• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • PerG
    Jessa med 3 skrev 2011-09-02 18:58:43 följande:
    Sprang för första gången på 10 dagar och det kändes inte bra... Bättre blev det då jag kollade RunKeeper och såg att den loggat 272 km på 37 minuter! Det ni! Jag får inte radera loggen för min man, för han tyckte det var lite ballt med en fru som springer snabbare än 400 km/h...
    Du kanske skulle börja med dragracing... fast utan bil då?... ;)
  • Jessa med 3

Borde jag oroa mig för dopningskontrollen på halvmaran? Kan hostmedicinen ha raketbränsle som huvudingrediens?

• StilaM
    Jessa med 3 skrev 2011-09-02 18:58:43 följande:
    Sprang för första gången på 10 dagar och det kändes inte bra... Bättre blev det då jag kollade RunKeeper och såg att den loggat 272 km på 37 minuter! Det ni! Jag får inte radera loggen för min man, för han tyckte det var lite ballt med en fru som springer snabbare än 400 km/h...
    Jag vill ha två mått av vad det nu är du tar. Flört Jag nöjer mig t.o.m. med 10 km på 37 minuter.
  • Kattstugan

Wow Jessa, du är min nya idol

Stila: lycka till imorgon! (Och Pers fru också )

Moe: äsch vad tråkigt att du fick så ont efter!

70 minuter rullskidor idag, helt slut i mina små armar. Ska bli skönt med vilodag imorgon innan det är dags för löpning igen på söndag. Verkar som att det ska bli fint väder i helgen Solig     

• PerG
    Kattstugan skrev 2011-09-02 19:38:57 följande:
    70 minuter rullskidor idag, helt slut i mina små armar. Ska bli skönt med vilodag imorgon innan det är dags för löpning igen på söndag. Verkar som att det ska bli fint väder i helgen Solig     
    Har varit lite sugen på att köpa rullskidor inför Vasaloppet, men nu är det ganska kort säsong (förhoppningsvis) innan snön kommer. Vad har du för skidor? Behöver man köpa de "bästa"? Kör du med speciella rullskidepjäxor eller kör du med vanliga längdskidepjäxor (blir kanske tokvarmt?)... 
  • Kulta17
    PerG skrev 2011-09-01 23:22:33 följande:
    Midnattsloppet finns i Stockholm, Göteborg och Helsingfors! Jag sprang i Göteborg och det var väl lite en besvikelse just i år, men det beror nog mest på att det ösregnade före start och att starten sen blev försenad en halvtimme och en del andra grejjer som inte klaffade riktigt i arrangemanget.

www.midnattsloppet.com/start/index.cfm?Lan_ID...

Själva löpdelen av loppet var dock kul och annorlunda att springa ett stadslopp i mörker (jo, det fanns ju gatulampor så klart ;)... 
    Inte Köpenhamn? Hade varit näa och bra för en Malmöit
  • PerG
    Kulta17 skrev 2011-09-02 20:22:27 följande:
    Inte Köpenhamn? Hade varit näa och bra för en Malmöit
    Jag tror de lade ner loppet där pga för dåligt deltagande... 
  • Kulta17

Här i Malmö ska en löparförening ha gratis träning nere vid ribban (vid havet). Har anmält mig och tänkte se om det var något för mig. Hoppas inte de ska juxa med mitt löpsteg då det var pga av träff med löpcoach förra hösten som jag fick så ont i benhinnorna.

Bra väder för joggning i helgen

• PerG
    smultronsaft skrev 2011-09-02 20:20:55 följande:
    Nu har jag hämtat ut nummerlappen inför tjejmilen Glad
    Lycka till!
Svar på tråden Löpartråden 13