Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Finns tjejmilen bara i Stockholm?
Vad gäller de här "större" loppen; är det inte någon oskriven regel (som ute i spåren eller på bana) att den som går håller åt höger så de snabba kan springa förbi på vänster sida?
Finns det mer trängsel på vissa lopp eller är det samma på alla?? (frågar jag av nyfikenhet då jag inte har sprungit ett enda mil-lopp (än).
Blev impad över min fru som lyckades springa tjejmilen på 1.03 idag! Hon slog sin tid från förra året med 9 minuter trots att hon hade fler kilometer i kroppen förra året än i år (hon började springa i våras förra året för första gången). *stolt* ;)
Pga funktionärer som stoppade insläpp i de tidiga startfållorna trots att de inte var fulla (hon hade tänkt startgrupp 6-7 nånstans) hamnade hon i startgrupp 10 istället, men lyckades ändå få en riktigt bra tid tycker jag!...
PerG:
Skitbra jobbat av din fru! Varför stoppade de insläpp?
kom oxå runt idag, då jag inte tränat lika bra som förra året så blev jag nöjd med tiden, 57.27 vilket var 18sek snabbare än förra året, men det hade nog att göra med att jag stod långt fram i startled 2.
MEN även här var det folk som gick, men mycket bättre tempo mot förra året då jag fick sicksacka första 3 km..
Var varmt iår så brukar inte dricka men detta år blev det ett glas vatten vid varje kontroll, även om jag inte drack utan bara hällde på mig.
Men klart det blir rörigt med 30000 brudar, men kul är det iallafall...
eller så har de köpt startplats av någon annan....då det inte verkade som om det gick att byta namn....