Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Gaby: grattis till perset! Härlig känsla att vara i form
Kulta mfl: lycka till på era lopp! Helt naturligt att känna sig osäker på formen innan - det går över så fort startskottet har gått
Har du återhämtat dig Isold?
Idag blev det en dryg timmes transportlöpning för min del. Först ett par km asfalt och sen resten på Skåneleden och andra småstigar genom skogen. Härligt "höstväder" (innan det började ösregna igen). Har fortfarande ont i mina skador men det blir långsamt bättre hela tiden, och jag har visst lite svårt att hålla mig i skinnet. Konstigt nog var det nästan lättare att inte springa alls än vad det är att springa bara lite...
ojojoj... Förra veckans mesprogram bleknar i förhållande till det "något" tuffare programmet jag fick idag... 3 ggr/vecka ska det köras och ingen löpning under tiden. Både höft och knä ska bli starka, starka!!! 7 september ska jag tillbaks, då hoppas jag att höften känns mkt, mkt bättre och att jag får springa lite igen!
Ni som sprungit långa lopp:
Hur laddar ni matmässigt de sista dagarna och samma dag?
Kattstugan: Alla praar så mycket om att man ska äta massor med pasta dagarna innan och t om till fukost på löpardagen. Jag känner lte som du. Jag sprang 15 km ett par timmar eter frukost en dag och det vr inga problem.
Det är ju inte så attt jag tar ut min fullständigt för att en bra tid utan mer vill ta mig runt!
Dricker ni vatten eller sportdryck under loppet? Har hört att sportdrycker och gel kan ge problem med magen!
Pust, är drittförkyld, så denna veckans träning går bort. ![]()
Kulta: Jag äter som en häst kvällen innan, stoppar i mig precis allt jag är sugen på och det gillas skarpt... av mig
Nu när jag sprang så hade jag 3 flaskor med mig, 2 st med vatten och en med avslagen cocacola och det var verkligen toppen! Inget stryk för magen och smakade smaskens...