Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

Äntligen kom jag ut på en normalare runda. Nu ikväll sprang jag en femma och det kändes helt okej efter flera veckor av förkylning. Skönt att det äntligen verkar släppa!
rullstolsklassen på maran... Ja vilken bra idé!
Just nu verkar jag också behöva köra rullstolsklassen... Loppet igår har fullkomligen knäckt mina fogar. Jag är helt knäckt (så passande ord) och kan inte röra mig utan att det känns. Orka ha det så här i fyra månader till liksom... Det är lätt att vara efterklok och jag borde säkert inte ha deltagit, men gjort är gjort och nu lutar mina tankar åt amputering från midjan och neråt. Eller nåt. Narkos tills bebisen är född kanske?
Ville egentligen bara sympatisera lite med Göteborgstjej! Jag vet hur det är och det känns som en evighet tills jag kommer kunna träna som vanligt igen.
Det blev en riktigt bra runda i Skatås! Vi skippade 12km och sprang istället milen och sprang den på c:a 49 minuter (4:55min/km-tempo).
Det var en riktigt tuff bana jämfört med den milsrunda jag springer hemma men den var ändå väldigt trevlig (fin natur och skönt underlag.. brukar mest springa asfalt i vanliga fall). Jag fick också en liten förhandsvisning av vad 305:an kunde så nu längtar jag redan tills nästa löptur! Tyvärr får jag vänta eftersom frugan åker till Stockholm och springer tjejmilen så jag är hemma själv med barnen i helgen....
Ska ta en cykeltur med barnen i cykelkärran i helgen istället så jag får testa lite vad 305:an kan i alla fall! ;)
Just midnattsloppet lockar mig. Har hört många som tycker det är ett riktigt roligt lopp (upplevelse). Får nog bli det i Gbg nästa år.
Jag hade en liten "test-tur" igår efter förkylningen. Eller ja, kanske mer UNDER förkylningen. Jag är fortfarande snorig och så, men inget halsont så jag testade. Kändes helt ok, men det blev en kortare runda. Bara 3,6 km.
Sprang för första gången på 10 dagar och det kändes inte bra... Bättre blev det då jag kollade RunKeeper och såg att den loggat 272 km på 37 minuter! Det ni! Jag får inte radera loggen för min man, för han tyckte det var lite ballt med en fru som springer snabbare än 400 km/h...