Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Tänkte också ge mig till känna efter ngra veckors tjuvläsning!
Skrev i tråden för en månad sedan ang att börja springa efter förlossningen och har sedan dess läst, inspirerats och imponerats!
Ni är alla grymt bra på era olika nivåer!
Och Isold- jag saknar ord!!
Jag har efter att jag skrev kommit igång gradvis. Min yngsta är nu drygt 4 mån och jag har joggat ca 5 v. Började lunka runt ca 3-4 km, har sedan ökat tempo och distans successivt och har idag kört 7 km vilket jag är stolt över! Kör lungt tempo, ca 6.50, men är stolt över att det går och att det känns bra och kul. Har aldrig uppskattat joggingen som nu, känns som välbehaglig paus från barnen. Och får bra draghjälp av runkeeper! Hoppas bara jag lyckas fortsätta i höst när maken jobbar långa dagar.
Tycker det är jättekul att läsa om er alla!
3 dagar till Halvmaran!!
Blev av med benhinneprobelmen (peppar, peppar) men för tre veckor sedan fick jag halsfluss! Nu vet jag inte riktigt hur det ska gå. Igår började den falska ischiasnerven att pöka också...
Skriver som Jesse: Känner mig inte så stark längre, men kanske det är rampfeber. Får hoppas på det!
Nu är Tällbergs Halvmara avklarad!
Vilket helt fantastiskt lopp! Helt sjukt jobbigt, km-långa backar som varade i evigheter men när man väl kom upp och tittade ner över Tällberg och Siljan som låg bakom så var det värt alla uppoffringar. Men ett tag fnissade jag nästan hysteriskt när backarna aldrig tog slut! Dessutom längs hela den här natursköna banan så hade massor av folk gått ur sina stugor och satt och fikade och hejjade och stundtals var det nog tack vare dem som man pinade på vidare! Trevligt!
MEN trotts jobbigheten så gjorde jag personligt bästa på halvmaresträckan så ni kan ju ana att jag är nöjd
Loppet går igen nästa år den 4:e augusti och jag kan varmt rekommendera denna upplevelse.
Träningsvärken har suttit i ett tag men igår gjorde jag ett intervallpass och jag tror att jag faktiskt aldrig varit i sådan bra löparform tidigare! Säkert bättre fysiskt form som handbollsspelare men aldrig som löpare. Känns fint
och nu tänker jag bara njuta!
Kulta: Vad är det för halvmara på gång?
Gaby: Malmö
Vilken tid fick du?