• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kattstugan

Hehe, snart är jag nog den enda löparen som springer utan GPS och utan att veta hur långt jag kommer Känns som jag är den enda löparen som inte bryr mig ett smack om kilometertider på träning (på tävling är det givetvis annorlunda).

Igår åkte jag rullskidor, ett tungt pass med väldigt sliten kropp, men som vanligt kändes det fint när det var gjort.

Ikväll ska jag ut på en liten kort löptur i hemmaskogen tänkte jag mig.    

• m o e

Kattstugan: Jag har ingen klocka heller, men vill absolut ha en. Har testat en gång och jag tyckte det var skitroligt att ha koll på hastighet/tid. Men just nu är ju inte fokus på att förbättra mig och så är jag lite snål, så det får bli sen när jag börjar träna mer ordentligt igen.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Carisma95

Jag köpte ju, som sagt, min nyss. Jag körde utan innan och det funkar ju!
    Men det är mycket roligare och kolla på sina pass i efterhand när man har klockan.  

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • PerG
    Carisma95 skrev 2011-08-30 09:33:30 följande:
    Jag köpte 305:an för bara några veckor sen. Är (hittills) jättenöjd! Den hittar satelliten snabbt (trots att jag bor mitt ute i skogen). och det finns många funktioner (bl.a. lättinställda intervaller osv...) 
    Tittade också på en 110:a först just för att den var billig och lite smidigare, men den var lite "för enkel" (tyckte jag). Och vad gör det om man har en stor klocka på armen just de gånger man springer? Det är ju inte så att den väger såpass att man drar åt vänster.....
    En annan sak jag gillade med 305:an är att man kan sätta på spännband och fästa den på styret på cykeln! Problemet är bara då att jag måste köra Vätternrundan på under 10 timmar innan batteriet är slut! ;)...  

Alternativet är 310XT men den kostar ju betydligt mer då men skulle vara funktionell för mig som i framtiden överväger att pyssla med triathlon (mitt långsiktiga mål, om kanske 5-10 år, är att genomföra en Ironman!)... 
  • smultronsaft
    PerG skrev 2011-08-30 10:54:43 följande:
    Problemet är bara då att jag måste köra Vätternrundan på under 10 timmar innan batteriet är slut! ;)...  
    Haha, jag kanske skulle köpa en klocka med jättekort batteritid, då skulle jag vara tvungen att springa milen mycket snabbare Glad
  • Kulta17

PerG:Mannen har en Garmin305. Den verkar dock inte gilla mig då den aldrig hittar sateliten då jag använder den eller envisas med att fråga om jag är inne eller ute! Har nu köpt ny mobil och laddat mer Runkeeper på den.

Igår blev det famman för första gången sedan halvmaran. Tog tid med vila + rehab. Kändes bra - tog det dock lugnt Sugen på att springa imorgon igen.

• Kattstugan

moe: jo jag skulle antagligen också tycka det var kul med en GPS-klocka om jag väl hade en, men jag känner mig inte tillräckligt sugen för att gå och köpa en  
    Fint att du har kunnat springa lite igen

• Carisma95
    PerG skrev 2011-08-30 10:54:43 följande:
    En annan sak jag gillade med 305:an är att man kan sätta på spännband och fästa den på styret på cykeln! Problemet är bara då att jag måste köra Vätternrundan på under 10 timmar innan batteriet är slut! ;)...  

Alternativet är 310XT men den kostar ju betydligt mer då men skulle vara funktionell för mig som i framtiden överväger att pyssla med triathlon (mitt långsiktiga mål, om kanske 5-10 år, är att genomföra en Ironman!)... 
    Låter ju jätteintressant! 
    Själv har jag "fegat" och funderat lite på en halv ironman. Får se hur det går...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • PerG
    Carisma95 skrev 2011-08-30 20:55:44 följande:
    Låter ju jätteintressant! 
    Själv har jag "fegat" och funderat lite på en halv ironman. Får se hur det går...
    Jag tänker att det är lika bra att sikta lite högre än vad man tror om sin förmåga! ;)... Jag satte klassikern som långsiktigt mål för 5 år sedan och tyckte då att det kändes som ett rejält tilltaget mål, men det var inte så farligt jobbigt som jag trodde det skulle vara (har Lidingöloppet kvar då visserligen ;)

En halv ironman ligger som ett delmål på vägen... om kanske 2-3 år eller så. Ska troligen köra en "vanlig" triathlon nästa år på någon kortare distans ("sprint" eller vad det heter)...  
  • Jessa med 3

Är föräldraledig på onsdagar och har just kört 55 minuter på crosstrainern - svettigt i alla fall! Har annars varit däckad av förkylningen from hell i en vecka. Lite orolig för hur halvmaran ska gå...

Svar på tråden Löpartråden 13