska till andra besöket hos sjukgymnasten - önska mig lycka till!!
    Lycka till! Vi har ju ett gemensamt mål nästa år så hoppas det går bra!
  • Kulta17

Ni som sprungit långa lopp:
    Hur laddar ni matmässigt de sista dagarna och samma dag?

• Kattstugan
    Kulta17 skrev 2011-08-10 16:23:10 följande:
    Ni som sprungit långa lopp:
    Hur laddar ni matmässigt de sista dagarna och samma dag?

Inför lopp upp till halvmara äter jag exakt som vanligt (i den mån det går med hänsyn till ev resa osv). Inför Lidingölopp, maror och andra längre lopp (upp till 5-6 timmar) brukar jag bara ta någon macka extra till frukost. För mig är det viktigast att inte äta något konstigt eller ovanligt för att undvika magproblem.
  • Kulta17

Kattstugan: Alla praar så mycket om att man ska äta massor med pasta dagarna innan och t om till fukost på löpardagen. Jag känner lte som du. Jag sprang 15 km ett par timmar eter frukost en dag och det vr inga problem.
    Det är ju inte så attt jag tar ut min fullständigt för att  en bra tid utan mer vill ta mig runt!

Dricker ni vatten eller sportdryck under loppet? Har hört att sportdrycker och gel kan ge problem med magen!

• Themis

Pust, är drittförkyld, så denna veckans träning  går bort.

Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • Gaby 01

Kulta: Jag äter som en häst kvällen innan, stoppar i mig precis allt jag är sugen på och det gillas skarpt... av mig

Nu när jag sprang så hade jag 3 flaskor med mig, 2 st med vatten och en med avslagen cocacola och det var verkligen toppen! Inget stryk för magen och smakade smaskens...  

• PerG
    Kulta17 skrev 2011-08-10 19:16:04 följande:
    Kattstugan: Alla praar så mycket om att man ska äta massor med pasta dagarna innan och t om till fukost på löpardagen. Jag känner lte som du. Jag sprang 15 km ett par timmar eter frukost en dag och det vr inga problem.
    Det är ju inte så attt jag tar ut min fullständigt för att  en bra tid utan mer vill ta mig runt!

Dricker ni vatten eller sportdryck under loppet? Har hört att sportdrycker och gel kan ge problem med magen!
    Man bör helst prova sportdrycker och gel innan loppet för att veta att magen tål det!...

Jag har lite svårt för just gel själv, men använder gärna sportdryck. (Har ju cyklat landsväg en del och då är det mycket sportdryck + banan/chokladbars/släta bullar/smörgåsgurka m.m..)
  • Carisma95
    Themis skrev 2011-08-10 20:58:43 följande:
    Pust, är drittförkyld, så denna veckans träning  går bort.
    Åh vad segt...
    (Ursäkta, "dritt"...? Låter som norska eller nåt)?

Idag persade jag! En 4,6 km-runda och förbättrade tiden med 2 min (!) mot för 3 veckor sen. Tempo 5,43! Förra gången gick det på 6,13-tempo och jag hade 6,0-tempo som mål. Vad hände?!

Sista km sprang en tjej förbi mig och jag hakade på. Tappade lite, lite grann hela tiden, men det gjorde det lättare att ge det lilla sista. Verkar lovande att ta rygg på Kretsloppet för att pressa sig lite på tävling!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Löpartråden 13