Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Blodomloppet igår. Ja, vad säger man? Joggade drygt 2 km, därefter fick jag varva power walk med jogg, när magen började kännas av. Runt 4 km hade jag rejält ont i magen och fick gå sakta. Sista biten gick bra att jogga, men efter målgången hade jag ont i magen i 5-10 min innan det släppte. Skitgravidmage! Fast också underbara bebisbuffmage. ♥
Fick ingen resultattid, för något måste ha strulat med mitt chip. Men de skulle kolla upp mig på back up-videon på racetimer. Inte för att det spelar så stor roll, för det tog mig drygt 40 min att ta mig runt. Jag börjar mer och mer inse att det nog är slutsprunget för min del, åtminstone till i vår. Men jag tänker fortsätta ta mig ut, kanske jogga så långt det går. Men absolut inte pressa mig något mer.
305 köpt!.. ej laddad ännu då tyvärr... ska strax åka för att springa 12km i Skatås... har varit och provcyklat en ny (dyr och fin) pendlarcykel som jag nog ska köpa inför återkomsten efter pappaledigheten!
Bra dag! ;)
Shit vad ni skriver man hinner ju inte med om man inte tittar in varje dag
härligt!
PerG: Midnattsloppet. Låter häftigt. Är det det? Finns i Stockholm vet jag men finns det på andra ställe?
Sprang och fick massage på arbetstid igår - helt ok. Sprang i skogen (springer vanligtvis vid havet i Malmö = platt) vilket var lite kuperat. Jobbigt men härligt!
jävlaskitrehab... HATAR vid det här laget... Sååååååå tråkigt börjar det bli... Nästa vecka ska jag både till ortopeden och tebax till sjukgymnasten. Hoppas på lite besked och lite OMVÄXLING TACK!!!
Göteborgstjej: Håller tummar för bra besked nästa vecka, så du kan få komma igång och framförallt slippa smärta!!
Kulta: Midnattloppet finns i Göteborg också och om jag inte minns fel i Helsingfors(?) Härligt med massage på arbetstid. Det skulle jag också vilja ha!!
Per G: Grattis till 305:an!! Du kommer ha mycket glädje av den!!
Moe: Jag fortsätter att vara sjukt imponerad av din gravidform! Helt rätt att sluta pressa sig. Att bara komma ut är gott nog - det ska vara njutbart när man är i ditt läge tycker jag!
Waimea: Vad kul med simträningen.
Själv brände jag av 5 km på 28:19 idag på väg hem från jobbet så än finns det krut i gumman. Då gick första km rätt långsamt dessutom så 4 sista Låg jag nog på 5:40 i snitt vilket ju inte är allt för långt i från det snitt jag höll under testloppet före sommaren. Skönt att inte allt tempo gått förlorad även om jag låg rejält högt i puls på slutet. Bra pass. I morgon ska jag göra Yogapremiär på Sats. Ska bli spännande att se vad jag tycker om det.