• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea
    m o e skrev 2011-08-31 15:27:38 följande:
    Waimea: Haha, numera tycker jag nog att 1300 m är rätt bra pass. Simmar sällan och det blir runt 1000-1200 m i så fall. Mest är det nog för att jag inte tycker det är lika roligt längre eller orkar simma lika fort som förr. När jag simmade som mest låg ju ett tvåtimmarsträningspass på runt 7-9000 m. Som längst har jag simmat 10000 m på ett träningspass, när vi simmade 100*100 m med en mängd olika upplägg. Det tog närmare 3 timmar. Shit, jag blir imponerad över vilken disciplin och vilken träningsmängd jag kunde beta av under en vecka, när jag tänker tillbaka på det. Dessutom hade vi ju 8 simpass i veckan + två styrkepass.

Ikväll ska jag vara med i Blodomloppet. Har anmält mig på 5 km och målet är att jogga så mycket av sträckan som det bara går. Problemet blir ju att under ett lopp är det inte bara att hoppa in bakom en gran i skogen och kissa när bebisen bestämmer sig för att pressa på urinblåsan och tyvärr brukar jag känna av det precis när jag har börjat träna. Om då tömmer blåsan då brukar det funka under resten av passet. Jag kanske ska röra mig ett tag innan starten så jag hinner gå på toa innan?
    *Stum av beundran*

Simma en mil.. Det är respekt.

Ja, du får få fart på bebisen innan loppet, så borde det kanske gå. Lycka till!
  • StilaM
    PerG skrev 2011-08-31 15:42:16 följande:
    Det får nog bli en 305:a helt klart!... Ska få ett presentkort på SIBA närsomhelst som ger mig 10% rabatt (genom försäkringsbolaget) så jag ska åka omedelbums och handla en sån så fort jag får hem det! 
    Jag hade ett sådant och lyckades (med hjälp av lite andra poängrabatter) få en FR305 för 910 SEK i helgen. Jag har bara hunnit ta med den på en tia och en femma, men är hittils mycket nöjd. Toppenbra GPS och enkla funktioner.
  • PerG
    StilaM skrev 2011-08-31 19:52:36 följande:
    Jag hade ett sådant och lyckades (med hjälp av lite andra poängrabatter) få en FR305 för 910 SEK i helgen. Jag har bara hunnit ta med den på en tia och en femma, men är hittils mycket nöjd. Toppenbra GPS och enkla funktioner.
    Nu får ni sluta för nu längtar jag ännu mer! ;)...

Visserligen kan jag inte ge mig ut och springa riktigt än ändå eftersom jag har känt mig lite krasslig sen efter Midnattsloppet. Känns mycket bättre nu så jag hoppas det släpper helt inför morgondagen då jag ska ut på en 12km-runda med en kompis (som för övrigt har en 305:a, så jag får väl klämma på den lite då tills jag får min egen ;)... 
  • Carisma95
    PerG skrev 2011-08-31 20:06:07 följande:
    Nu får ni sluta för nu längtar jag ännu mer! ;)...

Visserligen kan jag inte ge mig ut och springa riktigt än ändå eftersom jag har känt mig lite krasslig sen efter Midnattsloppet. Känns mycket bättre nu så jag hoppas det släpper helt inför morgondagen då jag ska ut på en 12km-runda med en kompis (som för övrigt har en 305:a, så jag får väl klämma på den lite då tills jag får min egen ;)... 
    Håll dig till klockan bara...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • PerG
    Carisma95 skrev 2011-09-01 08:51:55 följande:
    Håll dig till klockan bara...
    Haha... ja.. han är visserligen en snäll kille, men jag tror inte han skulle uppskatta om jag började klämma på honom.... ;)
  • m o e

Blodomloppet igår. Ja, vad säger man? Joggade drygt 2 km, därefter fick jag varva power walk med jogg, när magen började kännas av. Runt 4 km hade jag rejält ont i magen och fick gå sakta. Sista biten gick bra att jogga, men efter målgången hade jag ont i magen i 5-10 min innan det släppte. Skitgravidmage! Fast också underbara bebisbuffmage. ♥

Fick ingen resultattid, för något måste ha strulat med mitt chip. Men de skulle kolla upp mig på back up-videon på racetimer. Inte för att det spelar så stor roll, för det tog mig drygt 40 min att ta mig runt. Jag börjar mer och mer inse att det nog är slutsprunget för min del, åtminstone till i vår. Men jag tänker fortsätta ta mig ut, kanske jogga så långt det går. Men absolut inte pressa mig något mer.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • PerG

305 köpt!.. ej laddad ännu då tyvärr... ska strax åka för att springa 12km i Skatås... har varit och provcyklat en ny (dyr och fin) pendlarcykel som jag nog ska köpa inför återkomsten efter pappaledigheten!

Bra dag! ;) 

• Kulta17

Shit vad ni skriver man hinner ju inte med om man inte tittar in varje dag härligt!

PerG: Midnattsloppet. Låter häftigt. Är det det? Finns i Stockholm vet jag men finns det på andra ställe?

Sprang och fick massage på arbetstid igår - helt ok. Sprang i skogen (springer vanligtvis vid havet i Malmö = platt) vilket var lite kuperat. Jobbigt men härligt!

• Göteborgstjej

jävlaskitrehab... HATAR vid det här laget... Sååååååå tråkigt börjar det bli... Nästa vecka ska jag både till ortopeden och tebax till sjukgymnasten. Hoppas på lite besked och lite OMVÄXLING TACK!!!

• Mael

Göteborgstjej: Håller tummar för bra besked nästa vecka, så du kan få komma igång och framförallt slippa smärta!!

Kulta: Midnattloppet finns i Göteborg också och om jag inte minns fel i Helsingfors(?) Härligt med massage på arbetstid. Det skulle jag också vilja ha!!

Per G: Grattis till 305:an!! Du kommer ha mycket glädje av den!!

Moe: Jag fortsätter att vara sjukt imponerad av din gravidform! Helt rätt att sluta pressa sig. Att bara komma ut är gott nog - det ska vara njutbart när man är i ditt läge tycker jag!

Waimea: Vad kul med simträningen.

Själv brände jag av 5 km på 28:19 idag på väg hem från jobbet så än finns det krut i gumman. Då gick första km rätt långsamt dessutom så 4 sista Låg jag nog på 5:40 i snitt vilket ju inte är allt för långt i från det snitt jag höll under testloppet före sommaren. Skönt att inte allt tempo gått förlorad även om jag låg rejält högt i puls på slutet. Bra pass. I morgon ska jag göra Yogapremiär på Sats. Ska bli spännande att se vad jag tycker om det.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Svar på tråden Löpartråden 13