Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Gaby: Åh, tröga jag. Fasen vad duktig du är, vad glad jag blir för ditt pers!! Bra jobbat!
Carisma: Grattis! Ibland lossnar det bara.
Är precis hemkommen från en ljuvlig milrunda med månsken i ryggen, kvällsrodnad framför mig och härlig, kall luft i nyregnad skog. Bestämde mig för att känslan i rundan skulle vara lugn, med tanke på mina hälsenor, men farten fanns där ändå. Inget ont, just, heller.
Apropå dricka och äta före och under lopp: Jag gör ungefär som vanligt, ser till att jag har en stadig frukost i magen. Tror inte kolhydratladdning är min grej, riktigt. Både i Gbg och Sthlm försökte jag trycka i mig gel under loppet men näe, uäck, det är så vidrigt. Jag håller mig till vatten och sportdryck i jämna doser. Gillade kaffecola-blandningen i slutet av Sthlm, dock! När ja tränar så dricker jag enbart vatten om jag springer längre än två mil, annars brukar jag inte ha något med mig. Avskyr att springa med vätskebälte, lämnar hellre en flaska på en varvrunda om jag har nåt med. Jag har inga problem med löparmage och jag besväras heller inte av att springa direkt då jag har ätit, eller på tom mage, vilket underlättar en hel del..
Jag tror jag kör på vatten som vanligt och om jag måste sportdryck.
Var in till Gå & Löpkliniken idag och kom hem med ett par nya skor. Mina gamla är inte slut, men det känns bra att kunna variera sig lite. Jag har lite problem med fotleden och jag tror att mina Saucony Hurricanes inte är tillräckligt stabila. När jag såg filmen på mitt löpsteg i olika skor så tycker jag att jag kan koppla proneringen till det onda - så en lite stabilare sko kan knappast skada. Det blev en Adidas Star Salvation - svarta och rosa och ganska annorlunda från mina röda Hurricanes.
Nu är jag fanimej nöjd!
Provade ett varv runt gården för att se om benet fungerade igen (träningsvärken hade i princip försvunnit) och det gjorde det, så jag sprang min 5km-runda (med ganska långa sega backar) idag och slog personbästa på den runda med 22:40 (4:30min/km-tempo!)!
Yeeiiiha!
Nu måste jag dock springa lite fler långrundor inför Lidingöloppet (och Midnattsloppet)!
.... och gamla rekordet på rundan var på 23:25 så jag slog det med 45 sekunder!
När jag började i våras brukade jag springa den rundan på c:a 27 minuter så det är en hyfsad förbättring jag gjorde under sommaren!
PerG: GRATTIS, härlig känsla eller hur?
Själv sitter jag med grönjävlig träningsvärk! Tränade handboll igår, fasiken vad det är roligt, men det tar oerhört på hela kroppen. Jag älskar löpning men vissa muskelgrupper försvinner helt, och dessa gör sig lätt påminda efter 90 minuters jagandes efter boll. Och på söndag ska jag spela första matchen för iår, hoppas det blir fler...