Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Oj vad ni skriver här!! jag har inte hunnit springa på en vecka och OJ vad det kryper i mina ben.. Imon måste jag ut i skogen igen... =)
Per, jag har också 305an - gillar MYCKET!!!
Hemma idag - ONT, fast inte därför jag är hemma... Både jag o 6åringen hart fått löss... Med allrra största säkerhet från hennes förskoleklass... BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!
Löss är inte kul! Förra hösten gick det på barnens dagis och lilltjejen fick det. Självklart var min man bortrest och jag fick fixa det själv (Murphys law?) - värst var att jag har tjockt, långt och lockigt hår och inte kan luskamma mig själv. Jag körde luskur på hela familjen, för säkerhets skull! Lycka till - jag känner nästan hur det kliar bara jag läser om det!
Waimea: Haha, numera tycker jag nog att 1300 m är rätt bra pass. Simmar sällan och det blir runt 1000-1200 m i så fall. Mest är det nog för att jag inte tycker det är lika roligt längre eller orkar simma lika fort som förr. När jag simmade som mest låg ju ett tvåtimmarsträningspass på runt 7-9000 m. Som längst har jag simmat 10000 m på ett träningspass, när vi simmade 100*100 m med en mängd olika upplägg. Det tog närmare 3 timmar. Shit, jag blir imponerad över vilken disciplin och vilken träningsmängd jag kunde beta av under en vecka, när jag tänker tillbaka på det. Dessutom hade vi ju 8 simpass i veckan + två styrkepass.
Ikväll ska jag vara med i Blodomloppet. Har anmält mig på 5 km och målet är att jogga så mycket av sträckan som det bara går. Problemet blir ju att under ett lopp är det inte bara att hoppa in bakom en gran i skogen och kissa när bebisen bestämmer sig för att pressa på urinblåsan och tyvärr brukar jag känna av det precis när jag har börjat träna. Om då tömmer blåsan då brukar det funka under resten av passet. Jag kanske ska röra mig ett tag innan starten så jag hinner gå på toa innan?