• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kulta17

Mitt första så jag är glad om jag bara tar mig i mål! Hoppas kunna starta och kunna jogga hela tiden!

• Waimea

PerG: Ska man ändå köra järnet kan man göra det på ställen man förknippar med något positivt eller har någon slags historia kring, det gör det bara roligare.

Men om du nu gillar backar så mkt så är väl Lidingöloppet din grej, eller backiga rundor snarare än maran? Eller är du främst asfaltslöpare? För mig är det så i alla fall, jag tycker LL är skitroligt, rent ut sagt, medan jag hyser någon form av hatkärlek till maran (nu har jag ju bara sprungit två maror, gissar att det ger sig efterhand, ju mer van man blir) eftersom jag blir så sjukt trött de sista 7-8 km. Det tar längre tid och suger ut det sista av reserverna på ett helt annat sätt än Lidingö.

• Gaby 01
    Kulta17 skrev 2011-08-10 10:39:38 följande:
    Gaby: Malmö

Vilken tid fick du?
    Jag hade siktat på 2:10 då jag förstod att den skulle vara tuff, men till min stora glädje landade jag på 1:58. Vinnaren på herrsidan sprang in på 1:13, Jonas Buud... skaplig kille!!!!

Lycka till i Malmö!
  • PerG
    Waimea skrev 2011-08-10 10:48:32 följande:
    PerG: Ska man ändå köra järnet kan man göra det på ställen man förknippar med något positivt eller har någon slags historia kring, det gör det bara roligare.

Men om du nu gillar backar så mkt så är väl Lidingöloppet din grej, eller backiga rundor snarare än maran? Eller är du främst asfaltslöpare? För mig är det så i alla fall, jag tycker LL är skitroligt, rent ut sagt, medan jag hyser någon form av hatkärlek till maran (nu har jag ju bara sprungit två maror, gissar att det ger sig efterhand, ju mer van man blir) eftersom jag blir så sjukt trött de sista 7-8 km. Det tar längre tid och suger ut det sista av reserverna på ett helt annat sätt än Lidingö.
    Jag är nog egentligen ingen löpare alls! ;)... Backälskandet är egentligen störst på cykeln snarare än i löpform även om jag gillar känslan när man kommer upp på ett krön när man springer också! Nackdelen med löpning är att man inte får igen uppförsbackarna i nerförsbackarna på det sätt som man får på cykeln... ;)

Det som triggar mig mest med löpningen för tillfället är nog mest att pressa tider och att springa långt, men Lidingöloppet är något jag verkligen ser fram emot (kanske till viss del för att det därmed avslutar årets klassiker) även om jag är lite "rädd" för backarna... ;)
  • PerG
    Gaby 01 skrev 2011-08-10 10:49:25 följande:
    Jag hade siktat på 2:10 då jag förstod att den skulle vara tuff, men till min stora glädje landade jag på 1:58. Vinnaren på herrsidan sprang in på 1:13, Jonas Buud... skaplig kille!!!!

Lycka till i Malmö!
    Riktigt bra jobbat!! Har varit en kort sväng förbi Tällberg när vi var i Dalarna på semester och förstår att det måste vara jobbigt att springa! ;)
  • Göteborgstjej

Ska till andra besöket hos sjukgymnasten - önska mig lycka till!!

• isold2003

Lycka till Kulta och Göteborgstjej! Härligt Gaby, extra kul med pers på en sån tuff bana!

• Carisma95
    Göteborgstjej skrev 2011-08-10 12:27:26 följande:
    Ska till andra besöket hos sjukgymnasten - önska mig lycka till!!
    Håller tummarna!
    Gaby 01 skrev 2011-08-10 10:49:25 följande:
    Jag hade siktat på 2:10 då jag förstod att den skulle vara tuff, men till min stora glädje landade jag på 1:58.
    Wooohow!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Löpartråden 13