• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Göteborgstjej
    Mael skrev 2011-09-01 19:14:51 följande:
    Göteborgstjej: Håller tummar för bra besked nästa vecka, så du kan få komma igång och framförallt slippa smärta!!

Kulta: Midnattloppet finns i Göteborg också och om jag inte minns fel i Helsingfors(?) Härligt med massage på arbetstid. Det skulle jag också vilja ha!!

Per G: Grattis till 305:an!! Du kommer ha mycket glädje av den!!

Moe: Jag fortsätter att vara sjukt imponerad av din gravidform! Helt rätt att sluta pressa sig. Att bara komma ut är gott nog - det ska vara njutbart när man är i ditt läge tycker jag!

Waimea: Vad kul med simträningen.

Själv brände jag av 5 km på 28:19 idag på väg hem från jobbet så än finns det krut i gumman. Då gick första km rätt långsamt dessutom så 4 sista Låg jag nog på 5:40 i snitt vilket ju inte är allt för långt i från det snitt jag höll under testloppet före sommaren. Skönt att inte allt tempo gått förlorad även om jag låg rejält högt i puls på slutet. Bra pass. I morgon ska jag göra Yogapremiär på Sats. Ska bli spännande att se vad jag tycker om det.
    Tack, men ger snart upp hoppet om att slippa smärta. Amputation kanske?
  • Mael
    Göteborgstjej skrev 2011-09-01 19:24:37 följande:
    Och börja köra rullstolsklassen på maran
    Efter många år av ryggproblem kan jag verkligen förstå din frustration. Det tar så in i bänken lång tid att styrkemässigt bygga upp kroppen till ett funktionellt läge för att slippa smärta att man ger upp och fuskar igång sig och får ont igen och igen och igen. Tyvärr verkar det ju inte finnas några genvägar
    - The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • StilaM
    Göteborgstjej skrev 2011-09-01 19:24:37 följande:
    Amputera en höft?! Intressant tanke. Obestämd

Jag tog en liten femma igår, men kände mig tung i benen. Jag tror jag var för ivrig och gick ut för hårt. Efter första kilometern fick jag plåga mig för att hålla 6.15-takt. Inget vidare formbesked inför lördagens tjejmil...

Hämtade ut nummerlappen idag och känner mig lite nervig.
  • LaFontaine

Äntligen kom jag ut på en normalare runda. Nu ikväll sprang jag en femma och det kändes helt okej efter flera veckor av förkylning. Skönt att det äntligen verkar släppa!

• Göteborgstjej

rullstolsklassen på maran... Ja vilken bra idé!

• m o e

Just nu verkar jag också behöva köra rullstolsklassen... Loppet igår har fullkomligen knäckt mina fogar. Jag är helt knäckt (så passande ord) och kan inte röra mig utan att det känns. Orka ha det så här i fyra månader till liksom... Det är lätt att vara efterklok och jag borde säkert inte ha deltagit, men gjort är gjort och nu lutar mina tankar åt amputering från midjan och neråt. Eller nåt. Narkos tills bebisen är född kanske?

Ville egentligen bara sympatisera lite med Göteborgstjej! Jag vet hur det är och det känns som en evighet tills jag kommer kunna träna som vanligt igen.

• PerG
    Kulta17 skrev 2011-09-01 18:22:55 följande:
    Shit vad ni skriver man hinner ju inte med om man inte tittar in varje dag härligt!

PerG: Midnattsloppet. Låter häftigt. Är det det? Finns i Stockholm vet jag men finns det på andra ställe?

Sprang och fick massage på arbetstid igår - helt ok. Sprang i skogen (springer vanligtvis vid havet i Malmö = platt) vilket var lite kuperat. Jobbigt men härligt!
    Midnattsloppet finns i Stockholm, Göteborg och Helsingfors! Jag sprang i Göteborg och det var väl lite en besvikelse just i år, men det beror nog mest på att det ösregnade före start och att starten sen blev försenad en halvtimme och en del andra grejjer som inte klaffade riktigt i arrangemanget.

http://www.midnattsloppet.com/start/index.cfm?Lan_ID=1

Själva löpdelen av loppet var dock kul och annorlunda att springa ett stadslopp i mörker (jo, det fanns ju gatulampor så klart ;)... 
  • PerG

Det blev en riktigt bra runda i Skatås! Vi skippade 12km och sprang istället milen och sprang den på c:a 49 minuter (4:55min/km-tempo).

Det var en riktigt tuff bana jämfört med den milsrunda jag springer hemma men den var ändå väldigt trevlig (fin natur och skönt underlag.. brukar mest springa asfalt i vanliga fall). Jag fick också en liten förhandsvisning av vad 305:an kunde så nu längtar jag redan tills nästa löptur! Tyvärr får jag vänta eftersom frugan åker till Stockholm och springer tjejmilen så jag är hemma själv med barnen i helgen.... 

Ska ta en cykeltur med barnen i cykelkärran i helgen istället så jag får testa lite vad 305:an kan i alla fall! ;)

• Carisma95

Just midnattsloppet lockar mig. Har hört många som tycker det är ett riktigt roligt lopp (upplevelse). Får nog bli det i Gbg nästa år.

Jag hade en liten "test-tur" igår efter förkylningen. Eller ja, kanske mer UNDER förkylningen. Jag är fortfarande snorig och så, men inget halsont så jag testade. Kändes helt ok, men det blev en kortare runda. Bara 3,6 km. 

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Jessa med 3

Sprang för första gången på 10 dagar och det kändes inte bra... Bättre blev det då jag kollade RunKeeper och såg att den loggat 272 km på 37 minuter! Det ni! Jag får inte radera loggen för min man, för han tyckte det var lite ballt med en fru som springer snabbare än 400 km/h...

Svar på tråden Löpartråden 13