Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej alla! Jag är helt ny i tråden här, men hoppas på att någon kan svara på min fundering. Jag löptränar 2 ggr i veckan och styrketränar 1 gång, alltså inte så mycket än men jag hoppas komma igång mer och mer. Har vaga drömmar om att pröva Göteborgsvarvet, men vi får väl se....
I förrgår sprang jag på asfalt, 7 km, i lite högre tempo än jag brukar. Jag brukar springa i skogen men ville pröva hur benhinnorna fixade asfalt. Och med dem var det inga problem, däremot har jag idag fått skitont i blygdbenet (tror jag det är iaf), på vänster sida. Det gör ont bara jag går, inte varje steg men nästan, och att träna känns omöjligt.
Jag hade inga särskilda problem med foglossningar under mina graviditeter, och nu är min minsta 3 år... Ibland har det liksom huggit till i blygdbenet men gått över direkt.
Är det någon som känner igen det här? Är det väldigt försenad foglossning..? Vad kan man göra åt det? Inte vila hoppas jag....
Kram alla hurtbullar där ute!
Jag hade inte alls tänkt träna igår, efter lördagens backintervaller. Men är huvudet dumt får kroppen lida...
Jag hade tidigare i veckan bokat in ett 60 min spinningpass på söndag eftermiddag och när jag väl kom på det var det för sent att avboka. Så vad gör man? Tja, åker och tränar.... Idag är det VILA!!! ![]()
Isold... Jösses... Jag är stum av beundran!!!
Med 40 dagar kvar till halvmaran har jag helt tappat sugen... Har lite ont i en fot och "benhinnorna" och det blev inte bättre trots Paris-vilan. Ösregnandet gör inte att det känns lättare och jag har helt enkelt ingen lust att springa! Usch! Riktigt deppigt!
Någon som är bra på intervallträning som kan ge mig lite tips? Jag har aldrig intervalltränat så jag vet inte riktigt hur man ska lägga upp det för bästa effekt...
Jag körde idag c:a 2-3km uppvärmning i hyfsat lugnt tempo. Sen körde jag 6 x helvetesbackenfrånhelvetet (tog c:a 45-60 sekunder) med c:a 2-3 minuters vila (gick sakta ner för backen och väntade tills pulsen sjunkit en del).
De första intervallerna höll jag riktigt högt tempo och rusade uppför backen och det gick ganska bra, men de sista två intervallerna blev jag nästan helt stum i benmusklerna när jag bara hade några meter kvar och kunde inte förmå kroppen att ge mer kraft än att stappla upp till krönet.
Efter detta joggade jag lugnt hem igen (c:a 1km)
Körde jag för hårt? Ska man köra alla intervaller i hyfsat likvärdigt tempo? Eller ska man maxa så mycket man bara orkar och köra så många intervaller som man klarar?